עשו ואל תעשו: 14 דרכים לשטוף את הפנים בצורה הנכונה

זה נראה כאחת השגרות הפשוטות ביותר בספר, אבל שטיפת הפנים דורשת זמן ותשומת לב – ושטיפה בדרך הנכונה יכולה לעשות את ההבדל בין עור קורן לבין התפרצות אקנה. לפי הכללים האלה תוכלו להפוך את עור הפנים שלכם לעור שמח ורגוע

שטיפת פנים

“רבים מאמינים שצריך לשטוף את הפנים רק כדי להסיר איפור או כשהוא נראה מלוכלך. למעשה, מומלץ לשטוף את הפנים פעמיים ביום" אומרת ד"ר ג'ניפר היילי, רופאת עור מוסמכת מטעם סקוטסדייל, אריזונה.

עם זאת, כמות הפעמים שאתם שוטפים את הפנים עשויה להיות פחות חשובה מביצוע העבודה. לא משנה סוג העור, המרקם או המצב הנוכחי, שגרת ניקוי לילית חשובה במיוחד.

הסרת איפור, לכלוך וזוהמה מהיום תעזור להכין את העור לשיטת טיפוח העור, כמו גם לתמוך בעור בתהליכי ההתחדשות והחידוש של הלילה. מוכנים להתחלה נקייה? עקבו אחר פעולות אלה.

עשו: הסירו כראוי את כל האיפור

השתמשו במסיר איפור עדין כדי לבצע את העבודה לפני שתתחילו לנקות בפועל - במיוחד לפני השינה. נקבוביות משמשות לטיהור רעלים בן לילה ואם הן סתומות, הכל יגובה ויראה עמוס. לידיעתכם, זה חל על כל סוגי העור, גם אם יש לכם שכבה חיצונית די עמידה.

אל תעשו: לך ישר על מגבונים לניקוי

קרצוף יכול להפשיט את העור ממחסום ההגנה הטבעי שלו. הדרך הטובה ביותר לניקוי העור היא באמצעות קצות האצבעות, לפחות דקה או שתיים.

עוד ב"בריאות"

צריכים שגרת בוקר חדשה? קבלו 10 טיפים שיעזרו לכם

הדרך להיפטר מפנים יבשות מתחילה במקרר שלכם

אם אתם מתגרדים בלי סוף לאחרונה, לא בטוח שזה בגלל עקיצת יתוש

עשו: השתמשו במים פושרים

בואו נפזר מיתוס: נקבוביות אינן דלתות. מים חמים אינם פותחים אותן, ומים קרים אינם סוגרים אותן. האמת היא קיצוניות בטמפרטורת המים עלולה לגרום לגירוי ולכן עדיף להיצמד לאמצע. אינכם רוצים לראות עור סמוק בהשתקפות כאשר אתם מרימים את המבט.

אל תעשו: השתמשו בידיים ככלי ניקוי

מחקרים מראים שכמות החיידקים המצטברת על ספוגי לופה היא הוכחה לכך שאולי זה לא רעיון מצוין, אלא אם כן אתם מקפידים לנקות אותם כל הזמן בתמיסת אקונומיקה. מומלץ פשוט להשתמש בידיים ככלי עבודה. אחרי הכל, ברגע שיש עליהן מים וסבון הם נקיים.

עשו: תנו זריקה למים מיסלריים

מדובר במים המכילים מולקולות מיסל המתחברות לאיפור ולפסולת ומפרקות אותן. חלק מהאנשים, במיוחד אלה שאינם מתאפרים, יכולים לברוח עם מים מיסלריים כניקוי שלהם.

אם אתם בקמפינג מים מיסלריים יכולים לנקות את הפנים שלכם ואפילו לא צריך לשטוף אותם.

אל תעשו: עצרו בסנטר שלכם

קו הלסת והצוואר שלכם מועדים להצטברות לכלוך ופסולת, וגם הם זקוקים לאהבה. בעת מתן עיסוי ניקוי לפנים, שפשפו בעדינות את אצבעותיכם בתנועה כלפי מעלה בכדי לגרום למחזור הדם לעודד את העור להישאר חזק ולהרים באופן טבעי.

רכיב עיסוי זה יכול לסייע בהרפיה המקור הנאמן ולתת לפנים שלכם שבירת שרירים נחוצה מיום מלחיץ.

עשו: תנו למברשת ניקוי קולית מערבולת

עם זאת, עור שמן עשוי להפיק תועלת מניקוי קולי, טכנולוגיה המשתמשת בפעימות עדינות לניקוי נקבוביות. Clarisonic הוא כלי ניקוי קולי פופולרי, בעל מספר סוגי מברשות למטרות שונות, החל מזוהר ועד הפחתת אקנה.

אם יש לכם עור רגיש, ייתכן שתרצו להגביל את התדירות שבה אתם משתמשים בכלי זה, מכיוון שהוא עלול לגרות את העור.

עשו: לייבש במגבת רכה

הגיע הזמן לחשוב מחדש על ייבוש האוויר הזה. השארת מים נוטפים על הפנים שלכם לא מרטיבה אותם; למעשה, כאשר המים מתאדים, הם עלולים לגרום ליובש.

זכרו לטפוח בעדינות במגבת רכה ומיקרוביאלית, היזהרו במיוחד סביב האזור הרגיש מתחת לעין, לאחר שתסיימו.

אל תעשו: שטיפה מוגזמת

לעתים קרובות אנשים שוכחים שסביר להניח שהם גם שוטפים את הפנים במקלחת. אם אתם זורקים מגבת כביסה אחרת לכיור פעמיים ביום, אז אתם מקבלים שלוש [וזה] עלול להיות קצת מוגזם. בעלי עור יבש צריכים לשקול לצמצם את הכביסות.

עשו: השתמשו בכמות המומלצת

אם אתם תוהים מדוע חומר הניקוי שלכם אינו פועל כפי שהובטח, בדקו בכמה אתם משתמשים. עבור חומרי ניקוי ייתכן שיהיה פיתוי להשתמש בפחות מהמומלץ על מנת להאריך את השימוש או לחסוך כסף. אל תעשו זאת!

במקרה של ספק, קראו את התווית כדי למצוא את הכמות המומלצת. מוצרים עוברים פעמים רבות ניסויים ובדיקות כדי למצוא את הכמות היעילה (והבטוחה ביותר) לשימוש כללי.

אל תעשו: פילינג יתר

לעור שלכם יש מחסום טבעי המגן עליו ועוזר לו לשמור על לחות. בעוד ששימוש בשפשוף או חומר ניקוי עלול להרגיש רך ביום הראשון, קרצוף חזק מדי או שימוש במוצרים אלה מדי יום עלול לפגוע בשכבת העור החיצונית ביותר.

אחד הסימנים לקילוף יתר הוא רגישות יתר לעור. זה יכול לגרום לגירוי, להתפרצויות ואפילו לתחושת עוקצנות כאשר אתם מורחים מוצרים.

היזהרו מחומרי ניקוי יומיים הדוגלים במרכיבי פילינג פעילים כמו חומצות אלפא-הידרוקסיות (לקטית, גליקולית, פירות) וחומצות בטא-הידרוקסי (תמציות סליציליות, קליפות ערבה) מכיוון שהן בעלות עוצמה נוספת בהורדת העור.

עשו: סיימו עם טונר

למרות שמבחינה טכנית זה לא צעד לשטיפת פנים, הרבה פעמים מפספסים את החשיבות של מה שאחריו: איזון מחדש של העור. טונרים הם נוסחאות קלילות ונוזליות ששימשו במקור לאיפוס ה- pH של העור, כך שהוא יכול להגן על עצמו מפני חיידקים ופגיעה. עכשיו טונרים רבים מגיעים עם הטבות נוספות הממוקדות לדאגות ספציפיות.

חפשו מרכיבים כמו מי ורדים, בעלי תכונות אנטי-אייג'ינג, קמומיל, הידוע בתכונותיו המרגיעות, חומצה סליצילית או מכשפה למלחמה באקנה.

כדי למרוח טונר, פשוט שימו מעט על צמר גפן שתחליקו על כל תחומי הדאגה שלכם, כמו אזור T שמנוני.

אל תעשו: מתגעגע לחות

בנוסף לחיטוב, וודאו שאתם עוזרים לעור שלכם להישאר לח. יש אנשים שאוהבים את התחושה ה"הדוקה" לאחר שטיפת הפנים, אך למעשה מדובר בעודף יובש.

עשו: התנסו בשגרה שלכם

ניסוי וקריאה - מציאת אנשים עם סוגי עור כמו שלכם וניסיונות השגרה שלהם ומוצרי הגביע הקדוש היא דרך אחת לבדיקה.

כל זה אומר: ניקוי הוא רק הצעד הראשון והאחד לשמירה על המצב הטבעי של העור. השארו תלויים בכל שאר הסרום, קרם הלחות, הערפילים, מסכות הפנים - הרשימה יכולה להימשך לנצח – אתם רוצים להשתמש. והאוכל שאתם אוכלים, איך אתם מתאמנים והיכן אתם שמים את הפנים שלכם (הטלפון יכול להיות דבר מלוכלך).

אז הדרך הטובה ביותר לקבוע כיצד עליכם לשטוף את הפנים היא להבין את מטרות הניקוי שלכם (מהירות, צעד אחד, פעם ביום?) ואת המגבלות (סוג העור, ניקיון המים, טווח המחירים וכו ') ולהתקדם משם.

*מקו אתר healthline