צריכים שגרת בוקר חדשה? קבלו 10 טיפים שיעזרו לכם

גם אם אתם ינשופי לילה מושבעים, אתם יכולים ללמוד להפוך את הבקרים שלכם למרעננים יותר. 10 הטיפים האלה יכולים לעזור לכם לקום מהמיטה ולהתמודד עם היום עם קצת יותר התלהבות (או, לכל הפחות, קבלה)

שגרת בוקר

כל בוקר שעולה לאור מציע הזדמנות חדשה לקחת אחריות על היום ולהפוך אותו לשלכם - אם אתם אנשים של בוקר, כלומר. לא מגדירים את עצמכם בן אדם של בוקר? ובכן, מספיק לומר שאתם כנראה לא יושבים ומתמתחים לאחר שהתעוררתם באופן טבעי מלילה של שינה מרעננת.

במקום זאת, אתם עלולים להתעורר מהשעון המעורר וללחוץ על כפתור הנודניק כמה פעמים. כשאתם סוף סוף גוררים את עצמכם מתחת לשמיכה הנוחה, אתם משוטטים מחדר לחדר, בולעים קפה כשאתם מנסים להתעורר, ותוהים איך זה יכול להיות שכבר מאוחר כל כך.

אבל גם אם אתם ינשופי לילה מושבעים, אתם יכולים ללמוד להפוך את הבקרים שלכם למרעננים יותר. 10 הטיפים האלה יכולים לעזור לכם לקום מהמיטה ולהתמודד עם היום עם קצת יותר התלהבות (או, לכל הפחות, קבלה).

עוד ב"בריאות"

אם אתם מתגרדים בלי סוף לאחרונה, לא בטוח שזה בגלל עקיצת יתוש

מה הצבע הטוב ביותר ללבוש במהלך הקיץ? התשובה תפתיע אתכם

מועילים לבריאות או רק אופנה חולפת? הכל על הטרנדים המובילים בעולם התזונה

 

  1. הגדירו את השעון המעורר להצלחה

מחקר משנת 2020 מציע להתעורר לצלצול מלודי. חשבו על שיר פופ, מנגינה אינסטרומנטלית קצבית או צלילים טבעיים כמו שירת ציפורים ופכפוך נחלים– כל מה שעשוי לעזור להעיר אתכם בעדינות במקום להציק לכם בפתאומיות מארץ חלומות.

אז למה שלא תקדישו כמה רגעים לבדור את אפשרויות הצלצול של השעון המעורר בטלפון ולמצוא את המנגינה העליזה האהובה עליכם? אתם תודו לעצמכם בבוקר.

  1. הכניסו את האור פנימה

אור טבעי הוא שחקן מרכזי בשגרת הבוקר שלכם, בין אם אתם מבינים זאת ובין אם לא. אור השמש עוזר "לסיים" את השעון הפנימי שלכם, כביכול. התמודדות עם אור בהיר של היום הראשון בבוקר יכולה לעזור לגוף להבין שהגיע הזמן להתעורר, ולהשאיר אתכם ערניים יותר עוד לפני שניגשתם להכין קפה.

כמובן שאור יום לא רק עוזר להתעורר - אור טבעי בבוקר יכול לגרום לכם להרגיש ישנוניים יותר מוקדם בערב, ולהקל על השינה בזמן. ואיזו דרך טובה יותר לפתוח את הבוקר מאשר הסיפוק של תחושת מנוחה?

אם יש לכם זמן לצאת החוצה לפני שתתחילו את היום, לכו על זה. הבקרים כבר גדושים? פתחו את הווילונות והחלון ברגע שאתם קמים מהמיטה, וקחו רגע לנשום עמוק וליהנות מהאוויר הצח. בימים מעוננים, הדליקו במקום זאת את האור.

  1. שטפו את הפנים

התזה של מים קרירים או פושרים על הפנים יכולה לרענן עיניים עייפות. יתכן שלא תצטרכו לבצע שטיפה מלאה של הפנים בבוקר, במיוחד אם יש לכם שגרת טיפוח עור מרובת שלבים בלילה או שיש לכם עור יבש או רגיש מאוד.

לא משנה לאיזה מחנה אתם שייכים, נסו לשטוף בעדינות את קצות האצבעות כדי להעיר את החושים שלכם קלות, ואל תהססו לדלג על הניקוי אם אתם דואגים לייבוש העור שלכם.

  1. לאכול ארוחת בוקר מזינה

ארוחת הבוקר אינה חובה מוחלטת, אך היא יכולה להעניק לבוקר שלכם דחיפה מספקת - במיוחד אם אתם בוחרים במרכיבים כמו דגנים מלאים, פירות וירקות מלאים וחלבונים כמו ביצים או יוגורט רגיל.

ארוחת בוקר מאוזנת יכולה לכלול גם קפה או תה ירוק או שחור, יחד עם כוס מים רגילים. נסו להקדיש רגע או שניים לתשומת לב כדי להתענג על משקה הבוקר המועדף עליכם לאט לאט במקום לזלול אותו בזמן שאתם ממהרים להתארגן.

חלון פתוח
שחקן מרכזי בשגרת הבוקר שלכם - אור טבעי | צילום: shutterstock

  1. תזיזו את הגוף

מתיחות בבוקר יכולות לסייע בהקלה על השרירים תפוסים ולהשאיר אתכם רגועים יותר וערניים במקום מתוחים ואיטיים. פעילות גופנית בבוקר אולי לא מרגישה אינסטינקטיבית כמו אותה מתיחות מוקדמות של הבוקר, אך היא גם מציעה יתרונות. היא יכולה להגביר את זרימת הדם בכל המוח והגוף, להמריץ אתכם ולשפר את בריאות הלב וכלי הדם.

אם אתם מסוגלים להתאמן, הטיפים הבאים יכולים לעזור לכם לזוז בבוקר:

  • קחו 15 דקות לטיול שכונתי או לרוץ
  • ללכת או לרכב על אופניים לעבודה, או לרדת מהרכבת או מהאוטובוס תחנה אחת קודם
  • האריכו את ההליכה הקבועה של כלבכם בכמה רחובות
  • העבירו את שגרת היוגה שלכם לבוקר
  • נסו גינון כדי לקצור הרבה יתרונות מצב רוח ורווחה
  • תניעו את הילדים שלכם עם אימון מתיחות מוקדם בבוקר
  1. תתמודדו עם כמה מטלות

בטח מטלות אולי לא כל כך מרגשות אתכם, אבל טיפול בכמה משימות פשוטות בבוקר יכול לעזור לכם להתחיל את היום בתחושת פרודוקטיביות שיכולה ללוות אתכם כל היום ולהגדיל את המוטיבציה שלכם להתמודד עם אחריות חשובות אחרות.

טיפים שכדאי לנסות:

  • סדרו את המיטה
  • פרקו את מדיח הכלים
  • זרקו המון כביסה – אתם תמיד יכולים להתחיל אותה מאוחר יותר אם אתם יוצאים החוצה
  1. עשו מדיטציה או יומן - או שניהם

בעוד שמדיטציה יכולה להציע יתרונות בכל שעות היום, התחלת תרגול מדיטציה בבוקר יכולה לעזור לכם לנקות את דעתכם, לאסוף את המחשבות ולהגדיר כוונה מודעת ליום הקרוב.

אנשים רבים מוצאים שמדיטציה מועילה במיוחד להפחתת מתח והקלה על תחושות החרדה. היא לא מתאימה לכולם, כך שאם אינכם מוצא אותה מועילה, אין צורך לכפות אותה על עצמכם. במקום זאת, תוכלו לנסות יומן יומי: כתיבה במשך 10 או 15 דקות בכל בוקר יכולה לתת לכם מקום למיין את המחשבות או לקבוע כוונה יומית.

  1. ערכו רשימת מטלות

יש לכם הרבה דברים לעשות כל יום, ואיכשהו, כמה מהם תמיד פורחים לכם מהראש. רישום משימות חיוניות דבר ראשון בבוקר יכול לעזור לכם לעקוב אחר כל מה שאתם צריכים לטפל בבית או בעבודה. זה ישרת גם מטרה אחרת: עזרה בתעדוף האחריות שלכם וקבלת מושג ברור יותר מה הפריטים המתאימים יותר לרשימת המטלות של מחר וצמצום תחושות ההצפה.

  1. עשו משהו שאתם נהנים ממנו

אתם לא צריכים להגביל את שגרת הבוקר שלכם להכנה ופרודוקטיביות. הקצאת זמן לדברים שאתם באמת, באמת נהנהים מהם, יכולה לעזור לשפר את הבוקר. אין ספק, תרגולים כמו מדיטציה, יוגה וכתב יומן יכולים בסופו של דבר להפוך למהנים, גם אם אתם לא אוהבים אותם מההתחלה. ובכל זאת, כדאי להקדיש חלק מהבוקר לתחביב, משהו שאתם עושים אך ורק בשביל הכיף.

  1. התחברו לאהובים

בסופו של יום אתם בדרך כלל סחוטים עד שאתם לא יכולים לסבול את המחשבה על שיחה, אפילו עם הקרובים והיקרים שלכם. כל מה שאתם רוצים זה להירגע לבד, במנגינה של שתיקה (או מוזיקה מרגיעה). נשמע מוכר? אין על מה להרגיש אשמה, כולם צריכים זמן לבד.

עם זאת, קשרים עם חברים ובני משפחה חשובים גם הם. אם אתם מתקשים לפנות זמן לאהובים שלכם בסוף היום, למה שלא תנסו שיחת טלפון בבוקר, פייס טיים או ביקור?

השתדלות להושיט יד בדרכים שונות, או בשעות שונות של היום עשויה להשפיע לטובה על מערכות היחסים שלכם - וכמובן, להתחיל את היום בשיחת טלפון, כוס קפה או טיול בוקר עם אדם אהוב יכול להגביר את תחושות החיבור ולשפר את מצב הרוח שלכם.

 

*מקור מתוך אתר healthline