איך להלבין את השיניים: 4 תרופות ביתיות

חיוך מבטא את הרגשות שלנו, אבל אם השיניים צהובות, מוכתמות או דהויות, ייתכן שדרושה פעלה אקטיבית לטיפול בתופעה המטרידה

צחצוח שיניים

חיוך מבטא את הרגשות שלנו, אבל אם השיניים צהובות, מוכתמות או דהויות, ייתכן שאתם מודעים לעצמכם ואתם לא לבד. יותר מ-37 מיליון אמריקאים השתמשו במלביני שיניים ב-2020. עם מגוון מוצרים חדשים ותרופות ביתיות שישמרו על השיניים לבנות כפנינה ברמה הגבוהה ביותר, רופאת השיניים ד"ר אן קלמונס, כאן כדי לתת טיפים בטוחים לנסות בבית.

האם אפשר להלבין שיניים בבית?

כן. ישנן קומץ שיטות שעשויות לגרום לשיניים להיראות לבנות יותר, אבל ד"ר קלמונס מזהירה שחלק מהטיפולים מגיעים עם תופעות לוואי. "רוב ההשפעות הן זמניות", היא אומרת. "אתם עלולים לחוות רגישות או גירוי בחניכיים." כמו כן, חשוב להבין איזה סוג של כתמים יש לכם. רוב המוצרים הביתיים מטפלים בכתמים חיצוניים - שינויי צבע בחלק החיצוני של השיניים. סוגים אלה של כתמים נגרמים על ידי יין אדום, תה, קפה ועישון.

כתמים פנימיים הם תוצאה של שינוי צבע השן עצמה, או האמייל או הדנטין. לפעמים זה יכול לקרות עקב הפרעות גנטיות או תרופות שאולי נטלתם בילדות. גם לגיל יש הרבה קשר. "דבר אחד שקורה עם ההזדקנות הוא שהמשטח החיצוני של השן, האמייל הלבן, הופך דק יותר והדנטין, שנמצא מתחתיו, צהוב", אומרת ד"ר קלמונס.

אם אתם בכל זאת רוצים להלבין את השיניים בעצמכם, הנה כמה טיפולים פופולריים שתוכלו לנסות בבית.

עוד ב"בריאות"

"לטוס לניתוח פלסטי מורכב בהרדמה כללית בחו"ל זה כמו רולטה רוסית"

מי חמצן

מי חמצן, שהוא חומר הלבנה טבעי, יכול לשמש להלבנת שיניים. הלבנה היא תהליך כימי המשתמש בכימיקל החמצוני כדי לפרק מולקולות הגורמות לצבע ולשנות או להסיר את הכתמים. אתם עלולים לחוות רגישות בשיניים ודלקת חניכיים. "הלבנה היא באמת ספציפית יותר לשינוי תפיסת הלובן בתוך השן", אומרת ד"ר קלמונס. "הלבנה היא באמת מה שישנה את הכתמים המהותיים האלה."

מי חמצן הם בדרך כלל בטוחים לשימוש כאשר הם נמצא במוצרים כמו מי פה ומשחת שיניים, אך שימו לב לכמות השימוש. "הריכוזים יכולים להשתנות מאוד", אומרת ד"ר קלמונס. "חפשו משהו שנוסח במיוחד לשימוש דנטלי כי יהיה לכם אחוז מבוקר יותר ממנו."

במקום להשתמש במי חמצן טהור בבית (וזה לא מומלץ), קלמונס אומרת ששימוש בג'ל או ברצועות הלבנה ייתן תוצאות בטוחות ויעילות. רק הקפידו לעקוב אחר ההנחיות ואל תשתמשו יותר מהמצוין. "מה שנותן תוצאה טובה הוא כמה זמן מגע יש למי חמצן עם השן", היא אומרת. "למשהו כמו ג'ל או רצועה המוחזקת על השן במשך תקופה ארוכה יותר יהיו תוצאות טובות יותר ממשחת שיניים או מי פה."

אבקת סודה לשתייה

למרכיב המזווה הנאמן יש שימושים רבים, כולל הלבנת שיניים. אבל שוב, ד"ר קלמונס מציעה לחפש מוצרים דנטליים המכילים סודה לשתייה. "מה שיפה בסודה לשתייה זה שהיא למעשה פחות שוחקת מהרבה מרכיבים אחרים", היא אומרת. "אם אתם משווים את זה למשחת שיניים מלבינה אחרת, אין לה את אותו חצץ, אז זה קצת יותר עדין לשיניים."

למעשה, ד"ר קלמונס אומרת שמשחת שיניים העשויה עם סודה לשתייה יעילה יותר בהסרת כתמים מאשר מספר סוגים אחרים של משחות שיניים. "מה שאתם רוצים לוודא עם כל אחת ממשחות השיניים האלה הוא שאתם עדיין מקבלים פלואוריד", היא אומרת. "אחד היתרונות העיקריים של משחת שיניים הוא שאתם מקבלים לפחות שתי מריחות יומיות של פלואור על השיניים."

משיכת שמן

מנהג הודי מסורתי, משיכת שמן, עשויה להיות גוזלת זמן וייתכן שלא תציע את סוג התוצאות להן אתם מקווים. "לא ראיתי שום ראיה טובה שזה ילבין שיניים", אומרת ד"ר קלמונס. התהליך כולל שימוש בכף אחת של שמן כמו שומשום, קוקוס או חמניות מסובבים בפה במשך 15 עד 20 דקות ביום. תהליך המחשבה הוא שהשמן מנקה לא רק את השיניים אלא גם ביניהן. "משיכת שמן אינה תחליף לשמירה על ניקיון השיניים", אומרת ד"ר קלמונס. "זה לא יחליף צחצוח וחוט דנטלי, אבל יכול לשמש בשילוב עם אלה."

רצועות הלבנה

דרך פופולרית להלבנת שיניים היא עם רצועות הלבנה, שיכולות להשפיע לטובה על החיוך שלכם. רוב המוצרים יכילו קרבמיד חמצן (כימיקל המכיל מי חמצן) או מי חמצן. בדרך כלל תצטרכו למרוח את התמיסה על השיניים במשך 30 עד 45 דקות מדי יום.

עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות לשימוש ביתי, ההבדל העיקרי שיש לחפש הוא התאמה. התאמה מותאמת אישית תיתן לכם שליטה רבה יותר לאן הולך הג'ל או הפורמולה וכמה זמן הם נשארים. זה עוזר לא רק עד כמה הטיפול יעיל אלא יכול גם להגן על החניכיים והשיניים מפני תופעות לוואי כמו רגישות וגירוי בחניכיים.

לכמה זמן יחזיקו התוצאות?

התקרבות לחיוך נוצץ תלוי באיזה טיפול אתם בוחרים להשתמש וכמה זמן אתם משתמשים בו. זה יכול לקחת כמה שבועות כדי להגיע לאותן תוצאות עם סוג אחד של רצועה לעומת אולי שבעה ימים עבור משהו שהוא קצת יותר חזק. אבל לפני שאתם מתחילים כל סוג של טיפול הלבנה, חשוב לוודא שהשיניים שלכם בריאות.

 

טיפים למניעת כתמי שיניים

בעוד שהיו טענות שמוצרים אחרים כמו פחם פעיל, חימר קאולין, חומץ תפוחים ופירות כמו אננס ותותים יעילים בהסרת כתמים, ד"ר קלמונס לא רואה הוכחה לכך שהם פועלים. למעשה, החומצה מחומץ תפוחים ופירות והשחיקה של פחם פעיל עלולים לפגוע באמייל השיניים.

אבל מניעת כתמי שיניים יכולה להיות קרב בלתי נגמר, ולכן בנוסף לשימוש בטיפול הלבנה ניתן להילחם בכתמים לפני היווצרותם על ידי:

הגבלת מכתים של מזון ומשקאות כמו קפה, תה ויין.

תפסיקו לעשן.

צחצוח שיניים וחוט דנטלי פעמיים ביום.

תזמון ניקוי שיניים קבוע כדי לעזור להסיר יותר רובד וכתמי משטח.

"הדברים העיקריים שצריך לעשות הם לשמור על השיניים נקיות ובריאות על ידי צחצוח ושימוש בחוט דנטלי כל יום ולוודא שאתם רואים את השיננית באופן קבוע כדי לעזור להוריד כל אחד מהכתמים החיצוניים האלה מהשיניים", אומרת ד"ר קלמונס.

*מקור - health.clevelandclinic