6 דברים שחשוב שתדעו לפני שתזריקו חומר מילוי לשפתיים

מה זה בכלל, איך לבחור את איש המקצוע המתאים, למה לצפות אחרי ההתאוששות ומה עושים אם לא מרוצים מהתוצאה? כל מה שרציתם לדעת על מילוי שפתיים

שפתיים מלאות

בין אם מדובר בתופעת לוואי של תרבות הסלפי או קיילי ג'נר, דבר אחד בטוח: הגדלת שפתיים מעולם לא הייתה פופולרית יותר. שימוש בחומרי מילוי דרמל הפך לפופולרי במשך יותר מארבעה עשורים, וצורות אחרות של שיפור השפתיים, כמו שתלי סיליקון, קיימות אפילו זמן רב מזה.

זריקות השפתיים של היום עברו דרך ארוכה מאז קולגן הבקר של שנות השבעים, אבל הכניסה של חומרי מילוי חומצה היאלורונית לפני כמעט 20 שנה היא שבאמת הובילה את תשומת הלב המרכזית.

עוד ב"בריאות"

לקראת עונת החתונות: 10 המשקאות האלכוהוליים עם הקלוריות הכי נמוכות

מה לעשות אם נדבקתם בקורונה בזמן הנסיעה: 8 טיפים לחזרה למסלול

התקופה הזאת בשנה: 5 טיפים למניעת עקיצות ועוד כמה שתוכלו לדלג עליהם

 

ישנה רשימה ארוכה של מיתוסים ומידע מוטעה אינסופי לכאורה לגבי ההליך הלא פולשני, וסביר להניח שאתן מבולבלות מתמיד, מהססות לעשות את זה, או אפילו משוכנעות שזה לא בשבילכן. לפני שתקבלו את ההחלטה, תהיו בטוחות שמילוי שפתיים הוא הרבה יותר פשוט ממה שנראה.

מה זה בכלל זריקות שפתיים?

ישנן שתי קבוצות באוכלוסייה המבקשות מילוי שפתיים: מטופלות צעירות יותר, המעוניינות בשפתיים מלאות יותר או לשפר את האיזון בגודל בין השפתיים העליונות והתחתונות, ומטופלות מבוגרות המעוניינות לחדש את השפתיים הנסוגות ולהפחית את השפתון.

ובעוד שאמירה של המילים "זריקות שפתיים" עשויה לגרום לך לדמיין מערך של בנות אינסטגרם עם שפתיים מלאות יתר על המידה, ההליך ניתן להתאמה אישית במאה אחוז, כך שתוכלו לעשות כמה שיותר או מעט ככל שתרצו.

איך כדאי לבחור את איש המקצוע?

על המטופלות לזכור כי קבלת הזרקות אינה שקולה לעיצוב שיער או איפור. הזרקות הן הליך רפואי קוסמטי עם סיכונים אמיתיים שיש לעשות בסביבה רפואית. ודאי שבמהלך הייעוץ הרופא מעריך את פניך המלאות, ולא רק את שפתיך, ואם האסתטיקה של הרופא והצוות לא מתאימה לשלך, זה לא המקום בשבילך.

כמה זמן מחזיק מילוי?

כזכור, מילוי אינו קבוע. כל סוג של הזרקת שפתיים מתהדר באריכות חיים שונה. בסופו של יום, הגוף של כל אדם מטבוליזם אותו אחרת. אך יש אמות מידה מסוימות שאתן יכולות לצפות להן - בדרך כלל בין חצי שנה לשנה, תלוי במילוי המשמש.

עם זאת, חומר מילוי כלשהו יתעכב בגוף, כלומר השפתיים שלכן נשמרות מעט בכל פעם, כך שככל שתקבלו מילוי שפתיים יותר פעמים, תוכלו לחכות זמן רב יותר בין הפגישה.

מהן תופעות הלוואי האפשריות של זריקות שפתיים?

כמו בכל הליך הקשור למחטים, קיים סיכון לנפיחות וחבורות. בעוד שהשפתיים יכולות להרגיש תחושת גושים, בעיקר בגלל נפיחות וחבורות, זה בדרך כלל נעלם תוך שבוע עד שבועיים. קיים גם סיכון של גושים דלקתיים מאוחרים, העלולים להתרחש חודשים או שנים לאחר ההזרקה.

הסיבוך החמור ביותר מתרחש אם מילוי חוסם כלי דם חיוני, שעלול לגרום לכיב, הצטלקות ואפילו עיוורון. אמנם תמיד יהיו סיכונים, אך הסיכוי לתופעות לוואי חמורות יותר להתרחש הוא קלוש ביותר. למרות זאת, חשוב ללכת לאיש מקצוע שהוא מוסמך ויודע מה לעשות כדי להפחית את הסיכון לסיבוכים כלשהם.

הזרקות לשפתיים
חשוב ללכת לאיש מקצוע שהוא מוסמך ויודע מה לעשות כדי להפחית את הסיכון לסיבוכים | צילום: shutterstock

למה לצפות מהתאוששות לאחר מילוי?

נניח שהשפתיים שלך יתנפחו הרבה, ותשמחי אם הנפיחות תהיה מינימלית עד בכלל. חבורות מתפתחות בדרך כלל רק 24 עד 48 שעות לאחר ההזרקה, אם בכלל, וקרח יכול להפחית את החבלות או למנוע את היווצרותן.

רוב חומרי המילוי המודרניים של חומצה היאלורונית מכילים חומר הרדמה. ורופאים ישתמשו בהרדמה מקומית נוספת, לכן יכול להיות שתחוו קהות ואף חוסר יכולת להזיז את הפה או הלשון עד שעה לאחר ההזרקה. מומלץ להימנע מנוזלים חמים או מאוכל עד שתחושה ותנועה חוזרים. אם אתם חווים כאבים עזים או גלד, התקשרו לרופא מיד כי זה יכול להיות סימן לחסימת כלי הדם, מצב חירום רפואי.

מה עליכם לעשות אם אינכם אוהבים את תוצאות מילוי השפתיים?

היו סבלניים: יכול להימשך עד שבוע עד שתראו את תוצאות הזרקת השפתיים בפועל ללא נפיחות או חבורות. אבל אם אתם לא אוהבים את התוצאה, ניתן לתקן את זה מהר. הדבר הגדול במילוי חומצות היאלורוניות הוא שהן ניתנות להמסה באנזים מיוחד במידת הצורך.

אך זכרו כי היפטרות מהמילוי אינה הפיתרון המושלם. אם המילוי לא אחיד או מעוות, הוספת מוצרים נוספים עשויה להיות תוכנית פעולה טובה יותר.