זה לא סוף המשפט: מה עומד מאחורי הקעקוע של אסף גרניט?

מה עומד מאחורי הקעקוע שצבר פופולריות בשנים האחרונות, אך בניגוד לטרנדים אקראיים או מיסטיים אחרים, יש לו משמעות רצינית (ולא, זה לא רק הסימן של דקדוק באמת)

זמן צפייה: 01:13

ראיתם אי פעם מישהו עם קעקוע כזה של נקודה-פסיק? אם לא, יתכן שלא הסתכלתם קרוב מספיק. הם צצים בכל מקום.

לא יכולנו להתעלם מהאודישן של יאיר אשטמקר אמש בפרק האודישנים של העונה החדשה של "משחקי השף" והעובדה שהוא ואסף גרניט חולקים קעקוע משותף, נקודה-פסיק. אז עשינו בדיקה קצרה בהמשך לדברים של אסף, והקעקוע הוא חלק חלק מתנועה עולמית. פרויקט "נקודה-פסיק" נולד מתנועה ברשתות חברתיות בשנת 2013. הם מתארים את עצמם כ"תנועה המוקדשת להצגת תקווה ואהבה לאלו הנאבקים בדיכאון, התאבדות, התמכרות ופגיעה עצמית. פרויקט נקודה-פסיק קיים לעידוד, לאהבה ולעורר השראה."  הקעקוע של נקודה-פסיק מייצג מאבקים בבריאות הנפש ואת החשיבות של מניעת התאבדויות.

נקודה פסיק
זה לא רק הסימן של דקדוק באמת | צילום: shutterstock

אבל למה דווקא נקודה-פסיק?

סימן הפיסוק נקודה-פסיק משמש כאשר אדם יכול היה לבחור לסיים את משפטו, אך בחר שלא. המחבר הוא אתה והמשפט הוא חייך. כיום, אנשים בכל רחבי העולם מקעקעים את הסימן כתזכורת למאבקם, ניצחונם והישרדותם. בשנת 2014, פרויקט הקעקועים של נקודה-פסיק צוין באירוע בכמה חנויות קעקועים בארה"ב, שם אנשים יכלו לקבל קעקוע נקודה-פסיק במחיר אחיד. "הכסף הזה היה גיוס תרומות למרכז המשברים שלנו," אמרה ג'ן, אחת ממייסדות הפרויקט.

עוד ב"בריאות"

"להכין פולנטה לאסף גרניט זה מלחיץ": האודישן של יאיר אשטמקר

אפקט המראה: הכל על האנשים שנולדו עם איברים הפוכים

חכמים בשמש: כך תשתמשו בקרם ההגנה שקניתם בצורה נכונה

הקול שלהם: תערוכת Photo-voice של משפחות מתמודדי נפש

מה שהתחיל כאירוע מקומי התפשט לחברה כולה ואנשים בכל רחבי העולם מקעקעים כיום קעקועים של נקודה-פסיק.

אז בפעם הבאה שתראו את קעקוע הפיסוק הקטן הזה, זכרו שהוא נועד לעודד ולתמוך באנשים שבעצמם סובלים מדיכאון או מתמודדים עם מישהו במשפחה שסובל מדיכאון, וכדי לתת ולהראות ששום דבר לא סופי ולהכל יש המשך.

מקור: upworthy