אם אתם לא ישנים עם גרביים, הנה הסיבה שאתם צריכים להתחיל הלילה

ללבוש או לא ללבוש - כלומר, את הגרביים במיטה. המחלוקת בשאלה האם אנחנו אמורים ללבוש גרביים במיטה או לא נדונה כבר שנים. למרבה המזל, יש לנו תשובה

Cozy,position,of,foot,in,warm,socks,under,the,blankets

בטח גרבי הנעימי שלכם לא הכי מסוגננות, אבל הוכח ששמירה על חום הרגליים בלילה עושה את ההבדל בדפוסי השינה. חימום רגליים קרות גורם להרחבת כלי הדם - התרחבות של כלי הדם - מה שעלול לומר למוח שהגיע זמן השינה. לאחר פתיחת כלי הדם בידיים וברגליים, החום מופץ מחדש בכל הגוף כדי להתכונן לשינה. במילים אחרות, שמירה על חום הרגליים במיטה עוזרת לקבל פחות לילות חסרי מנוחה. זה גם עוזר להירדם בקצב מהיר יותר.

עוד ב"בריאות"

זאת הסיבה שכפות הידיים והרגליים שלכם קרות יותר משאר הגוף

למקרה שלא השתכנעתם, הנה מחקר שפורסם ב-International Weekly Journal of Science, שאומר שלמעשה להיכנס למיטה עם גרביים עוזר לכם להירדם חמש עשרה דקות מוקדם מהרגיל. ללבוש גרביים במיטה שימושי גם בסיוע לגלי חום, שיפור רגליים יבשות והגברת אורגזמות.

Barefoot,female,and,male,feet,in,socks,in,bed.,warm Blooded
עוזר לכם להירדם 15 דקות מוקדם מהרגיל | צילום: shutterstock

הרפואה הסינית המסורתית גם מגבה את הרעיון הזה של ללבוש גרביים במיטה, תוך התמקדות ספציפית ביכולת שלה לשפר את זרימת הדם. "כפות רגליים קרות יכולות לנקז את האנרגיה של הגוף ויכולות לחסום את זרימת הצ'י החיוני (אנרגיה) ודם (תזונה) בגוף. מסיבה זו אנו רוצים להזרים את ה'צ'י והדם'. בכך אנו מרחיקים חסימה כואבת מהגוף ושומרים על זרימת האנרגיה בצורה חלקה", אמרה ד"ר אליזבת טראטנר, דוקטור לרפואה סינית ואינטגרטיבית. "קור מעכב את זרימת האנרגיה והחום או החום מעודדים זאת. אם אתם חושבים על אמבטיה חמה ואתם נרגעים, ובמים קרים אתם נמתחים. קור יוצר סטגנציה שיכולה להוביל גם לכאב (תחשבו על תסמונת ריינאו).

*מקור - thehealthy