לא תאמינו שהפעולה היום-יומית הזאת מסייעת לכם בירידה במשקל

החלום שלנו עומד להתגשם: מחקר חדש גילה ששינה טובה מסייעת בירידה במשקל. ד"ר עמית גרין, פסיכולוג ומומחה לשינה ממערך רפואת השינה באסותא הגיע הבוקר ל"פותחים יום" לספר על תוצאות המחקר

זמן צפייה: 05:10

ברור שאורח חיים בריא ופעיל משפר גם את המצב הגופני שלנו וגם את השינה שלנו, אבל בואו נעשה סדר ונבין איך זה קורה. מחקר חדש שהתפרסם בקנדה אומר שמי שישן פחות מ-6 שעות שינה בלילה בממוצע יתקשה לשמור על משקל תקין לאורך זמן. נשאלת השאלה למה? הדבר הראשון והידוע שאם אנחנו ערים יותר שעות, אנחנו מגדלים את הפוטנציאל להכניס אוכל לגוף.

הדבר השני שמשפיע הוא ההרכב של מה שאנחנו מכניסים לגוף. מחקרים מראים שבמצב של חסך שינה הגוף נכנס למצוקה, הוא מזהה מצב של מצוקה וקושי, קשה לו לתפקד והוא נכנס לחסך ומנסה לפצות על ידי אנרגיה.
איך הגוף מקבל אנרגיה? מסוכרים, פחמימות ושומנים. אף אחד כשהוא עייף באמצע הלילה לא לוקח חסה או סלט, אנחנו מחפשים את מה שהכי זמין והכי מהיר.

עוד ב"בריאות"

8 סימנים שאולי אתם צריכים בדיקת עיניים

למה העור שלנו מרגיש כל כך מגרד כשאנחנו בלחץ?

אלו 7 המאכלים הגרועים ביותר למוח שלכם

 

הדבר השלישי , וכאן אולי מדובר בחידוש, בזמן השינה אנחנו לא לא פעילים, אלא הגוף שלנו בזמן שינה בעצם לא במצב של היעדר פעילות, הוא עושה דברים מאוד חשובים. אחד הדברים החשובים שקורים לנו בשינה עמוקה זה בעצם בנייה של הגוף. לדוגמה אצל ילדים, הורמון הגדילה מופרש בזמן שינה, ורק בזמן שינה עמוקה. כלומר ילדים שיש להם עיכוב בגדילה ובהתפתחות יכול מאוד להיות שיש להם בעיית שינה.

איך נדע שהילד ישן שינה עמוקה או קלה, מה ההגדרה של שינה עמוקה?

שינה עמוקה היא מוגדרת ע"י פעילות של גלי המוח, זה משהו שאפשר לראות במכוני שינה, אבל הדרך הכי פשוטה לדעת כהורה זה להיכנס לחדר של הילד ולראות אם הוא ישן שקט ושליו, לא מתאמץ לנשום או לחילופין שהילד לא ער הרבה שעות, מתעורר בלילה ומתקשה לחזור לישון.

זה לא נכון רק לילדים, הורמון הגדילה מופרש גם אצל מבוגרים ויש לו תפקיד מאוד חשוב בבנייה של מאסת שריר, בחילוף חומרים תקין וכשאנחנו לא ישנים מספיק זה לא עוזר אם אנחנו מתאמנים ועושים פעילות גופנית. הגוף נכנס למצב של עומס, אבל אין לו את השלב של בנייה, לכן חשוב מאוד לתת לגוף מספיק שעות שינה והוא כבר יידע לחלק את זה בין שינה עמוקה לקלה.

איך זה קשור לירידה במשקל?

מאסת שריר היא מאסה שצורכת אנרגיה. גם במצב ב-23 שעות שאנחנו לא בחדר כושר השריר צורך אנרגיה, להבדיל מרקמת שומן. ככל שנגדיל את מאסת השריר הוא בעצם שורף אנרגיה גם במצב של חוסר פעילות ולכן אנחנו צריכים לתת לגוף את הזדמנות לישון כדי לבנות את מאסת השריר הזאת.

מגנזיום - אם בכלל ואיך הוא תורם

יש כל מיני מחקרים על מגנזיום, הוא בעיקר קשור לאנשים שסובלים מהתכווצויות שרירים ברגליים. יש הרבה הורמונים ודברים שחשובים בעצם, אבל לא רק מגנזיום. מלטונין לדוגמה הוא הורמון שיש לו תפקיד יותר חשוב בכל מה שקשור בשינה.

 

"פותחים יום" משודרת בימים א'-ו' עם אלעד זוהר ונועה רוזין בערוץ 13