מחריד: נותרה קטעות גפיים לאחר שאכלה דג אמנון

הארוחה הפשוטה הפכה לסיוט: חייה של אישה בת 40 מקליפורניה הפכו לגיהנום לאחר שאכלה דג אמנון הנגוע בחיידק מסוכן. הרופאים נאלצו לקטוע את גפיה, וקרוביה פתחו עבורה בקמפיין גיוס המונים

דג אמנון
דג אמנון | צילום: Shutterstock

תארו לעצמכם שאתם מכינים ארוחה ביתית חמה למשפחה שלכם, רק כדי לגלות שחייכם השתנו באופן דרסטי את חייכם לנצח. זו המציאות המצמררת אליה נקלעה לורה בראחס, אמא בת 40 מקליפורניה.

כתבות נוספות

כשלורה החליטה לקנות אמנון משוק מקומי בסן חוזה, היא ציפתה לארוחת ערב מענגת. היא לא ידעה שההחלטה הזו תשנה את חייה. ימים ספורים לאחר שנהנתה מהארוחה שלה, האם הצעירה עם ילד בן 6 החלה להפגין תסמינים מדאיגים.

לורה בראחס
לורה בראחס | צילום: מתוך GoFundMe

אנה מסינה, חברתה הקרובה של לורה, שיתפה את הסיפור המטלטל: "ההתרגשות של לורה מארוחת ערב מקסימה הפכה לסיוט. אחרי מנת האמנון ההיא, היא נקלעה למצב מסכן חיים". היא תיארה את הרגעים המחרידים: "לורה הוכנסה למכונת הנשמה, עברה תרדמת רפואית, ונלחמה באלח דם מוחלט כשהכליות שלה נכשלו". לורה נותרה ללא ידיה ורגליה.

הרופאים אבחנו אצלה זיהום שנגרם על ידי ויבריו וולניפיקוס, חיידק חמקני האורב בפירות ים נאים ובמי ים. ולמרות שרובנו חושבים על דגים כבחירה בריאה לארוחת ערב, עבור אלה עם מערכת חיסון חלשה, החיידק הזה יכול להפוך לתליין שקט.

ד"ר נטשה ספוטיסווד, מטפלת במחלות זיהומיות של אוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו, מזהירה כי ויבריו וולניפיקוס לא מועבר רק במזון. "אפילו חתך פשוט או קעקוע טרי שנחשף למי ים שבו החיידק הזה משגשג עלולים להעמיד אותך בפני נזק", היא אמרה. ה-CDC (המרכז לבקרת מחלות של ארה"ב) מדווח על 150-200 מקרים מדהימים מדי שנה, כאשר 1 מכל 5 נכנעים לזיהום.

קרוביה של לורה התגייסו למענה ופתחו בקמפיין GoFundMe במטרה להקל על העלויות הרפואיות הגבוהות ולסייע לה להתחיל את הפרק החדש של חייה. עד כה גייסו עבורה 53,000$.