איך להיגמל מהסמארטפון על ידי 3 הגדרות, גומייה לשיער ופתקית

מצאנו את השיטה שתגמול אתכם מאחת ההתמכרויות הקשות של הדור שלנו - הסמראטפון. נסו את 6 הטיפים הבאים ועדכנו אותנו אם שחררתם את האובססיה או לא

זמן צפייה: 00:45

אתם בטח מכירים את ההרגשה: אתם בודקים כל צפצוף קטן, חושבים שכל הבהוב זו התראה שאתם חייבים לקרוא, הטלפון תמיד לידכם, חס וחלילה תפספסו את השיחה מאראלה, למרות שאתם בכלל לא מנויים למפעל הפיס. הטלפון הסלולרי הפך ליד שלישית שלנו, ואי אפשר לעבור יותר מחצי שעה מבלי להביט בו, או לעלעל באלפי האפליקציות שהתקנתם על המכשיר. בכמה מהם באמת אתם משתמשים? אולי בחמש גג.

1. בטלו את המסכים הנוספים

כמה מסכים מלאי אפליקציות יש לכם בסמארטפון? צמצמו. הרבה פעמים אתם פותחים את הנייד בשביל לקרוא הודעה או התראה, ואז ממשיכים לבלות עוד כמה דקות טובות רק לעלעל באפליקציות.

הכניסו את כל האפליקציות לתוך תיקייה בשם 'אפליקציות' אך השאירו את אפליקציית הטלפון וההודעות מחוץ לתיקייה. על ידי ניקוי המסכים, התמונה של הנכדים או הכלב ששמתם ברקע, תהיה הרבה יותר יפה. חושבים שהאפליקציות לא יכנסו לתיקייה? באייפון, תיקייה יכולה להכיל 135 אפליקציות, אז אם יש לכם יותר מזה, יש לכם בעיה אחרת.

אייפון
הכניסו את כל האפליקציות לתוך תיקייה

2. התחברו לאופציית החיפוש

מכירים את ההרגשה שאתם בדרך להכין קפה במשרד, ונתקלים במישהו בעבודה שלא מפסיק לדבר איתם, וכל מה שאתם רוצים זה רק להכין את הקפה הנחשק? אז ככה זה האייפון שלכם. רציתם לבדוק משהו ביומן, אבל בדרך ראיתם את הפייסבוק, את הטוויטר או סתם אפליקציית "רשת", ואתם לא יכולים לא להיכנס.

אז אחרי שהכנסתם את כל האפליקציות לתיקייה, השתמשו רק באופציית החיפוש של המכשיר. כדי למצוא אפליקציה מסויימת, אל תעברו יותר בין עמודים על עמודים כדי למצוא אותה, כך תגדילו את הסחות הדעת שלכם בדרך לאפליקצייה הרצויה.

חיפוש באייפון

3. בטלו את ההתראות

זוכרים את אפליקציית הטלפון וההודעות שהשארנו בחוץ מסעיף 1? אז אלו האפליקציות היחידות שתקבלו מהם התראות. זה בכל זאת טלפון. כל השאר הן פשוט הסחות דעת מיותרות. חוץ מאפליקציית רשת כמובן, אנחנו נדאג לעדכן אתכם בדברים החשובים באמת.

4. מצב "אל תפריעו"

האייפוניסטים שבינינו יכולים ליהנות מהמצב "נא לא להפריע". המצב אומר שאתם יכולים להגדיר שהטלפון יצלצל רק אם מישהו מהמועדפים שלכם יתקשר. אך אל דאגה, אם אותו מספר, שמחוץ לרשימת המועדפים, יתקשר פעמיים ברצף, הטלפון יצלצל גם כן. ככה שאם הגננת תתקשר שוב ושוב בנוגע לעוגה שאתה צריך להביא מחר לגן, תקבל את השיחה.

כמו כן, ניתן לחסום שיחות והודעות פרסומיות או סתם מקבר רחל לדוגמא, וכך ליהנות משקט נחוץ.

אייפון DND

5. חוזרים לפתקים

כל האפליציות של רשימות המיועדות לייעל את היום שלכם, למעשה מבזבזות את הזמן יותר מאשר להביא תועלת. אתם מבלים יותר זמן לסדר ולעצב את הרשימות מאשר לבצע אותן. זוכרים את הפתקיות הצהובות עם הפס הדביק מהניינטיז? עשו להם קאמבק נדרש.

עברו בבוקר על כל היומנים שיש לכם, וכתבו על הפתקית את המשימות הכי דחופות שלכם להיום, והדביקו אותה על גב המכשיר. הצעה אישית: נסו לבחור 2-3 משימות הקשורות לעבודה ומשימה אחת אישית.

כתבו על הפתקית את המשימות הכי דחופות שלכם להיום
כתבו על הפתקית את המשימות הכי דחופות שלכם להיום

6. שיטת גומיית השיער

השיטה הזו היא לאנשים חסרי שליטה עצמית לחלוטין, שהנייד מנהל אותם כבר שנים רבות. אם כל השיטות הנ"ל לא עזרו לכם, קחו גומייה לשיער ועטפו את המכשיר שלכם, כך שיעבור בדיוק במרכז המסך.

כל פעם שתרצו להשתמש במכשיר, תצטרכו להזיז את הגומייה. נראה לכם פעולה קטנה ולא מזיקה, אבל אם אתם משתמשים במכשיר כל דקה, הפעולה הזו תתחיל להציק לכם. לאט לאט תשאלו את עצמכם, למה אני רוצה להביט במכשיר עכשיו והאם זה נחוץ?

קחו גומייה לשיער ועטפו את המכשיר שלכם, כך שיעבור בדיוק במרכז המסך
קחו גומייה לשיער ועטפו את המכשיר שלכם, כך שיעבור בדיוק במרכז המסך

המטרה העיקרית של השיטות הללו הם לגרום לכם להשתמש בטלפון בתבונה ובמטרה ספציפית. אל תתנו להסחות הדעת הרבות לקבוע את סדר היום שלכם. קשב וקביעת מטרות הם חשובים היום יותר מתמיד. לאחר כמה ימים של ביצוע השיטות הנ"ל, אולי יחשבו שאתם משוגעים, אבל אנחנו מבטיחים לכם חיים קצת יותר שלווים.

עוד ברשת בריאות

הללויה: מחקר טוען כי שוקולד משפר ביצועים ספורטיביים [brightcove_iframe video_id='health-articles-047' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ge48rflo' duration='55']

מה הגוף מסמן לך, זה הכל אזהרות ותסמינים

רוצים חיים ארוכים? פתחו ספר

[brightcove_iframe video_id='health-articles-045' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_05kx6wvn' duration='50']

האפליקציה שתעזור לעיוורים "לראות"

[brightcove_iframe video_id='health-articles-037' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_apfl42a4' duration='106']