מסתבר שלחטט באף, ולאכול את זה, בריא

בואו נודה באמת, זה מנהג דוחה שיגרור שיימינג למי שנתפס עושה זאת, אבל מחקרים טוענים שחיטוט באף, ואכילת האוצרות, למעשה בריאים לנו

זה נחשב כפסילה חמורה בעולם הדייטים, מושא ללעג בפקקים של כבישי ישראל ובכלל, מוגדר כהתנהגות לא מנומסת ופשוט דוחה. חיטוט מושקע באף זה לא מחזה נדיר באנושות, במיוחד בעולם הילדים - או שאנחנו גדלים ומפסיקים לעשות את הפעולה הזו, או שאנחנו פשוט עושים את זה במקומות פרטיים בהם איש לא רואה, רק השיפוטיות שלנו.

לעומת זאת, מחקרים טוענים כי אנחנו כן צריכים לחטט ואפילו לאכול את האוצרות הנגלים לנו, ואף לעודד את הילדים שלנו לעשות זאת גם. מסתבר שהחננה שמחכה לנו באף היא אכן אוצר בריאותי שאף יכול להיות חשוב להתפתחות הילדים.

דרך נפלאה לחזק את המערכת החיסונית
דרך נפלאה לחזק את המערכת החיסונית | צילום: shutterstock

אותה חננה מכילה רטבי רוק אשר מהווים מחסום נגד חיידקים! כיום, חוקרים אף מנסים למצוא דרך ליצור ריר סינתטי עבור מסטיקים ומשחת שיניים, כדי לנצל את היתרונות של החננה. אין מילה אחרת לתאר אותה.

בנוסף, יש ראיות המקשרות את החומרים הפעילים של ריר הנזלת ליכולת להילחם בזיהום בדרכי הנשימה, כיב קיבה ואפילו HIV. מומחה ריאות אוסטרי טוען כי אנשים המחטטים באף, הם אנשים בריאים יותר, שמחים יותר ובכללי מחוברים יותר לעצמם. "אכילת השאריות היבשות מהאף היא דרך נפלאה לחזק את המערכת החיסונית. מבחינה רפואית זו פעולה טבעית והגיונית לעשות", טען פרופ' פרידריך בישינגר.

מבחינת המערכת החיסונית, האף משמש כמסנן בו נאספים חיידקים, פסולת ושאריות בדרך לריאות. כאשר תערובת זו מגיעה למעיין, היא מתפקדת דווקא כמו תרופה. לטענתו, אנחנו צריכים לחסל את הסטיגמה שיש על חיטוט באף, ולגרום להורים לעודד את ילדיהם לעשות זאת.

מחקר זה בא בניגוד מוחלט למחקרים קודמים, הטוענים כי חיטוט באף עלול לגרום לדימום ואף לעודד חיידקים. אז שחררו את הרסן, והתחילו לחפור.

עוד ברשת בריאות

לחתוך או לא לחתוך? האם באמת בריא יותר לערוך ברית מילה?

כ***מק | למה כדאי לכם לקלל? [brightcove_iframe video_id='health-articles-050' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_qgj1qrs7' duration='42']

איך להיגמל מהסמארטפון ע"י גומייה לשיער ופתקית [brightcove_iframe video_id='health-articles-048' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_0kfb4xrg' duration='45']

הללויה: מחקר טוען כי שוקולד משפר ביצועים ספורטיביים [brightcove_iframe video_id='health-articles-047' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ge48rflo' duration='55']