מה הצבע הטוב ביותר ללבוש במהלך הקיץ? התשובה תפתיע אתכם

כולנו בטוחים שללבוש לבן בקיץ זה ללכת על בטוח, מכיוון שבגדים לבנים אמורים לשמור על קור רוח - אבל מסתבר שזה לא בדיוק נכון. התשובה לשאלה מה הצבע הכי טוב ללבוש בקיץ תהיה תלויה בסופו של דבר בידי הלובש

חולצה שחורה

האם חשבתם על בחירת הבגדים שלכם לאחרונה, כשהקיץ, השרב והלחות כבר לגמרי כאן? האם בגדים כהים הם יותר מהסגנון שלכם או שבגדים בהירים גורמים לכם לזרוח יותר בקיץ?

ימי קיץ חמים יכולים להיות די מעצבנים כאשר אתם תקועים בבגדים חמים ומיוזעים כל היום. למדע יש הצעות באילו צבעים כדאי לבחור כאשר יוצאים תחת השמש.

בוא נתחיל ביסודות: חולצה לבנה מול חולצה שחורה. איזה לדעתכם תיתן לכם תחושה נוחה יותר?

הידע המקובל יגיד שלבן משקף אור. לכן חולצה לבנה לא תשקף את רוב אור השמש ולא תצבור את החום. מצד שני, ידוע שהשחור סופג חום מהשמש בקצב מהיר יותר מלבן. אם זה המקרה, אז מדוע הבדואים באזורים המדבריים של צפון אפריקה לובשים שחור במיקום כה סוער? אין ספק שיש סיבה סבירה להתמדה בלבוש שחור אם זה לא הועיל להם בשום צורה.

עוד ב"בריאות"

המדריך לחייל הטרי: כך תשמור על המשקל במהלך השירות הצבאי

האם אור כחול מזיק לבריאות העור שלנו?

מצאנו את הדרך (סוף סוף) איך לשבור את מעגל הדחיינות הכרונית

 

מחקר שפורסם בשנת 1980 בכתב העת Nature מסביר מדוע הבדואים בוחרים ללבוש שחור למרות החיים במדבר החם. ככל הנראה, הם אומרים שהמפתח הוא עובי הבגדים. על פי מאמר של NPR, שכבת הבד החיצונית מתחממת מכיוון שהצבע השחור סופג יותר חום. יתר על כן, החום הזה לא מגיע לעור בגלל הבד העבה.

חום הוא לא רק משהו שיורד מהשמש, הוא נובע גם מהאדם עצמו כשהוא מזיע. הדם החם של אדם קרוב הרבה יותר בהשוואה לשמש.

בנוסף, נאמר כי בגדים שחורים פועלים היטב מתחת לשמש אם הם נלבשו באופן רופף ואינם נצמדים לעור. הרעיון הוא שהבגדים השחורים מחממים את החלל בין הבד לעור כדי לקדם זרם אוויר כלפי מעלה. זרם אוויר זה מוסיף אז לתחושת הקירור.

מה הצבע הטוב ביותר ללבוש במהלך הקיץ?

התשובה לשאלה זו תהיה בסופו של דבר בידי הלובש. מאמרים רבים טוענים שכל עוד תשמרו את הבגדים רופפים, סביר להניח שאתם תרגישו אותו הדבר כמו האדם לידכם.

אם נחזור לוויכוח החולצה השחורה לעומת החולצה הלבנה, יש שיאמרו ששחור עדיף, בניגוד לאמונה הרווחת. כאשר חום הגוף בא במגע עם הבגדים הלבנים המכסים אותו, הוא משתקף ממש בחזרה לכיוון הגוף.

הזעה
מה הצבע הכי טוב ללבוש בקיץ? איזה שבא לכם! אבל שיהיה רופף | צילום: shutterstock

מצד שני, יש האומרים כי התועלת של בגדים שחורים תלויה במציאת בגדים בעלי אותו עובי ורפיון כמו הבגדים הקיציים הלבנים האופייניים. יתר על כן, ביגוד שחור דורש גם מעט עזרה מתנאי האטמוספירה. ברגע שהוא סופג חום, צריכה להיות דרך כלשהי להקרין אותו.

לכן, פסק הדין הסופי יהיה ללכת על משהו רופף הקיץ. כשאתם נוסעים מתחת לשמש, וודאו שהבגדים לא ימנעו מכם ליהנות מהשמש הקיצית החמה.

אתם עדיין כאן? לכו מצאו משהו שחור ללבוש הקיץ.