10 טעויות דאודורנט שאתם צריכים להפסיק לעשות

להיגיינה אישית טובה יותר ולאנושות כולה, נסו להימנע מטעויות הדאודורנט הנפוצות האלו - החל ממריחה בשכבות ועד לאי מריחה בזמן הנכון ביום

Beautiful,young,woman,using,deodorant,under,armpit,in,bathroom,during

זוהי שגרת היגיינה יומיומית נפוצה - אנשים מורחים דאודורנט על בית השחי כדי לקוות להרחיק את ריח הגוף. למרות ששימוש בדאודורנט נפוץ, יש כמה טעויות שאנשים עושים כשזה מגיע למוצר היגיינה אישי זה.

ביקשנו ממומחים לבריאות העור לחשוף את הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים שיכולות להפחית את יכולת הדאודורנט לעשות את עבודתו, ומהם הטיפים לתיקון.

ההבדל בין דאודורנט לאנטי-פרספירנט

אנטי-פרספירנטים מפחיתים זיעה, בעוד דאודורנטים מפחיתים סירחון. לדברי פיין פריי, רופאת עור ומייסדת FryFace, רוב האנטי-פרספירנטים מכילים מלחי אלומיניום, לפעמים מעורבבים עם מלח זירקוניום, הנקשרים לחלבון בתעלות בלוטות הזיעה. זה יוצר פקק של צינור הזיעה שמפחית באופן זמני את ייצור הזיעה.

דאודורנטים, לעומת זאת, הם מוצרים אקטואליים שמנטרלים ריח - תוך שימוש במרכיבים שהורגים חלק מהחיידקים שתורמים להתפתחות ריח הגוף - או פשוט מסווים אותו.

מורחים אותו מיד לאחר הגילוח

היזהרו בעת מריחת דאודורנט או אנטי-פרספירנט מיד לאחר הגילוח, במיוחד כאשר אתם משתמשים במוצרים בעלי אחוז אלכוהול גבוה יותר. אלה עלולים לגרום לגירוי.

דאודורנט שכבות

אתם יכולים להשתמש בטכניקה זו עם שמפו יבש ואולי מסקרה, אבל שכבה טרייה של דאודורנט לא תשמור אתכם רעננים אם הוא יושב על הצחנה של אתמול. עליכם למרוח את המוצר על עור נקי ויבש, כדי שיוכל להיצמד ישירות לעור. אם מונח על גבי מוצר ישן יותר (במיוחד קרם סמיך או מוצק) סביר להניח שהוא יהיה פחות יעיל.

עוד ב"בריאות"

צרידות, ירידה במשקל וריח רע מהפה הם רק חלק מהסימנים שעלולים לרמוז שיש לכם בעיה

מורחים אותו בבוקר

בניגוד למה שנהוג לחשוב, אתם צריכים למעשה למרוח דאודורנט בערב, לפני השינה. דאודורנטים ואנטי-פרספירנטים יעילים ביותר על העור כאשר צינורות הזיעה פחות פעילים ויש לחות מינימלית. "מכיוון שתמיד יש למרוח דאודורנט על עור נקי ויבש, עדיף להתקלח בערב, לייבש את העור במגבת ולאחר מכן למרוח דאודורנט", מסביר ג'ואל שלזינגר, רופא עור מוסמך. "אם אתה מתגעגע לריח הרענן של דאודורנט, זה בסדר למרוח שוב בבוקר. עם זאת, זה יותר עבור רמת הנוחות שלך מאשר כל דבר אחר."

לא למרוח כל יום

זה יכול ללכת לשני הכיוונים. "בהתאם לגוף שלך ואיזה סוג של דאודורנט/אנטיפרספירנט אתה משתמש, ייתכן שלא תצטרכו למרוח כל יום, מסבירה רופאת העור של דאב, אלישיה ברבה. חלק מהאנטיפרספירנטים עשויים הגן למשך 48 שעות, מה שאומר שמריחה יומית אינה חיונית. כאשר יש ספק, קראו את התווית, או פשוט נקו ומרחו מחדש.

שוכחים להרטיב

ד"ר פריי מייעצת למרוח קרם לחות על בית השחי בבוקר כדי למזער גירוי. לחלופה טבעית יותר, אחרים ממליצים על לחות בשמן קוקוס, שמרגיע עור יבש ויכול להפחית את איבוד המים בעור יבש מאוד. יש לו תכונות אנטיבקטריאליות טבעיות והוא מרגיע להפליא את העור באותם מקומות עדינים.

Beautiful,young,woman,after,shower,at,home.,concept,of,using
עדיף להתקלח בערב, לייבש את העור במגבת ולאחר מכן למרוח דאודורנט | צילום: shutterstock

שימוש במוצר הלא נכון

חשוב לקחת בחשבון את סוג העור שלכם וכל בעיה או רגישות בעור בעת בחירת דאודורנט. פורמולות עם תכולת אלכוהול גבוהה יותר, כמו תרסיסים וג'לים, עלולות לגרום לגירוי לסוגי עור רגישים - וכך גם פורמולות בעלות ריח כבד. אתם צריכים לטפל בעור מתחת לזרועות בדיוק כמו שאתם מטפלים בעור הפנים.

לא לוקחים בחשבון נוסחאות טבעיות

האם אי פעם חשבתם להשתמש בדאודורנט טבעי? לפני שאתם מניחים שזה לא עובד, אתם צריכים לדעת את זה -  דאודורנטים טבעיים עשויים להיות אפשרויות ברות קיימא עבור אנשים עם הזעה קלה, או כאלה שמקווים להסוות ו/או למנוע ריח קל.

לא יודעים איך להוריד את זה מהבגדים

זה מתסכל ללבוש חולצה או סוודר ולהבין שזכיתם בכתמי דאודורנט לבנים על הבגד. אל תדאגו, יש כמה שיטות מוכחות למחוק את הסימנים המפחידים האלה. מטלית לחה למשל תעשה את העבודה (רק הקפידו לסחוט אותה כדי להימנע מהספגת הבגדים).