כך תדעו אם המטפל שבחרתם מתאים

למצוא את המטפל שידע לעזור לכם להתמודד עם המצב בו הוא נמצא, הופך למשימה יותר קשה בימים האלה. היצע גדול של מטפלים וגישות טיפול הם רק חלק מהעניין

טיפול

הקושי קשור להיצע גדול של מטפלים, הצע גדול של שיטות ובעיקר מאחר והעולם כולו מתמודד בשנתיים האחרונות עם נגיף הקורונה. בעקבות זאת  חלקים גדולים מהאוכלוסייה סובלים ממצוקה, קושי  ותחושות גדולות של חוסר אונים שנוצרו כתוצאה מהשינויים הגדולים שחלו באופן בו כולנו חיים.

אז איך אפשר למצוא את המטפל המתאים?

לשאול חברים או בני משפחה

חברים ובני משפחה שמכירים אותנו ורוצים את טובתו יכולים לפעמים לתת המלצה שתתאים לנו. פעמים אחרות מה שהתאים להם לא בהכרח מתאים לכם. בנוסף הכרות עם בני משפחה או חברים קרובים יכולים להגביל את אופי הקשר ולהקשות על תחושות הנוחות שדרושה לאדם שהוא נפגש עם מטפל.

עוד ב"בריאות"

לא לנשים בלבד: עליה בביקוש להזרקות וניתוחי אף בקרב גברים

להחליט על שיטה או גישה טיפולית ולפי זה לבצע חיפוש

הכרות מוקדמת עם שיטות טיפול היא דבר מבורך. הבעיה היא ששיטה טיפולית ששמעת שמאוד מתאימה לבעיה או לקושי שאיתה אתה מתמודד יכולה לעזור לחלק מהאנשים אבל במקרים אחרים יכולה לא התאים לך ממגוון של סיבות. בנוסף שיטות טיפוליות מקבלות לפעמים פרסום או בתקופה מסוימת ואז נוכל לקרוא המון פרסומים עליהם, אך שוב שיטה שכרגע זוכה לפרסום רב אינה בהכרח זו שמתאימה למצב הייחודי של האדם.

אז מה הדרך הנכונה לחפש?

אפשר לקרוא חומרים פרסומים של המטפל ולראות האם רוח המחשבה שלו מתאימה ונראית רלוונטית לבעיה או לקושי אתה אנחנו מתמודדים. חשוב לוודא שלמטפל יש הכשרה וידע מקצועי בתחום בו אנחנו זקוקים לעזרה. בנוסף, חשוב להגיע לפגישה או מספר פגישות בהם נאפשר לעצמנו להתרשם מאישיות המטפל ומהשיטה בה הוא עובד. האם הוא קשוב לנו, האם אנחנו מרגישים שהוא מבין את הקושי או הדילמה אתה אנחנו מתמודדים. האם אנחנו מרגישים בנוח לידו לדבר על דברים שאישיים או אפילו מביכים. כל הדברים האלה יתנו לנו כיוון האם המטפל שבחרנו הוא המטפל שמתאים לנו.

אם עולה בנו ספק או תחושה לא נוחה, אפשר וגם רצוי להתייעץ עם בני משפחה או חברים וכמובן שרצוי להעלות בפני המטפל כדי לבדוק האם הוא קשוב לצרכים שלנו גם אם אלה שונים מהתפיסה שלו. בעיקר חשוב להישאר קשוב האם נוצרה בטיפול תחושה של נינוחות ופתיחות כי היא זו שתנבא את ההצלחה של הטיפול.

טיפול טוב דורש אמון, אינטימיות ובעיקר התאמה בין המטפל והמטופל אלה הם הבסיס לקשר טוב כזה שיעזור לאדם להתמודד עם הקושי, הבעיה או הדילמה איתה הוא הגיע והשיטה בה המטפל משתמש היא רק כלי העזר באמצעותו המטפל יכול לעזור למטופל.

אם אתם מתקשים למצוא את המטפל שיתאים לכם מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שיכוונו אתכם ויעזור למצוא את המטפל הנכון עבורכם. פלטפורמת סאמבאדי יכולה להיות לכם לעזר רב במצבים של התלבטות וקושי למצוא את המטפל המתאים. ובעיקר אם אתם מרגישים שאת זקוקים לעזרה והכוונה אל תהססו לחפש את איש המקצוע שמתאים עבורכם.

הכותבת היא ד"ר (PHD) ענבל לוסטיג, עובדת סוציאלית מומחית בפסיכותרפיה פסיכואנליטית, מטפלת במתבגרים צעירים ויועצת בענייני קריירה, מקהילת המטפלים SOMEBUDDY, אתר לחיפוש ולהתאמה אישית של אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש, ההתפתחות האישית, העסקית והמקצועית.