התחילו לך צירים? רוב הסיכויים שעדיף להישאר עוד קצת בבית

הלידה והצירים מתחלקים למספר שלבים. אז לפני שאת רצה לחדר היולדות, כדאי לשים לב לסימנים הנכונים ולדעת מתי הגיע הזמן לצאת מהבית?

זמן צפייה: 01:03

צירי הלידה לרוב מתחילים בעוצמה חלשה, עמומה ולא סדירה. השלב הזה בתהליך הלידה נקרא השלב הלטנטי, והוא יכול לקחת שעות, ימים, ואפילו שבוע. אך האמת, שעם כל הציפייה וההתרגשות, זה דווקא טוב שזה לוקח זמן.

הרחם והגוף כולו מתכוננים ללידה, וכמה שתגיעו יותר מוכנים, ככה יהיה יותר קל. אז כשאת מרגישה ציר "פעם ב...", ההמלצה שלי היא פשוט ללכת לישון. אם אלו הם רק צירי הכנה, הם יעברו עם המנוחה. אם הגיע הזמן לצירי לידה הם יתגברו בשינה ויעירו אותך, אך לפחות עד שהם יתחזקו, הצלחת לצבור עוד כוחות ללידה.

אם התעוררת ואת מרגישה שהצירים התגברו, מומלץ ליצור לעצמך אווירה כמה שיותר נעימה ואינטימית כדי לעודד את הגוף לייצר אוקסיטוצין – אותו הורמון שגורם לצירים.

אז איך יוצרים אווירה רגועה?

כדי ליצור אווירה רגועה, עמעמי את האורות, שימי מוזיקה נעימה, עשי מקלחת חמה, צפי בסרט מצחיק, או סתם התכרבלי עם בן הזוג. פשוט עשי את כל מה שעושה לך נעים. בהדרגה, תרגישי שהצירים מתחזקים ומסתדרים.

הרחם והגוף כולו מתכוננים ללידה, וכמה שתגיעו יותר מוכנים, ככה יהיה יותר קל | צילום: shutterstock

מאחר והשלב הלטנטי יכול לקחת זמן, בד"כ לא מכניסים לחדר לידה בשלב זה, אז אין סיבה למהר למיון.

אז מתי כן צריך לצאת מהבית?

כדאי לצאת לבית היולדות, רק אחרי שמתזמנים ציר באורך של דקה לפחות, כל 3-4 דקות, למשך שעה לפחות, מה שנקרא – צירים סדירים. או, כמובן, בכל מצב שמופיע סימן אזהרה.

איך מתזמנים צירים? פעם היו יושבים עם דף ושעון וכותבים מתי ציר התחיל ומתי הוא נגמר, ואז היו מחשבים כמה זמן עבר מהציר הקודם, ובאיזה אורך הציר שהיה. היום יש מיליון אפליקציות נהדרות לתזמון צירים שמחשבות הכל לבד. כל מה שאת צריכה לעשות זה רק ללחוץ כשמתחיל ציר וכשנגמר ציר. האפליקציה כבר מחשבת הכל לבד.

כמו אפליקציית Contraction Timer לאנדרואיד, או על האפליקציה של פורטל יולדת לאנדרואיד, או לאייפון

יעל לוי היא דולה בהכשרתה,  מלווה לידות ומעבירה קורסי הכנה ללידה פרטיים

לטור הקודם של יעל לוי: איך להתחבר להריון שלך?

עוד ברשת בריאות

נכון או לא נכון? עושים סדר במיתוסי הריון בקיץ

איך באים הורים לעולם?

בהריון? מה אסור לך לאכול ולא ידעת עליו

הג'ל שמחליף את הרחם