יהיה בסדר! מצאנו 10 דרכים לא שגרתיות להרגיע את עצמכם לפני אודישן

רגע לפני שהאודישנים לעונה החדשה של אקס פקטור יוצאים לדרך, יש לנו כמה טיפים יעילים מאוד שיעזרו לכם להירגע לפני הרגע החשוב בחייכם. ספוילר: תדאגו לבית מסודר - ואז המוח יהיה מסודר

רוגע

האודישנים הם מלחיצים! להציב את עצמך מול מלהק או צוות תוכן כדי להישפט על פי המראה שלך, הכישרון שלך, האישיות שלך... יכול להיות מתיש. אבל תנו לנו לגלות לכם סוד - כל השחקנים והזמרים מתמודדים עם חרדת אודישנים, חלקם פשוט מטפלים בלחצים שלהם טוב יותר מאחרים. זה אולי נשמע פשוט, אבל מבטיחים שיש לנו איך לעזור - אל תתנו ללחץ להשתלט עליכם.

הנה 10 דרכים יוצאות דופן אך יעילות להירגע לפני אודישנים:

עד עכשיו דיברנו על מה עושים ממש רגע לפני האודישן עצמו. אופציה נוספת שכדאי שתכירו יכולה לסייע לכם לטווח ארוך יותר, אנחנו מדברים כמובן על ביופידבק ונוירופידבק.

עוד ב"בריאות"

האם שתיית אלכוהול מתונה באמת יכולה לעזור ללב שלכם?

מצאנו את הפחמימות שתוכלו לאכול בלי רגשות אשם

כיצד פיברומיאלגיה משפיעה על נשים באופן שונה מגברים?

מטרת טיפול הביופידבק היא לעזור לאדם לרכוש כלים ומיומנויות של שליטה בתגובות פיזיולוגיות בלתי רצויות על ידי מתן מידע על מתח שרירים, קצב לב וסימנים חיוניים אחרים כאשר האדם מנסה להירגע. הוא משמש להשגת שליטה על תפקודים גופניים מסוימים הגורמים למתח ולכאב פיזי. איך זה בעצם עובד? מחברים למטופל חיישן שאינו פולשני שמחובר לאצבעות, החיישן קולט שינויים חשמליים ומעביר את הנתונים לפיענוח. במהלך הטיפול בביופידבק המטופל משיג שליטה בתפקודו הפסיכו-פיזיולוגי ורוכש טכניקות ומיומנויות לוויסות עצמי.

אחרי שהבנו מה זה ביופידבק נבין את סוג הטיפול השני – נוירופידבק. הכנסת המושג נוירו – עצב, מלמדת אותנו על סוג הטיפול. מדובר בשיטת טיפול שבה המטופל מתרגל ומאמן את המוח לפעול באופן אופטימלי כדי להשפיע על הפעילות המוחית הבלתי סדירה, לווסת ולנרמל אותה. הפרעת קשב וריכוז, דיכאון, חרדות, OCD (הפרעה טורדנית כפייתית), לקויות למידה, ועוד שורה ארוכה של הפרעות, כל אלו מוגדרות כהפרעות מוחיות, וקשורות לאי סדירות בפעילות של המוח. הטיפול בנוירופידבק מצליח לשפר את איכות החיים של הסובלים מהן בצורה משמעותית.

כדי להבין את השיטה, צריך להבין איך המוח שלנו פועל – פעילות חשמלית תקינה מעידה על תפקוד מוחי תקין – וחריגות בפעילות החשמלית עשויות להיות סיבה להפרעות השונות ולקשיים בתפקוד האדם. הטיפול נבדק והוכח מחקרית והוא נפוץ בקרב מרכזי בריאות בארץ ובעולם.

חושבים שתוכלו לשיר מול סיימון קאוול? ההרשמה לעונה החדשה של אקס פקטור ישראל נפתחה!

הכתבה נערכה בשיתוף אתר actoraesthetic וד"ר אירנה נתנאל, מנהלת המרכז לשיפור תפקודי המוח "אלפא בריין סנטר"