המדריך למתאמן המתחיל

כבר עשיתם את הצעד של להירשם לחדר כושר, ובאתם עם כל המוטיבציה והנכונות - כך לא תיפלו בטעויות הנפוצות בפעילות גופנית

זמן צפייה: 10:17

הרבה אנשים מגיעים לחדר כושר בלי שעברו בדיקה רפואית בסיסית, ולכן אין להם מושג לאיזו פעילות הם מתאימים מבחינה פיזיולוגית, אין להם גורם מוסמך שבונה תוכנית מקיפה המגדירה לאילו יעדים צריך לשאוף, נניח בטווח של חודשיים מתחילת האימונים ומה הם צריכים לעשות על מנת להגיע אליהם. אירה דולפין, מאמנת כושר והבעלים של 'פינק רום', מסבירה כיצד לא ליפול לטעויות של מתחילים:

בחירת שיטת אימון לא נכונה

חשוב להתייעץ עם גורם מקצועי שיקבל את כל האינפורמציה מכם או מהרופא שלכם ויחליט איזו סוג פעילות מתאימה עבורכם

לא לאפשר לגוף להתאושש

אם השרירים ביום שאחרי האימון לא מצליחים להתאושש, במקום לבנות מסת שריר הם מאבדים אותה. למניעת מצב כזה יש להתאמן בהדרגה ולשמור על יום מנוחה אחרי אימון.

אימון TRX

 

לא לאמץ הרגלי תזונה נכונים

תזונה היא אחד הפרמטרים החשובים לבניית שריר. אם הגוף לא יקבל מהאוכל את המרכיבים לו הוא זקוק, לא תהיה לו יכולת לבנות שריר ולא נגיע לתוצאות במהלך האימונים. חשוב לאכול נכון לפני האימון ואחריו – מנת פחמימות קטנה לפני ומנת חלבון אחרי - כמו גם לחלק נכון את הקלוריות ואת הארוחות, כך שיהיו קטנות ומפוזרות לאורך כל היום.

_________

מדוע חשוב לבצע פעילות גופנית בגיל השלישי?

איך מתאמנים בקיץ ולא סובלים מחום?

כיצד סלק יכול לעזור לאימון שלכם?

_________

מתעלמים מכאב במהלך האימון

האמרה "אין כאב אין גמול" (No pain no gain) אינה נכונה ובמיוחד אינה נכונה בכל הנוגע לאימונים בחדר הכושר. התפישה הזאת מזמינה פציעות. המשך עבודה על שריר או רקמה אחרת שניזוקה גורם לשינוי בציר העבודה הנכון והסתמכות על שרירים אחרים ובכך אנו עלולים להרחיב את הנזק למפרקים ולשרירים נוספים.

מוותרים על מתיחות ותרגילי גמישות

הגמישות חשובה לא רק כדי שנוכל להרשים בהנפות רגליים, אלא בעיקר למניעת פציעות וליקויי יציבה. גמישות משפרת טווחי תנועה ומאריכה את השריר.

לעוד הסברים מאירה, צפו בראיון המלא מתוך העולם הבוקר

עוד ברשת בריאות

מסימני הקיץ: כיצד מתמודדים עם מכת היתושים?

מסתבר שלחטט באף, ולאכול את זה, בריא

כיצד מזון מזין ואיכותי יכול ליצור מחלות בגופינו?

אביב הגיע, אלרגיה באה: איך מטפלים באלרגיות?

איך להיגמל מהסמארטפון ע"י גומייה לשיער ופתקית [brightcove_iframe video_id='health-articles-048' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_0kfb4xrg' duration='45'']

הללויה: מחקר טוען כי שוקולד משפר ביצועים ספורטיביים [brightcove_iframe video_id='health-articles-047' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ge48rflo' duration='55'']