כך תדעו אם כבר חליתם בקורונה בעבר

הרגשתם סמרטוטים והתקשיתם לנשום - האם הייתה לכם קורונה? ? הנה מה שהמומחים אומרים שעליכם לחפש אם אתם חושבים שנדבקתם.

קורונה

עם כל הדיווחים על התפשטות הקורונה בעולם, האם אתם מסתכלים לאחור ותוהים אם המחלה דמוית השפעת שהייתה לכם החל מאמצע פברואר 2020 היא אכן נגיף הקורונה החדש? אם כן, אתם לא לבד - וכן, הייתם יכולים לקבל את זה.

התפרצות הקורונה החלה בווהאן, מחוז הוביי, סין. עד כה, יותר מ -203 מיליון מקרים מתועדים של מחלת הנשימה אושרו ברחבי העולם, על פי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. החולה המאומת הראשון בישראל נרשם ב- 27 בפברואר 2020. "התפשטות הקהילה" המתועדת בישראל התרחשה בסוף פברואר 2020.

התפשטות הקהילה מתייחסת לאבחנה של קורונה אצל מישהו שלא נסע למדינות עם הנגיף או בא במגע עם חולה מוכר, על פי מרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). המשמעות של כל זה היא שהנגיף התפשט לפני שהבנו זאת, וככל הנראה יותר אנשים נחשפו ממה שחשבו.

להלן 9 סימנים דוממים לכך שאולי נדבקתם בקורונה, ומה אתם יכולים לעשות בנידון כעת. (התראת ספוילר: בצעו בדיקת נוגדנים.)

תסמין קורונה: הייתם ממש חולים בפברואר

אם הייתם חולים לפני ינואר 2020, סביר להניח שזה לא היה קורונה, אומר אדם ספיבק, רופא למחלות זיהומיות באוניברסיטת יוטה בסולט לייק סיטי. "סביר להניח שקוביד -19 היה כאן מוקדם יותר משחשבנו", הוא אומר. "אם הייתם חולה מאמצע ינואר עד אמצע פברואר, ייתכן שהיה לכם קורונה. טווח הזמן הזה הוא המפתח". בדיקות נרחבות לא היו זמינות בתקופה זו, כך שסביר שלא הייתם יודעים.

עוד ב"בריאות"

חוזרים ללימודים: 3 עצות זהב שיגרמו לילדכם להצטיין בשנת הלימודים

היפוכונדרים? קבלו 11 תסמינים מפחידים שהם למעשה ממש לא מזיקים

תאכלו את זה בלילה, ותשרפו שומן בשינה

 

תסמין קורונה: החום והשיעול שלכם לא היו שפעת

אם היה לכם חום במשך ימים, שיעול והייתם מותשים, אך בדיקת השפעת הייתה שלילית. זה יכול היה להיות קורונה, אומר ד"ר ספיבק ומציין כי עונת השפעת ומגיפת הקורונה חופפים. "אם לא נבדקתם באותו הזמן או שהייתם שליליים עבור בדיקות אחרות כמו שפעת שהיו זמינות, זה יכול היה להיות קוביד -19", הוא אומר.

"יש כל כך הרבה חפיפה עם הצטננות או שפעת וסימפטומים של נגיף הקורונה, וזו הסיבה שהדגש כל כך על בדיקות קורונה."

תסמין קורונה: איבדתם פתאום את חוש הריח או הטעם

נראה שזהו סימן היכר לזיהום בקורונה, אבל זה לא טרטור בשום צורה, אומר בנג'מין זינגר, פרופסור לטיפול ריאתי וביקורתי בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת נורת'ווסטרן פיינברג בשיקגו. עד 64.4 אחוזים מהאנשים הסובלים מקורונה מדווחים על אובדן ריח (המכונה אנוסמיה) או טעם, כך עולה ממחקר שנערך באפריל 2020 בכתב העת JAMA. ה-CDC הוסיף לאחרונה אובדן טעם וריח לרשימת התסמינים האפשריים לקורונה.

"אובדן ריח וטעם מדווח מופיעים בשכיחות גבוהה יותר עם Covid-19 מאשר נגיפי נשימה אחרים, אך וירוסים אחרים וגופים שאינם זיהומיים כמו אלרגיות יכולים לגרום לאותם סימפטומים", אומר ד"ר זינגר.

תסמין קורונה: יקיריכם נדבקו

לאנשים רבים הנגועים בנגיף זה יש סימפטומים קלים או ללא תסמינים, אומר ד"ר זינגר. המשמעות היא שאולי היה לכם קורונה ולא היה לכם מושג. "אם הייתם בסביבה של אנשים חיוביים, סביר להניח שנחשפתם ואולי הייתם אחד מהאנשים שאינם מפתחים סימפטומים ניכרים." זה עשוי להיות נכון גם לאנשים שעובדים במערכת הבריאות ומטפלים באנשים בגלל קורונה.

קורונה
צילום: shutterstock

תסמין קורונה: היו לכם צמרמורות, כאבי שרירים או כאב גרון

ככל שהרופאים לומדים יותר על קוורנה וכיצד היא מתנהגת, ה-CDC הוסיף לרשימת הסימפטומים שלו תסמינים אחרים שיכולים להצביע על קורונה, הכוללים צמרמורות, רעד חוזר ונשנה מצמרמורת, כאבי שרירים, כאבי ראש וכאב גרון.

תסמין קורונה: שמתם לב לפריחה מוזרה על ילדכם

התקבלו דיווחים על פריחות ותסמונת דלקתית רב מערכתית בילדים (MIS-C) שחלו בנגיף, קובע ה-CDC. סימנים אחרים של MIS-C כוללים חום, כאבי בטן, הקאות, שלשולים, כאבי צוואר ותחושת עייפות. התקשרו לרופא אם אתם מבחינים באחד מהסימנים הללו אצל ילדכם.

תסמין קורונה: חוויתם כאבי בטן

נגיף הקורונה הוא מחלה נשימתית, אך לא כולם חווים שיעול או קוצר נשימה. עבור חלק, שלשול עשוי להיות הסימן הראשון והיחיד לקורונה, על פי מחקר שנערך במרץ 2020 בכתב העת American Journal of Gastroenterology. חוקרים טוענים כי לאנשים הסובלים מתסמיני עיכול חדשים כמו שלשולים שייתכן כי הם היו במגע עם אנשים שנדבקו ב- Covid-19 צריך להיות בעל מדד חשד גבוה.

תסמין קורונה: יש לכם סרטן

לאנשים החיים עם סרטן יש סיכון גבוה ב -60% להיות חיוביים לקורונה על פי מחקר שנערך במאי 2020 בבית החולים הכללי במסצ'וסטס. סיכון זה היה גבוה יותר בקרב משתתפים מעל גיל 65 ובקרב גברים. יתרה מכך, לאנשים הסובלים מסרטן היו סיכוי גבוה יותר לחלות במקרים חמורים של קורונה שדרשו אשפוז

תסמין קורונה: התעוררתם עם עין ורודה

דלקת עיניים ורודה, או דלקת הלחמית, עשויה להיות סימן לנגיף הקורונה, אך זה נדיר מאוד, על פי האקדמיה האמריקאית לרפואת עיניים. הם מייעצים אם אתם מפתחים עין ורודה, אל תיבהלו. "התקשרו לרופא העיניים שלכם כדי ליידע אותו ופעלו בהתאם להנחיות הטיפול", מציעה האקדמיה.

 

 

תפקיד בדיקת נוגדני ה- Covid-19

השאלה האמיתית היא מה לעשות אם אתם חושבים שאולי היה לכם Covid-19. במקרה של ספק, פנו לבדיקת נוגדנים, מומחים מסכימים.

הדרך היחידה לדעת אם חליתם בקורונה היא בדיקת נוגדנים. נוגדנים נוצרים כאשר הגוף מגביר את התגובה החיסונית שלו לזיהום, על פי מינהל המזון והתרופות. בדיקות נוגדנים יכולות להבחין האם מישהו נדבק ב-Covid-19 בעבר בניגוד לזיהום פעיל, מציינת הסוכנות.

אל תיבדקו מוקדם מדי לאחר הסימפטומים מכיוון שזה עלול להוביל לתוצאה שלילית כוזבת. לא צריך לקבל סימפטומים כדי לשקול בדיקה מכיוון שאנשים רבים אינם חווים סימפטומים כלשהם.

מידע זה יכול להודיע ​​לחוקרים עד כמה אנו קרובים ל"חסינות העדר". המשמעות היא שאחוז גבוה מהאנשים בקהילה חסינים ממחלה ולכן הסיכוי שלה להתפשט מאדם לאדם אינו סביר, על פי האגודה למקצוענים בבקרת זיהומים ואפידמיולוגיה.

מקור - thehealthy