האם מותר להשאיר מחטא ידיים במכונית חמה?

מספר דיווחים מצביעים על חיטוי ידיים (או כמו שכולנו מכירים - אלכוג'ל) שעלולים להתפוצץ במכונית לוהטת. הנה מה שיש למומחים לומר

חיטוי ידיים

חיטוי ידיים מבוסס אלכוהול יכול לסייע בהורדת הסיכון לחלות בקורונה ומחלות זיהומיות אחרות, כאשר שטיפת ידיים במים וסבון אינה אופציה. זו הסיבה שאנשים רבים משאירים חומר חיטוי ידיים במכוניות שלהם - כך שתמיד יש להם את זה בהישג יד לטיולים בתחנת הדלק, במכולת או כמעט בכל מקום.

חומר חיטוי ידיים אכן מכיל אתיל אלכוהול שיכול להתאדות בטמפרטורת החדר לאדי דליק ונחשב לנוזל דליק. עם זאת, אין מספיק נפח בבקבוק קטן של חומר חיטוי ידיים ליצירת תערובת דליקה כזו, אומר גיא קולונה, מנהל בכיר בתקני הנדסה של האיגוד הלאומי להגנת אש.

"כאשר נוזל כמו חומר חיטוי ידני מגיע ל"נקודת הבזק" הוא יכול לייצר אדים שעלולים להידלק - אך עדיין צריך להיפגש עם אדים אלה עם מקור הצתה כדי להתלקח", הוא מסביר.

עוד ב"בריאות"

אוהבים מקלחות חמות וארוכות? תפסיקו עם זה. אתם מתקלחים לא נכון

חברו הטוב של האדם: כך כלבים יכולים לגרום לכם להיות בריאים יותר

כך תמנעו אכילת יתר כשאתם עובדים מהבית

 

נקודת הבזק זו היא 63 מעלות צלזיוס, מוסיף ג'ק קאראוונוס, פרופסור קליני, המכללה לבריאות הציבור העולמית בניו יורק. "אם שמים את הג'ל הזה בכוס רדודה והטמפרטורה של ג'ל האלכוהול ואוויר החדר הייתה 63F ומעלה, אז הדלקת גפרור מעט מעל הנוזל תגרום לו להתלקח", הוא אומר.

הטמפרטורה הנמוכה ביותר שבה דליקת ספריי חיטוי ידנית מבוססת אלכוהול היא 685F, הוא מוסיף. "אם פנים המכונית יגיע ל-685F, הנוזל הזה היה נדלק באופן ספונטני. התרחיש הזה בלתי אפשרי, ורוב הסיכויים שחלקים אחרים של המכונית יתלקחו אוטומטית תחילה".

אפילו הסיכון התיאורטי הזה ניתן להפחית עוד יותר על ידי אחסון חומר החיטוי שלך במקום קריר וחשוך במכונית שלך כמו תא הכפפות.

מזג אוויר חם וחיטוי ידיים: חששות אחרים

אם תשאירו את חומר החיטוי במכונית לוהטת סביר שלא יגרום לו להתלקח או להתפוצץ, הוא עלול לאבד חלק מהיעילות שלו בחום. זו הסיבה שמינהל המזון והתרופות (FDA) מזהיר מפני אחסון חומר חיטוי ידיים בטמפרטורות העולות על 105F.

חומרי חיטוי ידיים שנמצאים במכונית חמה ללא מיזוג אוויר עלולים לאבד את עוצמתם במהירות מכיוון שהמרכיב הפעיל, אלכוהול, מתחיל להתאדות בטמפרטורות חמות.

חיטוי ידיים
חומרי חיטוי ידיים שנמצאים במכונית חמה ללא מיזוג אוויר עלולים לאבד את עוצמתם במהירות | צילום: shutterstock

מצד שני, מזג אוויר קר עלול לגרום לעיבוי מחטא הידיים שלכם, ברגע שהוא יכה בידיים הוא יתחמם.

חוץ מהטמפרטורה, חומרי חיטוי ידיים על בסיס אלכוהול עלולים להיות רעילים אם הם נבלעים, וחומרי חיטוי ידיים עם המרכיב הלא נכון יכולים להיות קטלניים. ה- FDA פגע במוצרי חיטוי ידיים המסומנים בתוכן המכילים אתנול או אלכוהול אתילי, אך למעשה בדקו חיוביות לגבי מתנול או פרופנול, שניהם יכולים להיות רעילים כאשר הם נספגים דרך העור או נבלעים. אז תהיו זהירים, אה?