ייתכן שתרצו לחשוב פעמיים לפני שאתם מחממים את המזונות הללו

ארוחת הערב של אמש יכולה להיות חבל הצלה כאשר אתם זקוקים לארוחת צהריים חמה ומוכנה, אבל אפילו השאריות הטעימות ביותר עלולות להוות סכנה

מיקרוגל

הדבר היחיד שטוב יותר מאשר לשבת לארוחה תוצרת בית הוא ליהנות ממנה שוב למחרת. המשיכו לקרוא כדי לראות כיצד 10 שאריות אלו עלולות לגרום לך לחלות.

ביצים

ביצים מכילות כמעט תמיד סלמונלה. חלק מהשיטות המשמשות לבישול ביצים דורשות חום עדין למשך זמן קצר, מה שעלול לא להרוג את החיידקים. השארתם בטמפרטורת החדר למשך כל זמן היא מתכון להתרבות של אותם חיידקים לרמות מזיקות.

סלק

מחקר שפורסם בשנת 2012 ברפואת ספורט, מראה כי תחמוצת החנקן בסלק יכולה להעצים את האימון שלכם ועשויה לסייע ללחץ הדם. אבל אותן תרכובות מגיבות בחום בצורה גרועה, ולכן אכילת סלק או מוצרי סלק מחוממים באופן קבוע עשויה להיות רעיון לא טוב.

תפוחי אדמה

הם אולי נראים כל כך יציבים, אך למרות שהם מבושלים יותר מביצים, הם עלולים להוות סיכון כאשר הם מתקררים ומאוחסנים בטמפרטורת החדר זמן רב מדי. פעולה זו עלולה לעודד צמחית חיידק הגורם לבוטוליזם (הרעלת מזון).

תפוחי אדמה אפויים גדולים, עטופים בנייר כסף, נמצאים בסיכון גבוה במיוחד, מכיוון שהם מציעים לחיידקים את הסביבה האידיאלית לדלי החמצן לשגשג בהם.

וזה לא הכל: תפוחי אדמה הם גם בין המאכלים שאסור לחמם במיקרוגל. חימום (ללא רדיד כמובן) למשך 30 עד 60 שניות לא הורג את החומר שגורם להרס במערכת העיכול. בישול תפוחי אדמה גולמיים במיקרוגל, לעומת זאת, דורש רק כמה דקות נוספות.

תרד

בדומה לסלק, תרד הוא עוד מזון המוגש לעתים קרובות מבושל. מומלץ להגיש את התרד הגולמי (החוסך בזמן האולטימטיבי) או מוקפץ קלות. חשוב גם לציין כי ניטריטים, תוצר לוואי נוסף של חימום מזון, אינם בטוחים לתינוקות בני פחות משישה חודשים, כך עולה ממחקר שפורסם בשנת 2015 בכתב העת Pediatric Research.

תרד מעורבב לעתים קרובות עם מאכלים אחרים במחית תינוקות, לכן הקפידו לא לחמם אותם.

עוד ב"בריאות"

שיער מלא קלאס - באפס מאמץ: 5 טיפים שיעזרו לכם לשמור על שיער בריא

נרדמים ליד שולחן העבודה? 9 טיפים להגברת אנרגיה רגע אחרי ארוחת הצהריים

כך שינתה הקורונה את המודעות העולמית לבריאות

 

חלב אם

החומר הטבעי הזה הוא אחד הדברים הבריאים ביותר שתוכלו להאכיל את התינוק שלכם -אך מחקרשפורסם בשנת 2015 מראה כי חימום של חלב אם הוא ביג NO. תינוקות מזהמים את הבקבוק כשהם מוצצים והחלב יכול להיות כר גידול לחיידקים ברוק. לא, מיקרוגל או חימום לא יכולים להרוג את החיידקים האלה שיכולים לגרום למצוקה יותר מאשר רק את מערכת העיכול של התינוק.

אורז

בשנות ה- 70 מספר התפרצויות של הרעלת מזון הקשורות בשאריות אורז הובילו למודעות מוגברת שאורז מחזיק במיקרואורגניזם בשם Bacillus cereus המתרבה בטמפרטורת החדר.

זה לא אומר שאתם צריכים לצרוך את כל האוכל שבישלתם - רק וודאו שאתם מכניסים אותו למקרר במהירות. באופן כללי, הנחיות בטיחות המזון ממליצות לשמור על מזון חם (מעל 60 מעלות) או קר (4 מעלות או מתחת) אם אינכם אוכלים אותו תוך שעתיים.

עוף

בדומה לביצים, עוף גולמי נוטה להכיל סלמונלה, וזמן בתוספת טמפרטורות נמוכות הוא מתכון לאסון כאשר החיידקים האלה מתרבים. הדרך הטובה ביותר להימנע מכך: מיקרוגלים לא תמיד מתחממים באופן שווה או כמו שיטות בישול אחרות, לכן הקפידו להפוך את העוף ואל תחממו אותו יותר מפעם אחת - תמיד יש סלט עוף!

מזון מטוגן

מאכלים שמנים כמו צ'יפס עלול לגרום לשמן לעשן מעבר לרמתו הבטוחה. כאשר זה קורה זה יכול לייצר אדים מסוכנים המזיקים לבריאותכם, כך התגלה במחקר שפורסם בשנת 2012. אם אתם מתכוונים לחמם אותו, עשו זאת בתנור בטמפרטורה נמוכה - או בכלל לא.

צ'יפס
אם אתם מתכוונים לחמם אותו - או בתנור או בכלל לא | צילום: shutterstock

אוכל במזנון

יש סיבה שמזנונים לא נותנים לכם לקחת אוכל, וזה לא רק בגלל שמסעדות לא רוצות להפסיד כסף. מגשי מזנון אינם נשמרים חמים מספיק כדי להרוג חיידקים, שעלולים לגדול לכמויות לא בריאות בזמן שהם יושבים בחוץ, ללא מקרר. זה חל על כל המזנונים שאפשר לאכול בהם במסעדות, כמו גם על מזנוני מסיבה בבית.

פירות ים

דגים טריים הם מגה בריאים ורובנו לא אוכלים מהם מספיק. אבל שום דבר הוא לא סיכון להרעלת מזון כמו פירות ים, ודגים יכולים להתקלקל די בקלות.

על פי מנהל המזון והתרופות, חיידקים העלולים לגרום למחלות גדלים במהירות בטמפרטורות חמות (בין 4 מעלות  ל-60 מעלות). אפילו טמפרטורת הסביבה בחדר יכולה להשפיע.

לעולם אל תשאירו פירות ים מחוץ למקרר יותר משעתיים (או יותר משעה כשהטמפרטורות גבוהות מ-32 מעלות).

 

*מקור - thehealthy