זאת התדירות שבה אתם באמת צריכים להתקלח

כמה פעמים כדאי להתקלח היא שאלה ללא תשובה פשוטה. מומחים מסבירים מתי - ומה - לשטוף במקלחת

מקלחת

טרנדים בעולם בריאות באים והולכים, אבל דבר שתמיד הנחנו שהוא בסטייל הוא היגיינה טובה. כעת אנו מתחילים לתהות, בהתחשב בכך שנושא המקלחת - או לא המקלחת רלוונטי כל-כך בימים החמים האחרונים - האם דילוג על מקלחת הוא גרוע כמו שזה נשמע? אך חשוב מכך, האם באמת יש לזה השפעה על הבריאות?

ובכן זה יכול, לדברי אנני גונזלס, רופאת עור מוסמכת על ידי רופאת ריברצ'ייס דרמטולוגיה, במיאמי.

הודות ללכלוך וזיעה, כמה מהשלכות של חוסר מקלחת מספיקות כוללות ריח גוף, התפרצויות אקנה, הצטברות עור מת, זיהומים פטרייתיים ושיער שמנוני, לדברי ד"ר גונזלס. "חוסר מקלחת מספיק יכול גם להגדיל את הסיכוי לחלות", היא אומרת.

כמובן, אין שום רע בלדלג על מקלחת מדי פעם. ויש גם כמה סיכונים להגזמה של ניקיון והיגיינה.

כדי לברר כמה לעיתים קרובות זה מספיק כשמדובר בקפיצה במקלחת, למרות שאין מידה אחת שמתאימה לכולם, המקצוענים חולקים את התובנות שלהם כדי לעזור לכם לקבוע מה הכי טוב לגוף שלכם.

עוד ב"בריאות"

לחשוב מחוץ לקופסא: כך תכינו קופסאות אוכל בריאות ושוות לקראת החזרה לבית הספר

זו הסיבה שאנשים מסוימים מזיעים יותר מאחרים

המדריך המלא: כך תהפכו את הבקרים שלכם ליותר פרודוקטיביים

 

מה קובע כמה פעמים כדאי להתקלח?

התדירות שבה אנו צריכים להתקלח תלויה בכמה דברים, לדברי מומחה החיידקים פיליפ טירנו, דוקטורנט, מיקרוביולוג בבית הספר לרפואה של ניו יורק גרוסמן. להלן מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון:

רמת פעילות

משתנה אחד הקובע את התדירות שבה אנחנו צריכים להתקלח הוא רמת הפעילות. "אם אתה מישהו שעוסק מדי יום בפעילויות מעוררות זיעה, סביר להניח שתצטרך להתקלח כל יום", היא אומרת. אנשים שמתאמנים באופן קבוע צריכים להתקלח באופן קבוע, או לכל הפחות להתרענן לאחר האימון עד שהם יכולים להתרחץ.

"עם זאת, אם אינך משתתף בפעילות גופנית כלשהי במהלך היום, יתכן ומיותר עליך להתקלח כל יום." ישנם כמה מצבי עור שאתם יכולים לקבל או להחמיר מאי רחצה או מקלחת. האחת היא דרמטיטיס נולקטה, שבה מופיעים כתמים חומים על העור המורכב מלכלוך, שמן ותאי עור מתים.

אם אתם נכנסים לחדר הכושר ובוחרים לא להתקלח, אתם יכולים גם להגדיל את הסיכון ללקות בזיהום. דוגמה אחת היא אימפטיגו, זיהום עור חיידקי מדבק הגורם לפצעים אדומים. אחרת היא גזזת, זיהום פטרייתי מדבק המתפשט בקלות לא רק על ידי מגע עור לעור, אלא על ידי נגיעה במשטחים או בחפצים נגועים. התסמינים הם עור קשקשים, אדום ומגרד. בנוסף, אותו סוג של פטרייה גורם גם לכף הרגל של הספורטאי.

אימון
משתנה אחד הקובע את התדירות שבה אנחנו צריכים להתקלח הוא רמת הפעילות | צילום: shutterstock

זיעה וריח גוף

יש אנשים שמזיעים יותר מאחרים, בין אם הם משתתפים בפעילות גופנית ובין אם לאו. אז, בדומה למידת הפעילות שלכם, כמה שאתם מזיעים באופן כללי היא דרך נוספת לקבוע את התדירות שבה אתם צריכים להתקלח. "יש אנשים שלא מזיעים כל כך הרבה ואין להם ריחות כבדים", אומר טירנו. והם יכלו להתחמק מהמקלחת בתדירות נמוכה יותר.

"הרבה אנשים לא משתמשים בדאודורנט מכל סוג שהוא, וסביר יותר שיהיה להם ריח אחרי כמה ימים", הוא אומר. "כך שכמעט יידרש להתקלח בתדירות מסוימת התלויה בפרט."

בקיצור, ככל שאתם מסריחים יותר, אתם צריכים להתקלח לעתים קרובות יותר, כלומר אם ריח הגוף שלכם מהווה דאגה לכם (ולאחרים מסביבכם).

סוג עור

גורם תורם נוסף הוא סוג העור. אם העור שלכם בצד שמנוני ונוטה להתפרצויות אקנה, מקלחת כל יום תהיה חכמה. אבל אתם צריכים להתקלח רק כמה פעמים בשבוע אם העור שלכם נוטה להיות יבש ומתקלף, כך שלא תדלדלו עוד יותר את שמני העור שלכם.

אנשים עם עור יבש שמתקלחים לעתים קרובות מדי עלולים לגרות את מחסום העור המוביל ליובש ואדמומיות עוד יותר.

אנשים הסובלים מבעיות עור כמו אקזמה או פסוריאזיס עלולים לחוות גירוי גם אם הגזמתם במקלחת. אם יש לכם מצב עור, הרופא שלכם עשוי להמליץ ​​להתקלח לעתים רחוקות יותר ולהשתמש במים קרירים או פושרים כדי למנוע גירוי בעור.

העונה

אנשים מתאימים את תדירות המקלחת שלהם בשינוי עונתי. "הקיץ מביא מזג אוויר חם ודביק, אשר לעתים קרובות גורם לריח גוף", אומר ד"ר גונזלס. "עם זאת, החורף מוביל לעור יבש יותר."

אלה החיים באקלים לח או חם עשויים לבחור להתקלח לעתים קרובות יותר מכיוון שהם כנראה מזיעים יותר.

אז באמת, כמה פעמים כדאי להתקלח?

אין כלל כללי לגבי התדירות שבה אתם צריכים להתקלח, זה בעיקר תלוי בהעדפה אישית. יש אנשים שחשים שמקלחת כל יום היא חובה, ויש אנשים שמאמינים שמקלחת פעמיים -שלוש בשבוע מספיקה.

באופן כללי, זכר או נקבה, זה בסדר לדלג על יום בערך בהתאם לנסיבות. עם זאת, ההמלצה היא להתקלח לא יותר מפעם ביום כדי לשמור על עור בריא ביותר.

מקלחת
ההמלצה היא להתקלח לא יותר מפעם ביום כדי לשמור על עור בריא ביותר

דגש על ניקוי חלקים אלה

תדירות המקלחת חשובה לא פחות מהאיכות, והיכן אתם מנקים. אז הגיוני שד"ר גונזלס ממליץ להתמקד בניקוי החלקים המלוכלכים ביותר של גופכם. אזורים אלה כוללים את בית השחי, בין האצבעות, המפשעה, השיער והשדיים.

אנשים שצריכים להתקלח לעתים קרובות יותר (או פחות) הם לרוב בני הנוער, שמשתתפים בפעילות גופנית. בנוסף, בני נוער המתחילים בגיל ההתבגרות חווים עלייה בריח הגוף.

בינתיים, ילדים ומבוגרים לא בהכרח צריכים להתקלח לעתים קרובות כמו בני נוער כדי לשמור על ניקיונם. וכמובן, אנשים שעוסקים בעבודה במקום שבו הם באים במגע עם פסולת או חיידקים, כגון משמרים, אספני אשפה וקצבים, עשויים לרצות להתקלח לעתים קרובות יותר מאלה שנשארו במשרד כל היום.

בשורה התחתונה

כשמדובר בכמות המקלחת הנכונה, נראה כי פעם ביום או כל יום אחר הוא חוק האצבע. אבל זכרו, לא תמיד יותר טוב כשמדובר במקלחת. הגזמה עלולה לגרום לעור יבש ומגרד.

העצה הטובה ביותר שלנו היא לזכור שאתם מכירים את גופכם הכי טוב. רק אתם יכולים לקבוע בדיוק כמה ניקוי העור והגוף שלכם צריך.

מקור - thehealthy