9 דרכים שבהן אתם כנראה מתקלחים לא נכון בחורף

מקלחת רותחת אחרי יום ארוך בטמפרטורות נמוכות נשמע כמו רעיון טוב, אבל יש לזה מחיר - אלו 9 הטעויות הנפוצות ביותר שכולנו עושים במקלחות החורף החמות

מקלחת

מקלחת היא הרגל יומיומי שאתם כנראה לא חושבים עליו יותר מדי. אתם פותחים את המים (קצת יותר חמים בחורף), מקרצפים, שוטפים ומייבשים במגבת. אבל יש עוד קצת בתהליך, אומרים מומחי עור. נתחיל בעובדה שמשטר המקלחת שלכם צריך להיות עונתי.

טעות מס' 1: מקלחות ארוכות וחמות

מקלחת מהבילה נעימה אחרי יום ארוך בטמפרטורות קרובות לאפס נשמע כמו רעיון טוב, אבל יש לזה מחיר. "לקחת זמן רב מדי של מקלחת עלולה לייבש את העור שלנו ולהוביל לגירוד", אומרת דין מרז רובינסון, רופאת עור מוסמכת ונשיאה ומייסדת שותפה של Modern Dermatology בווסטפורט, קונטיקט. נסו להגביל את זמן המקלחת לחמש עד שבע דקות ולשמור על הטמפרטורה מתחת ל-37 מעלות. כל מעלה גבוה יותר יכולה להסיר מהעור את הלחות החיונית שלו ולרוקן את מחסום ההגנה הטבעי של העור, מה שעלול להוביל לליקויים בלחות העור.

טעות מס' 2: להתקלח לעתים קרובות מדי

זה לא סוד שטמפרטורות מקפיאות ורוח קרה עלולים לגבות מחיר מהעור שלנו, אבל גם להתקלח לעתים קרובות מדי. "מקלחת יתר עלולה להוביל ליובש, אדמומיות וגירוי של העור, ואפילו להחדיר מצבי עור כמו אקזמה", מסבירה ד"ר רובינסון. בהתבסס על רמת הפעילות שלכם, מקלחת כל יום עשויה להיות מוגזמת. עבור מבוגר ממוצע, מקלחת כל יומיים מספיקה כדי לנקות את העור מבלי להסיר את הלחות הטבעית שלו.

טעות מס' 3: שימוש בתכשיר ניקוי לא נכון

עזוב את הסבון. "סבוני בר מסורתיים יכולים להסיר מהעור את השמנים הטבעיים שלו, מה שמוביל ליובש", אומרת ד"ר רובינסון. במקום זאת, בחרו בפורמולה עשירה ללא סבון. למנת לחות נוספת, סיימו עם תחליב למקלחת שמורחים ושוטפים במקלחת.

עוד ב"בריאות"

לא לנשים בלבד: עליה בביקוש להזרקות וניתוחי אף בקרב גברים

טעות מס' 4: מתעצלים בגילוח

אולי אתם/ן מתגלחים פחות בחורף - או אולי אתם לא מתגלחים בכלל. לפני שאתם מרימים את סכין הגילוח, אל תשכחו לגלח בעדינות תחילה. לא רק שהצטברות של עור מת יכולה להוביל למראה יבש ופחות חלק לרגליים, אלא שהיא גם יכולה לעורר שערות חודרניות וגירוי, לדברי ד"ר רובינסון. היא גם מזהירה מפני גילוח יבש; במקום זאת, עשו זאת בסביבה חמה (כמו המקלחת) כדי לפתוח את הנקבוביות לתוצאה קרובה וחלקה יותר.

טעות מס' 5: שטיפת שיער בתדירות גבוהה מדי

כמו הגוף, אין צורך לחפוף שיער כל יום. במקום זאת, ד"ר רובינסון ממליצה לבחור בכל משטר יום שלישי של שמפו. אם שורשים שומניים הם בעיה, השתמשו במעט שמפו יבש לקבלת מראה נקי יותר תוך שניות.

טעות מס' 6: חופפים במרץ

"שמן מופק מהקרקפת שמסביב לשורשי השיער שלנו, אז רכזו שמפו על הקרקפת בערך באמצע שיער," אומרת ד"ר רובינסון. ולמרות שאתם בהחלט רוצים לתת לקרקפת שלכם קרצוף יסודי טוב, אתם לא צריכים לשפשף אותה בצורה קשה מדי. קרצוף חזק מדי של הקרקפת עלול לגרום לגירוי, דלקת ואפילו דימום, יחד עם הסיכון לזיהום.

מקלחת
קרצוף חזק עלול לגרום לגירוי | צילום: shutterstock

טעות מס' 7: דילוג על מרכך

חוסר לחות בחורף לא רק מייבש את העור, אלא הוא גם יכול לשאוב לחות. קצוות השיער מקבלים את הכמות הנמוכה ביותר של שמן טבעי, הנודד מהקרקפת, כך שהם זקוקים למירב הלחות. ד"ר רובינסון ממליצה לרכז מרכך בקצות היבשים האלה. ואם קצוות השיער שלכם מרגישים מאוד יבשים, נסו להוסיף טיפול הזנה שבועי.

טעות מס' 8: ייבוש גס מדי

שוב, זה הגוף שלכם, אז אתם לא רוצים לייבש את עצמכם כל כך גס שאתם בעצם פוגעים בעור שלך. ההמלצה היא לייבש במגבת רכה, במקום לשפשף במרץ - אחרת אתם מסתכנים בגירוי וקילוף יתר.

טעות מס' 9: לחות שגויה

מקלחת תכופה בשילוב עם מזג אוויר חורפי עלולה להוביל ליובש או לקסרוזיס, מה שעלול לפגוע בתפקוד המחסום של העור, להוביל לעור רגיש מדי ולהחמרה במצבי עור כגון אקזמה. הפתרון, לדברי ד"ר רובינסון, הוא שימוש בקרם לחות על בסיס סרמיד, שלמעשה מתקן את המחסום הטבעי של העור. הזמן הטוב ביותר להעניק לחות לעור הוא מיד לאחר המקלחת כאשר העור עדיין לח. מריחה תקופתית לאורך היום גם מועילה, אבל המריחה החשובה ביותר היא לאחר הניקוי וכשזה מגיע לכמות קרם לחות אתם צריכים עבור כל הגוף שלכם.

*מקור - thehealthy