הדרך להיות אלוף האולימפי מתחילה באימון אחד ביום

ההישגים המטורפים של ישראל באולימפיאדת טוקיו 2021 עשו לכם חשק והחלטתם שאתם מתחילים להתאמן? בצדק! קבלו מאיתנו ארבעה טיפים שיעזרו לכם לשלב אימון ביום

אימון

כשמדובר במוטיבציה שתגרום לכם לקום מהספה ולשפר את הכושר, לפעמים נדרש יותר מכוח רצון בלבד כדי שזה יקרה. "אני עסוק/ה מדי ואני לא מוצא/ת את הזמן" הוא התירוץ השכיח ביותר ,אולי משום שהתירוץ "אני עסוק/ה מדי" נשמע הרבה יותר טוב ופחות מביך מהאמת: "אני פשוט עייף/ה מדי ואין לי מוטיבציה."

המציאות היא שכולנו יכולים לפנות זמן כדי להוסיף פעילות גופנית לחיינו ותירוצים רק יפגעו בנו בטווח הארוך. לא כדאי לחכות לחשש לבריאותנו ש"ייאלץ" אותנו לטפל בנושא. עדיף לשפר את חיינו כבר עכשיו.

סמנתה קלייטון– ראש מחלקת חינוך גופני בהרבלייף מעניקה טיפים שיעזרו לכם לשלב אימון ביום שלכם:

  1. התעוררות נכונה - בוקר שמתחיל בטוב

הפעילו את השעון המעורר 30 דקות מוקדם יותר! נשמע כמו עצה מובנת מאליה? בהחלט נדרשת מוטיבציה כדי לא ללחוץ על כפתור ה"נודניק" ולחזור לישון. בשבועות הראשונים לבשו טרנינג נוח לשינה או הניחו את בגדי האימון ונעלי הספורט שלכם ממש ליד המיטה. כשהשעון המעורר יתחיל לזמזם, גרבו את הגרביים והנעליים לפני שתקומו לכבות אותו. כשהגוף שלכם יתרגל ללוח הזמנים החדש, הוסיפו 10 דקות כדי שתוכלו להסתרק ולצחצח שיניים לפני שאתם יוצאים.

  1. נוחות היא לא מילה גסה

אימון בבית או קרוב לבית הוא הדרך הטובה ביותר להתחיל, מכיוון שהוא מבטל כל תירוץ שאולי יהיה לכם לגבי הצטרפות לחדר הכושר או הצורך להגיע למקום כלשהו. אין ספק, ריצה על חוף הים בזריחה אולי נשמעת כמו רעיון מצוין, אבל במציאות אתם כנראה צריכים להשלים את האימון שלכם ולהתארגן מהר ככל האפשר.

 

עוד ב"בריאות"

הזמן הזה בחודש: הגיע הזמן שנדבר על כאבי מחזור

עשו ואל תעשו: 14 דרכים לשטוף את הפנים בצורה הנכונה

8 סיכונים מפתיעים שעלולים לגרום לכם להתקף לב

 

 

  1. תוכנית חלופית

אם אתם לא אנשים של בוקר, הגיע הזמן לתוכנית ב' -  הליכת צהריים. קבעו אותה כפי שהייתם קובעים תור לרופא השיניים או למספרה. זה מצחיק שלא היינו חולמים לא להסתפר, אך לפעמים אנחנו מתעלמים מהדאגה לבריאות שלנו. ארזו את בגדי האימון שלכם וקחו אותם אתכם לעבודה.

גם הפסקה של חצי שעה תספיק ואם תבקשו מחבר לעבודה שיצטרף אליכם, זה יספק לכם את המוטיבציה הנוספת לא לדלג על אימון.

  1. חוק הצבירה

אם קשה לכם למצוא 30 דקות מלאות, נסו לבצע לפחות שלושה אימונים קצרים יותר. זה בסדר לצבור את זמן האימון לאורך היום. אפילו עבור אימהות הנמצאות בבית עם ילדים צעירים, להשגיח על ילד במשך 10 דקות בזמן אימון היא מטרה ריאלית.

אם אתם עובדים במשרד ויושבים כל היום, נסו לפנות 10 דקות כדי להימתח או להסתובב במשרד. זה עשוי לשפר את רמת האנרגיה והריכוז שלכם.

וזכרו - הפיכת הפעילות לחלק מאורח החיים שלכם ולא למטלה מקלה על השגת התוצאות!