הסיבה לרצח: ויכוח אודות מה קדם למה - הביצה או התרנגולת

השאלה מה קדם למה - הביצה או התרנגולת - מעסיקה את האנושות כבר עידנים. עבור רבים מדובר בפרדוקס מעניין או בניסוי מחשבתי משעשע, אך נראה שיש מי שלוקח את השאלה הזאת יותר מדי ברצינות

Chicken Egg
רצח את חברו לאחר ויכוח על מה קדם למה, הביצה או התרנגולת | צילום: Shutterstock, Kontunaga Police Station

רצח חריג שהתרחש בשבוע שעבר בכפר לקאפרה שבדרום סולאווסי, אינדונזיה, פתח מחדש את השאלה עתיקת היומין.

לכתבות נוספות

הרוצח, ששמו לא פורסם, בילה בבר עם חברו קאדיר מרכוס בן 47. הערב התחיל בצורה חיובית. שני החברים שתו לשוכרה, התבדחו ואף חדו אחד לשני חידות. נקודת המפנה הייתה כאשר החלו לדון בשאלה הקלאסית: מה קדם למה - הביצה או התרנגולת?

הדיון המשעשע הסלים והפך לוויכוח אלים שהגיע לשיאו כאשר הרוצח עזב את מקום המפגש כדי להביא נשק חד מביתו. כשחזר דקר באכזריות את מרכוס 15 פעמים.

Kontunaga Police Station 3
כלי הנשק שנתפס | צילום: Kontunaga Police Station

רוי פ., חבר של הקורבן שנכח במקום והיה עד למקרה, סיפר על התקרית האלימה: "הוא רדף אחרי הקורבן. הם הגיעו ליד הכנסיה ושם הוא דקר אותו".

עדי ראייה ניסו לסייע למרכוס ולקחו אותו לבית החולים ווארוקו, אך למרבה הצער הוא מת מפצעיו. הרוצח המבוהל עלה על אופנוע ונסע לתחנת המשטרה על מנת להסגיר את עצמו.

Kontunaga Police Station 2
הלווייתו של קאדיר מרכוס | צילום: Kontunaga Police Station

מפקד משטרת טונגקונו, איפטו עבדול חסן, מסר כי נפתחה חקירה בחשד לרצח. "העבריין והקורבן צרכו אלכוהול והייתה מחלוקת אם התרנגולת הגיעה קודם או שזאת הבייתה הביצה, מה שהוביל לאי הבנה שהובילה לרצח". עד כה לא פורסם מה טען הקורבן לפני שנרצח.

אולי יעניין אותך גם: קיבל תעודת פטירה על שמו - ויצא למסע נקמה אלים כדי להוכיח שהוא חי

באשר לשאלה עצמה, מנקודת מבט מדעית הביצה הגיעה לפני התרנגולת מכיוון שציפורים התפתחו מאבות קדמונים של זוחלים, והתרנגולת "האמיתית" הראשונה בקעה מביצה שהטילה ציפור שהייתה רק דומה לתרנגולת. מבחינה תאולוגית,על פי ספר בראשית התרנגולת הראשונה הופיעה ביום החמישי לבריאת העולם.