7 יתרונות בריאותיים לצ'ה צ'ה צ'ה

אנחנו תמיד מחפשים את אימון הפלא. זה שגם נהנה ממנו, יגרום לנו להוריד מקסימום קלוריות וגם להראות חטובים. ריקוד ספורטיבי בהחלט מתקרב להגדרה

זמן צפייה: 01:03

אנחנו תמיד מחפשים את אימון הפלא. זה שגם נהנה ממנו, יגרום לנו להוריד מקסימום קלוריות וגם להראות חטובים. כמי שעוסק בספורט בערך מאז שהוא זוכר את עצמו, אני אקצר לכם תהליכים- עוד אין אימון כזה. עדיין.

אימון הפלא הוא זה שתצליחו להתמיד בו. מניסיון- אימון שתצליחו להתמיד בו זה אימון שיעשה אותכם מאושרים באופן מיידי ולא כזה שתסבלו ממנו תוך כדי. עבור מאות רקדנים בארץ ריקודים ספורטיביים זה המענה האידיאלי ויותר מכך- האימון שהם כל כך מכורים אליו, עד שהפכו אותו למקצוע של ממש. קיימים שני סגנונות עיקריים: הסגנון הלטיני שכולל את ריקודי הצ'ה צ'ה, סמבה, ג'ייב, רומבה ופאסודובלה והסגנון האירופאי-הקלאסי שכולל ריקודי ואלס אנגלי, טנגו, ואלס וינאי, פוקסטרוט וקוויקסטפ.

אז למה לכם בכלל להתחיל, למרות שלא בטוח שהתחילו בכלל לעבוד על העונה הבאה של "רוקדים עם כוכבים"- כך שהשתתפותכם אינה מובטחת? להלן 7 סיבות טובות להתחיל לרקוד:

שחר זיסמנוביץ'
הריקוד מחנך ליציבה נכונה ולחשיבה מחודשת על איך אנחנו נראים מבחוץ | צילום: התאחדות ''אילת''

1. תחושת שחרור ומצב רוח חיובי
בכל פעילות גופנית משתחררים הורמונים הנקראים אנדורפינים שגורמים לנו להרגיש חיובי. נוסף על כך, בריקוד עליכם להתמסר למוזיקה ואין זה סוד ששיר יכול להרים מצב רוח בכל יום מבאס. לא צריך לצאת למועדון כדי לרקוד ולהשתחרר משחרר, הריקוד הספורטיבי ייתכן לכן את אותה התחושה וללא האלכוהול.

2. פיתוח יכולת אירובית
באמצעות הריקוד ניתן לשרוף קלוריות בכמות מוגברת ולהשיל קילוגרמים מיותרים ובייחוד לתרום לעבודה יעילה של הלב ושל הריאות. כדי לפתח את היכולת האירובית דרושה תקופת פעילות נמרצת וארוכה ללא שינוי קצב במהלך הפעילות. הפלייליסט באימון לא יאפשר לכם להוריד את הקצב, באחריות.

בריקוד עליכם להתמסר למוזיקה ואין זה סוד ששיר יכול להרים מצב רוח
בריקוד עליכם להתמסר למוזיקה ואין זה סוד ששיר יכול להרים מצב רוח

3. חיזוק שרירי הכתפיים, הזרועות, הישבן והרגליים
מהקלדה במחשב ועד הרמת משקולות- כל פעילות שנעשה תחזק את השרירים המשתתפים בה, אך עלינו להבין אילו שרירים בדיוק אנחנו רוצים שיתחזקו. בשונה מהרמת משקולות למשל, הריקוד מפעיל שרירים שאנחנו משתמשים בהם ליציבה ולתנועה ביומיום.

4. שיפור היציבה
הריקוד מחנך ליציבה נכונה ולחשיבה מחודשת על איך אנחנו נראים מבחוץ. גב ישר, עמידה זקופה, תנועת, ראש מורם- אלו הטכניקות הראשונות שלומדים במהלך האימון. התוצאה אמנם נראית לא מתאמצת, אך היא מתבססת על תורה שלמה ועבודה רצינית של שרירי הליבה.

5. משפר את הביטחון העצמי
הריקוד זו שפה, לא רק תנועות ידיים ורגליים אלא משחק של כל הגוף ובמיוחד של הפנים. מרקדן מצופה להביע רגש שמחבר אותנו לעוצמות הפנימיות שלנו. בנוסף, במהלך הריקוד ניתנת ההזדמנות להתרכז בעצמנו, בתנועות שלנו ואפילו ליצור אימון אינדיבידואלי.

קואורדינציה היא הבסיס לטכניקת ריקוד ייחודית ולא שבלונית
קואורדינציה היא הבסיס לטכניקת ריקוד ייחודית ולא שבלונית | צילום: shutterstock

6. פיתוח קשרים חברתיים
חוץ מהעובדה שעל ידי ריקודים, אנו יוצרים הזדמנויות לפגוש אנשים חדשים, טכניקות הריקוד עצמן דורשות מיומנות גבוהה באינטראקציות חברתיות, תקשורת עם הפרטנר והמאמן במקביל.

7. משפר יכולות קואורדינציה
קואורדינציה היא הבסיס לטכניקת ריקוד ייחודית ולא שבלונית. כשיש קואורדינציה טובה ניתן לפתח טכניקה טובה. וטכניקה ברמה גבוהה היא בסיס להצלחה בריקוד ולאימון אפקטיבי. הריקוד הספורטיבי דורש מהרקדנים תיאום גבוה בין הגוף, למוזיקה ולפרטנר.

החל מיום חמישי, 23.02.14, תערך אליפות ישראל בריקודים ספורטיביים, בה ישתתפו מעל ל- 300 זוגות של רקדנים מקצועיים בשלושה מקטעים שונים, ב"בית דני" בתל אביב. הענף הוא חלק מהתאחדות "אילת" לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים.

עוד ברשת בריאות

אילו סוגי כאבי ראש קיימים וכיצד מטפלים בהם?

מחקר חדש טוען כי דיאטה דלת חלבונים פוגמת בגוף

למה המנחים בהולנד עושים סמים בשידור חי? [brightcove_iframe video_id='health-articles-026' autoplay='0' credit='' kid='1_hx0zx6l4' duration='44']