72% מהציבור היהודי בישראל בעד נישואים אזרחיים

לקראת הוולנטיינס דיי, סקר חדש חושף כי 72% מהציבור היהודי תומכים בחופש נישואים וכי לשני שלישים מהציבור היהודי אין אמון בבתי הדין הרבניים

זמן צפייה: 02:05

לקראת הוולנטיינס דיי, חג האהבה הבינלאומי, שחל היום, שלישי ה-14 בפברואר, ביצעו מכון סמית ומכון יאפא סקרים עבור עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון וחשפו כי 72% מהציבור היהודי מסכים עם האמירה כי "לכל תושב בישראל יש זכות להינשא בארץ עם מי שהוא בוחר, בדרך שבה יבחר, ועל פי אמונתו". כמו כן, קיימת תמיכה של 95% באמירה בקרב החילונים ו-67% בקרב המסורתיים.

רוב מוחלט לנישואים אזרחיים בישראל
רוב מוחלט לנישואים אזרחיים בישראל

בנוסף, הסקר מציג כי ל-66% מהציבור היהודי אין אמון בבתי הדין הרבניים ו-67% סוברים כי הם יוצרים אפליה לרעת הנשים. עם זאת, עדיין 67% מהציבור היהודי היה בוחר לעצמו או לילדיו לערוך נישואין דתיים כל עוד חלופות לנישואין הדתיות אינן מוכרות באופן שווה על ידי המדינה. "התמיכה בחופש הנישואין ובביטול המונופול הדתי של הרבנות הראשית זוכים לתמיכה נרחבת בציבור היהודי", מסביר מנכ"ל עמותת חדו"ש, לחופש דת וושויון, הרב עו"ד אורי רגב. "נתוים אלה שבים ומוכיחים כי מדיניות ממשלות ישראל לדורותיהן סותרת את רצון הציבור, התומך באהבה ובמתן אפשרות לבטאה בנישואין על פי בחירה ובביטול הכפיה הדתית בנישואין וגירושין", הוסיף.

זו הפעם הראשונה בה נבדקות עמדות הציבור הערבי בשאלות אלה, ולפי הנתונים 76% מהציבור הערבי בישראל תומך בחופש נישואין אך רק 43% מהציבור הערבי בעד הנהגת נישואין וגירושין אזרחיים בישראל.

חתונה
67% מהציבור היהודי היה בוחר לעצמו נישואין דתיים כל עוד החלופות לא מוכרות על ידי המדינה

שאר הנתונים חושפים כי 16% היו רוצים להתחתן בנישואין אזרחיים בחו"ל, 17% היו בוחרים בחיים משותפים ללא נישואין, עם או בלי טקס חתונה לא רשמי, כך שלפי הנתונים, הנהגת נישואים אזרחיים בישראל תוביל לעלייה במספר הזוגות שמחליטים להתחתן במקום לחיות בחיים משותפים ללא נישואין.

עוד ברשת בריאות

עכשיו זה מדעי: נשים צריכות שוקולד [brightcove_iframe video_id='health-articles-020' autoplay='0' credit='' kid='1_by7ps5x8' duration='51']

ספרו לנו מה אתם שונאים ונמצא לכם אהבה

זה לא אתם, אלו הגנים שלכם