נרדמים ליד שולחן העבודה? 9 טיפים להגברת אנרגיה רגע אחרי ארוחת הצהריים

נלחם בישנוניות לאחר ארוחת הצהריים והגביר את האנרגיה בעבודה על ידי לעיסת מסטיק, צפייה בסרטוני חתולים, אכילת חלבון ועוד.

Bored,businesswoman,yawning,at,workplace,feeling,no,motivation,or,lack

האם אי פעם תפסתם את עצמכם בולעים פיהוק אחרי ארוחת הצהריים? להאשים את קצב היממה של גופכם, השולט בעת השינה והתעוררות.

יש רגיעה טבעית בקצב המתרחש סביב ארוחת הצהריים וגורם לאנשים להיות מועדים לישנוניות. יתרה מכך, עיכול כריך העוף הזה יכול להוסיף לנמנום. רמות הסוכר בדם עולות כאשר אתה מתחיל לעבד את הארוחה, אך ככל שרמות אלו יורדות בהדרגה (כשעה לאחר האכילה) כך גם רמות האנרגיה. כך תוכלו למזער את העייפות והעוצמה לאחר ארוחת הצהריים עד אחר הצהריים.

עשו קצת פעילות גופנית

פעילות גופנית משפרת את זרימת הדם, מספקת חמצן וחומרים מזינים לרקמת השריר ומגדילה באופן טבעי את האנרגיה. קארל בזיל, דוקטורט, מנהל החטיבה לאפילפסיה ושינה באוניברסיטת קולומביה, ממליץ להתאמן לפני שנמנום אחר הצהריים נכנס - מתיחות, עלייה במדרגות במקום במעלית, ולהסתובב מסביב לבניין.

פשוט להתרחק מהשולחן יכול להמריץ מחדש. במחקר שפורסם בשנת 2013 בכתב העת Academy of Management, חוקרים מאוניברסיטת טורונטו גילו כי אי הפסקה במהלך ארוחת הצהריים יכולה להגביר את העייפות וחוסר הפריון.

הקדימו את הפסקת הקפה

קפה הוא מגביר אנרגיה, אך אל תחכו יותר מדי אחרי ארוחת הצהריים כדי לשתות אותו. אנשים רבים עשויים לחשוב שהקפאין בסדר כל עוד יש לכם אותו לפני ארוחת הערב, אך אפילו קפאין באמצע אחר הצהריים עלול להתעכב בגופכם ולהשפיע על יכולתכם להירדם בלילה.

זה יוצר מעגל קסמים שיכול לגרום לכם להרגיש עייפים אחר הצהריים שלמחרת. לרוב האנשים לוקח שלוש עד חמש שעות להיפטר ממחצית הקפאין שהם צורכים.

עוד ב"בריאות"

כך שינתה הקורונה את המודעות העולמית לבריאות

הרגל "עצלן" זה עשוי להיות המפתח שלכם ליצירתיות

מה באמת קורה לכם כשאתם בולעים מסטיק?

תלעסו את זה

מחקר שנערך באוניברסיטת סנט לורנס מצא כי סטודנטים שלעסו מסטיק ממש לפני - אך לא במהלך - בדיקה ביצעו טוב יותר מאלו שלא לעסו מסטיק, במיוחד על מנות שבדקו זיכרון וזכירה. עם זאת, אל תגזימו: חוקרים גילו כי לעיסה של יותר מ- 15 עד 20 דקות יכולה למעשה להפחית את הגירוי הנפשי.

התיידדו עם התמי 4

מחקר מצא כי התייבשות עלולה לגרום לעייפות, מצב רוח ירוד וקשיי ריכוז. התחילו את היום בכוס מים גדולה (אתם כבר מיובשים לאחר שעברתם את הלילה בלי לשתות) והמשיכו ללגום נוזלים לאורך כל היום.

למרות שאין הוכחות קשות המגבות את חוק "8 על 8" (שתו שמונה כוסות 8 גרם כל יום), זוהי הנחיה כללית טובה לעקוב אחריה.

Happy,relaxed,millennial,afro,american,business,man,wear,wireless,headphones
צילום: shutterstock

הקשיבו לשירים האהובים עליכם

האזנה למוזיקה בזמן העבודה יכולה להגדיל את התפוקה. במחקר שערכה תרזה לסיק, פרופסור באוניברסיטת מיאמי, 56 משתתפים האזינו למוזיקה בעבודה במשך שלושה שבועות. כאשר הם לא הקשיבו למוזיקה, איכות העבודה שלהם הייתה הנמוכה ביותר ולקח להם יותר זמן לבצע משימות.

האטו את המזון המהיר

הגרגרים המעודנים במזונות מעובדים - כריך או לחמניה בלחם לבן - מתעכלים במהירות, מה שמאיץ את עליית הסוכר בדם וטבול התורם לצניחת אנרגיה. "אתה יכול להרגיש יותר ערני בהתחלה, אבל ירידה מהירה ברמת הסוכר בדם תשאיר אותך איטית", אומרת אליסה רומסי, RD, דוברת האקדמיה לתזונה ודיאטה. הארוחות הממריצות ביותר כוללות גם חלבון (בשר רזה, דגים וביצים) וגם פחמימות מורכבות (דגנים מלאים וקטניות). ירקות עליים כמו כרוב ותרד מספקים ברזל, שעשוי לסייע בהפחתת העייפות.

תחשבו קטן

מבחינת גודל ארוחת הצהריים שלכם, כלומר. ארוחה גדולה מדי מאטה את העיכול ונותנת לכם את התחושה הלא נוחה והנפיחה הזו.

השתמשו בקופסאות קטנות יותר כאשר אתם מביאים ארוחת צהריים מהבית; מילוי שלהם יכול להערים את דעתכם לחשוב שאתם אוכלים יותר ממה שאתם באמת. אם אתם סועדים בחוץ, קחו את מלצרכם לארוז חצי מהארוחה לפני שהוא מביא אותו לשולחן.

אם הארוחה מגיעה עם צ'יפס או צ'יפס, שאלו אם אתם יכולים להחליף אותה בירקות או בפירות - או לא לקבל כלל. והמתינו 20 דקות לפני שתתפסו עזרה שנייה.

אל תדלגו על ארוחת הצהריים

אתם רשאיים לעכב את ארוחת הצהריים כברירת מחדל. אבל אתם אף פעם לא צריכים ללכת יותר מארבע או חמש שעות בלי לאכול. אם הארוחות שלכם מפוזרות יותר, נסו לאכול איזה חטיף שמשלב חלבון עם פחמימות מורכבות. חשבו על חומוס וירקות, טוסט מחיטה מלאה עם חמאת בוטנים, או יוגורט יווני ופירות.

לבסוף, שמרו על מחזור שינה טוב

אנשים צריכים בממוצע שבע עד שמונה שעות שינה בלילה כדי לתפקד כראוי, אבל 40 אחוז מקצרים את השינה שלהם, כך עולה מסקר שנערך. אתם עלולים להיות עייפים  במהלך היום ותרגישו את זה אפילו יותר בשעות אחר הצהריים המוקדמות.

*מקור - thehealthy