כ***מק | למה כדאי לכם לקלל?

זו אולי אחת הפעולות האוטומטיות שלנו, אז אנשים טובים חקרו ובדקו האם יש לה יתרונות. ובכן, קבלו 8 הוכחות מדוע זה טוב לקלל

זמן צפייה: 00:42

ההורים שלכם יכולים לצעוק, הפרטנר שלכם יכול להזעיף פנים והבוס יכול לפטר אתכם, בגדול. אבל ארגנו לכם 8 תשובות לענות להם כשהם תופסים אתכם מקללים. אך בעוד שחלק סבורים שקללות מייצגות כמה קטן הוא אוצר מילים של מישהו, המדע טוען אחרת. מחקרים הוכיחו ששימוש בקללות משכיח כאב ואף משחרר לחצים. נכון, צריך לברור מול מי להשתמש במילים היפות האלו, אבל תודו שזה כיף לשחרר איזו קללה לאוויר כשדופקים את הזרת בקצה של השולחן.

אז קבלו את כל הסיבות להמשיך לקלל:

1. זה משכיח כאב
האם אי פעם שמעתם אל אפקט היפואלרגי? ברור שלא. כי אנחנו לא קוראים מאמרים פסיכולוגיים להנאתנו. אבל ריצ'ארד סטיבנס, מאוניברסיטה באנגליה, דווקא כן. הניסוי שלח 67 סטודנטים לשים את ידיהם במיכל ענק במים קפואים. אותם סטודנטים התבקשו להשאיר את ידיהם במיכל כמה שהם יכולים - בפעם הראשונה הם הורשו לצרוח, לקלל, ולשחרר כל רסן מילולי. ואילו בפעם השנייה נדרשו לשמור על שפה נקייה. כל המתנדבים הצליחו להחזיק מעמד בממוצע 40 שניות יותר כאשר השתמשו בקללות. הם גם טענו שהקללות עזרו להם להתמודד עם הכאב שבמים הקפואים ואף גרמו להם להרגיש פחות כאב.

לא מאמינים? צפו בניסוי שערכו בתכנית "מכסחי המיתוסים" בערוץ המדע דיסקברי.

2. זה גורם לנו להיראות חזקים
המחקר של סטיבנס גם הראה ששחרור קללות מגביר את האגרסיביות. מסקנה די ברורה, אבל הגברת האגרסיות גורמת לאדם להיראות חזק יותר כלפי חוץ.

3. זה לא אומר שאתם בורים או טיפשים
הדעה הרווחת שאנשים שמקללים הם בורים חסרי אוצר מילים עשיר, אשר לא מוצאים מילה מתאימה להחליף את הקללה, היא פשוט לא נכונה. סטיבנס עבד במקביל לאיימי זיל (Amy Zile) שמחקריה הוכיחו כי אין קשר בין קללות לבין אינטילגנציה.

4. זה הופך טלוויזיה למושכת ומרתקת
חשבתם למה הזאב מוול-סטריט כל כך הצליח? או אחת מסדרות המופת "הסמויה" הפכה למונומנטלית? לפי מוניקה בדנרק, מרצה בכירה לבלשנות באוניברסיטת סידני, שבדקה סדרות טלוויזיה מצליחות כמו 'הסמויה', 'דקסטר', 'הפמליה' ו'שוברי שורות' והגיעה למסקנה שההצלחה שלהן קשורה גם לעובדה שבכל פרק בסדרות הללו, יש כ-100 קללות וניבולי פה בממוצע.

________________________

רוצים להיות חכמים יותר מאיינשטיין? שתו זרע

ספרו לנו בני כמה אתם, ונבנה לכם לו"ז יומי

הצד האפל של שעון הקיץ

________________________

5. זה מקרב בין אנשים
ד"ר מוניקה בדרנק גם טענה כי ניבולי פה חשובים ליצירת מערכות יחסים קרובות, חברויות, ואפילו אינטימיות. לטענתה קשרים נוצרים גם סביב קללות.

6. זה מולד ומלא הבעה
הפסיכולוג טימות'י ג'יי (JAY) מאוניברסיטת מסצ'וסטס חקר במשך 35 שנה את השימוש בקללות וניבולי פה. לטענתו, זו צורת הבעה של כעס, שמחה, הפתעה והנאה. "זה כמו צופר של רכב. אפשר לעשות בעזרתו הרבה יותר דברים, וזה מובנה בתוכו".

''זה כמו צופר של רכב. אפשר לעשות בעזרתו הרבה יותר דברים''
''זה כמו צופר של רכב. אפשר לעשות בעזרתו הרבה יותר דברים'' | צילום: shutterstock

7. זה אומר שאתם יצירתיים
F**K זו כנראה המילה היחידה שאפשר להשתמש בה גם כפועל, שם תואר וכתואר הפועל והיא עדיין תשמע הגיונית. כנ"ל האות השביעית באלף בית העברי.

8. זה עוזר להדגיש את דבריכם
לפעמים השפה הנקייה פשוט לא מספיקה כדי להדגיש את עמדתכם. בגלל זה אנחנו ממהרים לקלל ולהגזים כשאנחנו רוצים להדגיש.

אז תודו שזו כתבה בת זונה שאתם פשוט חייבים לשתף בפייסבוק לכל העולם.

עוד ברשת בריאות

אחת ולתמיד: כמה זמן לוקח לעשות סקס? [brightcove_iframe video_id='health-articles-036' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_n1jj5e9m' duration='56']

שבדיה מציעה: הפסקות סקס יזומות [brightcove_iframe video_id='health-articles-029' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_fh3frv9p' duration='41']

איך להיגמל מהסמארטפון ע"י גומייה לשיער ופתקית [brightcove_iframe video_id='health-articles-048' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_0kfb4xrg' duration='45']

הללויה: מחקר טוען כי שוקולד משפר ביצועים ספורטיביים [brightcove_iframe video_id='health-articles-047' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ge48rflo' duration='55']