איך להתחבר להריון שלך?

מתחילת האנושות, הגוף הנשי יודע ליצור חיים, אך במציאות המודרנית קל להתנתק מהמקום העמוק של החיבור בין הגוף לנפש. אז איך נתחבר לחיים החדשים שנוצרים אצלך בגוף?

זמן צפייה: 01:03

הגוף שלנו, הנשים, יודע להרות וללדת, ליצור חיים. משחר ההיסטוריה הוא יודע לעשות את זה, והידיעה הזו טבועה לנו ב-DNA ובמעמקי המוח הקדום שלנו. במרוץ החיים המודרניים לפעמים קל לנו להתנתק מהמקום העמוק הזה שנמצא אצל כל אחת מאיתנו. אז מה אפשר לעשות כדי להתחבר אליו?

תרגלי יוגה

יוגה יוגה ושוב יוגה. יוגה מדברת על החיבור בין הגוף והנפש. ומה מחבר בין גוף ונפש יותר מהריון, בריאת חיים חדשים בגוף שלך, אהבה חדשה. תרגולי יוגה במהלך ההריון עוזרים בחיזוק החיבור בין הגוף והנפש וגם מאפשרים לאמא לעתיד להגיע ללידה בכושר גופני מספק, עם גמישות בשרירים ועם היכולת להרפות ולשחרר כשצריך.

תרגלי הרפיות

אפרופו יכולת להרפות. בזמן הלידה, כדי להתנתק מהמירוץ המודרני ולהתחבר למח הקדום שלנו, אנחנו צריכות להתכנס פנימה ולהתנתק מהסביבה שלנו. ככל שתתרגלי הרפיות והתכנסות בזמן ההריון כך תוכלי להתכנס יותר בקלות בזמן הלידה.

תרגולי יוגה במהלך ההריון עוזרים בחיזוק החיבור בין הגוף והנפש של האמא לעתיד
תרגולי יוגה במהלך ההריון עוזרים בחיזוק החיבור בין הגוף והנפש של האמא לעתיד | צילום: shutterstock

הכירי את העובר שלך

קחי כמה דקות כל יום (אפשר על הבוקר לפני שקמים מהמיטה, או בערב לפני השינה, או בכל זמן אחר שיש לך קצת זמן לעצמך) לעצום עיניים, לקחת כמה נשימות עמוקות ולדמיין את התינוק שלך בתוך הרחם. באיזה שבוע הוא? איזה איברים כבר מפותחים? באיזו תנוחה הוא נמצא עכשיו? מה הוא מרגיש? מה הוא שומע? תרגישי את החיים שנוצרים לך בגוף.

רכשי ידע

ידע זה כח, וכח מחזק. קראי סיפורי לידות טובות, הירשמי לקורס הכנה ללידה כדי לקבל מידע על התהליך וכלים פרקטיים לעבודה בכל שלב בלידה, דברי עם חברות שכבר ילדו. הגיעי ללידה ממקום בטוח בעצמך, בעובר ובתהליך.

תכנני מה היית רוצה שיקרה בלידה

כתבי תכנית לידה כדי להבין מה חשוב לך. לכי לסיורים בכל בית יולדות שאת חושבת ללדת בו, ושאלי בכל סיור על כל מה שעולה על דעתך.

זכרי שלידה היא דבר טבעי ובריא. את יוצרת חיים – יש בריא מזה? נכון שהיום האפשרויות די מצומצמות ורוב הנשים יולדות בבית יולדות, שהוא במקרה נמצא בבית חולים. אבל כשאת מגיעה ללדת כל עוד את בריאה והעובר בריא הצוות הרפואי נמצא שם רק כדי לתמוך בך ובמה שאת צריכה באותו הרגע.

יעל לוי היא דולה בהכשרתה,  מלווה לידות ומעבירה קורסי הכנה ללידה פרטיים

עוד ברשת בריאות

נכון או לא נכון? עושים סדר במיתוסי הריון בקיץ

איך באים הורים לעולם?

בהריון? מה אסור לך לאכול ולא ידעת עליו

הג'ל שמחליף את הרחם