אוהבים מקלחות חמות וארוכות? תפסיקו עם זה. אתם מתקלחים לא נכון

מקלחת עשויה להיראות די פשוטה, אך ישנן דרכים שבהן אתם יכולים ועושים זאת לא נכון. גם אם יש לכם את היסודות של סבון ומים חמים, הנה מה שאתם צריכים לדעת - מאיך שאתם מקרצפים את הקרקפת ועד לטמפרטורה שבה אתם משתמשים - למקלחת אפילו טובה יותר

מקלחת

רופאי עור חושפים את טעויות המקלחת הנפוצות ביותר שאולי אפילו אינכם יודעים שאתם עושים. לפניכם מהלכים חכמים למקלחת נקייה ובריאה יותר:

אתם משפשפים את הקרקפת בעזרת הציפורניים

קרצוף טוב בקרקפת יכול להרגיש מרענן, אבל למעשה אתם עושים יותר נזק מתועלת אם אתם משתמשים בציפורניים כדי לחפוף את השיער. "הציפורניים שלכם יכולות לגרד את הקרקפת ואף לגרום להתקלפות", אומרת סנדי ג'ונסון מ- Johnson Dermatology בפורט סמית', ארקנסו.

במקום זאת, כדי לשטוף את השיער כראוי, השתמשו בקצות האצבעות כדי לספוג קצף. חשוב גם להימנע משפשוף אגרסיבי של קווצות שיער בין הידיים, מה שעלול לפגוע בו ולגרום לקצוות מפוצלים.

הסבון שלכם אינו מכיל קרם לחות

"סבון בר ללא כל חומר לחות, כמו סבוני דאודורנט אנטיבקטריאליים רבים, יכול באמת לייבש את העור", אומרת מונה גוהארה, MD, מ- Advanced Dermcare בדנבורי, קונטיקט. חפשו סבונים עם חומצה סטארית ברשימת המרכיבים או "לחות" המפורסמים מתחת לשם המוצר.

עוד ב"בריאות"

10 מקרים שאתם משתמשים יותר מדי בחיטוי ידיים

חברו הטוב של האדם: כך כלבים יכולים לגרום לכם להיות בריאים יותר

כך תמנעו אכילת יתר כשאתם עובדים מהבית

 

המקלחת שלכם חמה מדי וארוכה מדי

אף אחד לא מבקש ממך להתקלח באמצע החורף, אבל אל תיקח גם לוהט חם. "מקלחות, במיוחד בחורף, חמות וארוכות מדי. זה מפשיט את העור שלך משמנים ושומנים טבעיים שעוזרים ללכוד מים כדי לשמור על לחותם ", אומר ד"ר גוהרה. (למד את הטעויות האחרות שאתה עושה בעת מקלחת בחורף.)

מקלחת
צילום: shutterstock

אתם משפשפים את גופכם במהלך המקלחת

ליפות נוראיות לקרצוף מכיוון שהן מחוספסות ויכולות להסיר את מחסום ההגנה הטבעי של העור. מומלץ להשתמש במטלית לתינוק מכותנה; החליקו אותו בעדינות על העור תוך שפשוף מינימלי.

לסכין שלכם יש יותר מדי להבים

סכין גילוח בעל ארבעה או חמישה להבים עשוי לתת גילוח קרוב, אך הוא עלול לפגוע גם בעור. אתם בעצם חותכים את העור כאשר אתם מגלחים, כך שככל שאתם משתמשים ביותר להבים, כך המצב שלכם גרוע יותר. "כדי למזער את הטראומה, סכין גילוח פשוט אחד או שניים הוא אידיאלי, אך גם הטכניקה חשובה. הקפידו להזיז את סכין הגילוח כלפי מטה ולא למעלה. וודאו שהאזור משומן היטב בסבון או בקרם גילוח לגילוח החלק והבטוח ביותר.

אתם לא שוטפים מספיק טוב

חשוב לוודא שכל מוצרי הסבון והשיער נשטפים לחלוטין. מוצר מתמשך עלול לגרום לגירוי בעור ולנקבוביות סתומות, מה שעלול לגרום לאקנה. מנעו "אקנה בגב" (פצעונים בגב) על ידי שטיפת השיער כשהראש שלכם מוטה הצידה, ומאפשר לשמפו ולמרכך לרוץ ישר לתוך הניקוז ולא במורד הגב.

מקלחת
יכולות להסיר את מחסום ההגנה הטבעי של העור | צילום: shutterstock

אתם מחכים יותר מדי זמן עד שאתם מורחים קרם

הזמן הטוב ביותר ללחות הוא ברגע שאתם מסיימים להתנגב כאשר העור שלכם עדיין לח. השתמשו בחום הסביבה מהמקלחת והלחות בחדר האמבטיה, ומרחו קרם לחות תוך דקות. תחליב נספג בעור בצורה הטובה ביותר כשהוא מעט לח.

 

מקור - thehealthy