מה הגוף מסמן לך, זה הכל אזהרות ותסמינים

עיגולים שחורים או ציפורניים שבירות הן תופעות מתסכלות שפוגשות אותנו במהלך השנים, אך לפעמים מדובר בשינוי במצב הבריאותי. מה הגוף מנסה להגיד לך? שימי לב לסימנים

זמן צפייה: 47:58

מאת: דתיה יער

נשים רבות נתקלות במשך הזמן בבעיות בריאותיות שונות הגוף מסמן לנו הרבה פעמים לעצור ולבדוק את עצמנו עיגולים שחורים, ציפורניים שבירות או עלייה במשקל הן תופעות מתסכלות שפוגשות אותנו במהלך השנים. התופעות הללו בדרך כלל נראות רגילות או חולפות, אך לפעמים מדובר בסימנים לחסרים תזונתיים או שינויים במצב הבריאותי שמחייבים התייחסות.

שינוי בהיקף המותניים: איתות לסוכרת
אם לאחרונה עלית במשקל ושמת לב שהשינוי ניכר בעיקר סביב אזור המותניים, ייתכן שהדבר מעיד על קשר לסוכרת. עייפות, בעיות ריכוז ותחושת צמא כרונית יכולות להיות עדויות תומכות לכך. בטווח הארוך סוכרת עלולה לגרום לבעיות בראייה ובעיות במחזור הדם. אורח חיים בריא הכולל תזונה מאוזנת ופעילות גופנית הוא המפתח לשינוי ולשיפור במצב, ולפיכך חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל.

כתמים צהובים? בדקי את רמות הכולסטרול שלך
אם הבחנת לאחרונה בכתמים צהובים סביב העיניים והמרפקים, ייתכן שמדובר בסימן לרמות גבוהות של כולסטרול, הנגרם בשל מרבצי שומן מתחת לעור. יש להיבדק וכדאי להפחית צריכה של מזונות המאופיינים ברמות שומן רווי גבוהות שיכולים להצטבר בכלי הדם. כדאי להעשיר את התזונה בפיטוסטרולים הנמצאים בירקות ופירות. התוסף נוסטרול לדוגמא, מכיל פיטוסטרולים, שהינם רכיבים צמחיים שמעכבים את ספיגת הכולסטרול במעי, וכך מפחיתים את רמתו בדם.

עיגולים כהים סביב העיניים? אולי את סובלת מאלרגיה
נכון שחוסר בשעות שינה משפיע על מראה העיניים, אך עיגולים שחורים סביבן עלולים להצביע גם על אלרגיה. אלה עשויים להחמיר בעקבות גירוד או שפשוף העיניים והאף. הסיבות לאלרגיה מרובות כמו קרדית האבק ועוד הגבלת החשיפה לגורם יוכל לעזור בהקטנת התסמינים. כאשר התסמינים והגרד הופכים תכופים מומלץ להשתמש בתרופות נוגדות אלרגיה.

אם הבחנת לאחרונה בכתמים צהובים סביב העיניים והמרפקים, ייתכן שמדובר בסימן לרמות גבוהות של כולסטרול
אם הבחנת לאחרונה בכתמים צהובים סביב העיניים והמרפקים, ייתכן שמדובר בסימן לרמות גבוהות של כולסטרול

פריחה חמורה שלא עוברת? בדקי רגישות לגלוטן
אם התפשטה אצלך פריחה שלא עוברת גם אחרי טיפול בקרמים ייעודיים, ייתכן שמדובר בתסמין המעיד על צליאק. זהו מצב שבו הגוף מגיב ברגישות יתרה לחלבון החיטה גלוטן. הרגישות משפיעה על רירית המעי ונוצר קושי בספיגת חומרים מסוימים. העור עלול להגיב לכך באופן חריף, והפתרון נעוץ כמובן בהימנעות מגלוטן . את זה תעשי, כמובן, רק לאחר התייעצות עם הרופא ובדיקה שתאשר או תשלול את החשש.

סדקים בזוויות הפה? מה מצב הוויטמין B שלך?
סדקים בצידי הפה יכולים להעיד לצורך בהגברת צריכה של ויטמין B וברזל, הנמצאים במזונות כמו עלים ירוקים, בשר רזה וביצים. כאשר היובש מלווה בסדקים עלול להיווצר זיהום ועל כן, כדאי לטפל בו במשחות המספקות לחות לאזור.

שיער דליל? בדקי את רמות הברזל
מצב השיער עלול להתריע על רמות ברזל נמוכות, תופעה נפוצה בקרב צמחונים וטבעונים הנמנעים מאכילת מוצרים מן החי. נשים הינן קבוצת סיכון נוספת לחסר בברזל בין היתר בגלל איבוד הדם במהלך הווסת. תפקוד לקוי של בלוטת התריס יכול גם הוא להשפיע על ערכי ברזל בדם. בדיקת דם פשוטה תסייע לאבחן את המצב.

ציפורניים שבירות? טפלי בהן גם מפנים
ציפורניים נחלשות ונוטות להישבר עקב חשיפת יתר לרטיבות ולחות, או שימוש תכוף בלק. לבריאות השיער העור והציפרניים חשוב לשלב בתפריט היומי מזונות המכילים ברזל, אבץ, ויטמין סי, ביוטין וחומצות אמינו, לכל אלה יש השפעה על הציפרניים והשיער. המוצר ביוסיל מכיל רכיב פטנטי שנחקר מדעית ונמצא כתורם לטיפוח וחיזוק השיער והציפורניים. לעיתים מצב הציפורניים והשיער הינם עדות לזיהום פטרייתי, פסוריאזיס, בעיות בבלוטת התריס ואפילו דלקת מפרקים. אם הגורם הוא אחד מאלו ומתווספת גם פריחה, עייפות או כאבי מפרקים - כדאי להתייעץ עם רופא.

ארגוני בריאות בארץ ובעולם ממליצים על שילוב והגדלה של תזונה מן הצומח
תזונה דלת סיבים יכולה להוביל לעצירות

עצירות? התשובה היא בתזונה שלך
חושבים שאתם סובלים מעצירות? ככל הנראה מקור הבעיה הוא תזונה דלת סיבים, חוסר בפעילות גופנית ומחסור בחיידקים ידידותיים במעיים, או בדיאטה עשירה בשומן כגון גבינות שמנות, בשר שמן וביצים.

תזונה נכונה היא מפתח לבריאות טובה, אולם אם במערכת העיכול אין די אנזימי עיכול שיפרקו את חומרי המזון ישתבש תהליך העיכול. כמות האנזימים עשויה להשתפר אודות לשינוי תזונתי או צריכה של תוספי אנזימים . אלה עוזרים לגוף להפחית תופעות של נפיחויות ובעיות עיכול ומסייעים בפירוק יעיל של המזון תוך צריכה מרבית של רכיבים תזונתיים.

דתיה יער היא תזונאית יועצת ל"אלטמן".