לאט ובטוח: האם הליכה היא פעילות גופנית טובה?

בעוד שלפעילות בעצימות גבוהה יש בהחלט את המקום שלה, כך גם לצורת הפעילות הגופנית הבסיסית והנגישה ביותר: הליכה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הליכה לצורך פעילות גופנית

Young,motivation,businessman,use,smart,phone,while,walk,outdoor,building,

הליכה היא לעתים קרובות צורה לא מוערכת של פעילות גופנית - אבל כל סוג של פעילות גופנית יכול להפיק תועלת מהוספת הליכות נוספות לשגרת היומיום שלכם. הורגלנו לחשוב שכדי שפעילות גופנית באמת תיחשב, זה צריך להיות קשה או מסובך, או להשאיר אותנו מחוסלים לחלוטין עם כאבי שרירים במשך ימים - נכון? אז זהו, שלא.

בעוד שלפעילות בעצימות גבוהה יש בהחלט את המקום שלה, כך גם לצורת הפעילות הגופנית הבסיסית והנגישה ביותר: הליכה. ובשנת 2020, היא הפכה לפעילות גופנית חיונית אפילו יותר עבור אנשים רבים.

על פי המרכז לבקרת מחלות (CDC), הליכה היא הצורה הפופולרית ביותר של פעילות גופנית אירובית בקרב מבוגרים בארצות הברית. הנתונים העדכניים ביותר מראים שיותר מ-145 מיליון מבוגרים כוללים הליכה כחלק מאורח חיים פעיל פיזית. אנשים הולכים לצורכי תחבורה ולשם כיף, הרפיה או פעילות גופנית, או מסיבות אחרות. זה הגיוני.

עוד ב"בריאות"

כך תקטינו משמעותית את הסיכון שלכם להיפצע

טעים ובריא: 10 עובדות שלא ידעתם על ערמונים

גם לכם יש את הכתם הלבן הזה על הציפורניים?

"כולם כבר יודעים איך לעשות את זה, אז אין עקומת למידה", אומרת מישל סטנטן, מדריכת כושר מוסמכת. "כשאתה מאמין ביכולת שלך לעשות תרגיל, סביר יותר שתתמיד בזה", היא מוסיפה.

"זו הסיבה שכל כך הרבה אנשים הולכים בשביל להתאמן. זה קל לביצוע, ואתה יכול לעשות את זה בכל מקום. אתה רק צריך רק זוג נעליים תומכות טובות."

יש גם אינסוף דרכים ללכת. טיול עם הכלב, הליכות ברחוב, הליכה על הליכון והליכה בקניון הם כולם דרכים לגיטימיות ללכת לכמה צעדים.

הליכה נהדרת לכל רמות הפעילות הגופנית

אחת הסיבות הגדולות ביותר לכך שהליכה היא כל כך פופולרית היא בגלל שזהו תרגיל בעל השפעה נמוכה, כלומר הוא לא מפעיל כמעט לחץ על המפרקים כמו ריצה או כל סוג של תנועת קפיצה. הסיכון לפציעה נמוך יחסית.

עבור אנשים שרק התחילו עם כושר, הליכה היא צורה נפלאה של פעילות אירובית או אירובית, לא צריך שום ידע או הכשרה מוקדמת או מיוחדת כדי להתחיל. פשוט קומו ותלכו, והלב והריאות שלכם יפעלו.

בניגוד לצורות אירוביות אחרות - כמו ריצה, רכיבה על אופניים, אימוני ריקוד או איגרוף - הליכה אינה מפחידה ואינה דורשת שיעורים או ציוד מיוחד.

אפילו לטיול איטי יש יתרונות גדולים

הליכה יכולה לשפר את זרימת הדם והכושר האירובי, לשלוט בלחץ הדם, לשפר את רמת הסוכר בדם, כמו גם להפחית מתח. ואתם לא צריכים ללכת בקצב מזורז במיוחד כדי להפיק את היתרונות. לכל תנועה יהיו יתרונות, אפילו לטיול מזדמן. הגוף שלנו לא נועד לשבת כל היום – הוא נועד לזוז.

רק בגלל ששיטוט פשוט מסביב לרחוב לא גורם לכם לנשום בכבדות או לדליי זיעה, לא אומר שזה לא עושה משהו טוב לגוף שלכם. הלב והריאות והמוח שלכם יהיו טובים יותר עם כל סוג של פעילות, גם אם היא צנועה.

Woman,hand,finger,walking,with,shoe,concept,,traveler,adventure,outdoor
הגוף שלנו לא נועד לשבת כל היום – הוא נועד לזוז | צילום: shutterstock

שינויים בעבודה, העברות דירה, דאגות לגבי כסף, דאגה לבריאות שלנו ולבריאות יקירינו - אפשר לומר בבטחה שיש הרבה דברים מלחיצים שקורים. והליכה, אפילו ל-10 דקות בלבד, הוכחה כמשפרת מצב רוח יעילה.

מומחים ממליצים למבוגרים לפחות על 150 דקות של פעילות אירובית בעצימות בינונית מדי שבוע. זה יכול להיות כפעילות קטנות וניתנות לביצוע; למעשה, זה צריך להיות, אם אתם רק מתחילים.