סובלים מעצירות? ייתכן ואתם בסיכון לחלות באלצהיימר

מחקר חדש מגלה כי קיים קשר בין עצירות לסיכון לחלות באלצהיימר. מדובר במחקר רחב היקף ששופך אור על המחלה, "זו לא רק תיאוריה"

Young,asian,woman,sitting,on,the,toilet,bowl,with,tissue
מחקר חדש זיהה קשר בין עצירות לסיכוי לחלות באלצהיימר | צילום: Shutterstock

מחקר פורץ דרך עשוי להגדיר מחדש את ההבנה שלנו לגבי מחלת האלצהיימר. חוקרים חשפו קשר בין עצירות לסיכון מוגבר לחלות במחלה. הממצאים, שפורסמו בכתב העת Journal of Advanced Research, מצביעים על קשר עמוק בין בריאות המעי לתפקוד המוח.

כתבות נוספות:

המחקר, בניהולם של פרופסור' קים טאה ממכון גוואנגג'ו למדע וטכנולוגיה ופרופ' יון דונג-קיון מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת קיונג הי, בחן את הקשר שבין תנועתיות מופחתת במעיים לבין הופעת מחלת האלצהיימר.

צוות המחקר ערך סדרה של ניסויים שבחנו את ההשפעות של ירידה בתנועתיות המעיים של עכברי מעבדה. תוצאות המחקר הראו כי קיימת פגיעה ניכרת בתפקודי הזיכרון, המתאם על עלייה ברמות של חלבון עמילואיד בטא במוח – אינדיקטור מרכזי למחלת האלצהיימר.

אולי יעניין אותך גם: פריצת דרך מדעית: קקי של ג'ירפות עשוי לסייע לחולי סוכרת

אבל המחקר לא התמקד רק בעכברים. ניתוח רחב היקף של למעלה מ-3.13 מיליון קוריאנים ו-4.38 מיליון אזרחים יפנים הניב תוצאה זהה. אלו שסבלו מעצירות נמצאו בעלי סבירות גבוהה לפתח אלצהיימר, פי 2 בהשוואה לנבדקים ללא הפרעות עיכול כלשהן.

פרופסור' קים הסביר: "המחקר שלנו שופך אור על הקשר המורכב בין תנועתיות המעי למחלת האלצהיימר. ציר המעי-מוח אינו רק תיאוריה, זו מציאות שיכולה להיות בעלת השלכות עמוקות על הגישה שלנו לבריאות ולמחלות".