טרגדיה מיותרת: המנתח הסיר את האיבר הלא נכון - והמטופל מת על שולחן הניתוחים

גבר בן 70 מת לאחר שמנתחים בבית החולים הוציאו בטעות את הכבד שלו במקום את הטחול. אישתו תובעת את בית החולים על רשלנות רפואית

Gnxnth
בוורלי וויליאם בריאן | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

בוורלי בריאן, אלמנה מאלבמה, הגישה תביעה נגד ד"ר תומס שקנובסקי, מנתח בבית החולים של מחוז וולטון בפלורידה, לאחר שלטענתה גרם למותו של בעלה כשהסיר מגופו את הכבד במקום את הטחול.

בעלה, ויליאם בריאן, החל לחוש כאבים בצד הגוף במהלך ביקור משותף שלו ושל אישתו בפלורידה לפני כחודש. הוא פנה לבית חולים מקומי, שם הבחין הצוות הרפואי כי יש לו בעיה בטחול. הם דחקו בו לעשות ניתוח חירום בהקדם.

ויליאם העדיף לחזור הבייתה לאלבמה כדי להתייעץ עם הרופא האישי שלו, אך הרופאים דחקו בו להישאר ולעבור את ההליך בפלורידה. לפי כתב התביעה, בריאן הוזהר כי הוא "עלול לחוות סיבוכים חמורים אם יעזוב את בית החולים".

הוא נאלץ להסכים, ובסופו של דבר החל הליך לפרוסקופיה בו היו אמורים המנתחים להסיר את הטחול שלו. אך למרבה הצער, על פי כתב התביעה, הרופאים התבלבלו ובמקום להסיר את הטחול, והסירו במקומו את הכבד. בכך, קרעו המנתחים את כלי הדם שהיו מחוברים לאיבר וכתוצאה מכך הוא סבל מאיבוד דם ומת על שולחן הניתוחים.

"בעלי מת בעודו חסר אונים על שולחן חדר הניתוח של ד"ר שקנובסקי". אמרה בוורלי בריאן. "אני לא רוצה שמישהו אחר ימות בגלל חוסר היכולת שלו בבית החולים שהיה צריך לדעת שהוא עשה בעבר טעויות דרסטיות".

אולי יעניין אותך גם: עברה ניתוח פלסטי וגילתה שתפרו לה את גלגל העין לעפעף

הנהלת בית החולים מסרה בתגובה: "אנו מתייחסים ברצינות רבה להאשמות מסוג זה, וצוות ההנהגה שלנו מבצע חקירה יסודית של האירוע. לבית החולים יש היסטוריה ארוכת שנים של מתן טיפול בטוח ואיכותי מאז פתח את שעריו בשנת 2001. בטיחות החולה הייתה ותמיד תהיה בראש סדר העדיפויות שלנו. מחשבותינו ותפילותינו נשארות עם המשפחה".