6 רופאים בלעו ראשי לגו למען המדע - זה מה שיצא החוצה

רופא אוסטרלי שבלע חתיכת לגו בילדותו החליט לשים סוף לדאגת ההורים וביחד עם חמישה עמיתים בדק - מה באמת קורה שבולעים את הצעצוע או מטבע ומה הדבר שהכי מסוכן לילדים להכניס לפה? התוצאות כאן

ראשי לגו - בליעה שלהם לא מסוכנת כל כך | צילום: shutterstock

הערת העורך: כתבה זו מכילה אזכורים תכופים ומתונים של קקי. דבר זה עלול לגרום לצחקוקים אצל ילדים ומבוגרים מסוימים.

כשד"ר אנדי טאג היה פעוט, הוא בלע בטעות שתי חתיכות לגו. "חשבתי, טוב, פשוט תכניס את זה לפה שלך ותנסה להכניס את השיניים שלך בין שתי החתיכות הקטנות", הוא אמר. לצערו הניסיון נגמר בהחלקת הלגו לבטנו.

כתבות נוספות

כרופא חירום בבית החולים Western Health, במלבורן, אוסטרליה, אנדי אומר שהוא פוגש הרבה הורים מודאגים שילדיהם נכנעו לדחף הזה. הרוב המכריע של הילדים, כמו אנדי, פשוט מוציאים את החפץ דרך הסיר שלהם תוך יום בערך. ובכל זאת, אנדי תהה האם יש דרך לחסוך מההורים דאגה מיותרת.

לא צריך לרוץ עם התינוק למיון | צילום: shutterstock

כל הורה שילך לרופא המשפחה ישמע ממנו שהוא כנראה לא צריך ללכת עם ילדו למיון, או גרוע יותר לחפש אחר החפץ בתוך צואת הפעוט. למרות זאת אנדי וחמישה רופאי ילדים אחרי תהו, האם יש דרך להעביר את המסר הזה - דרך המדע?

אז איך עבד הניסוי?

ששת רופאי הילדים המציאו ניסוי ופרסמו את תוצאותיו - כל אחד מהם בלע ראש של לגו כדי להבין כמה זמן לוקח לבלוע ולהפריש צעצוע מפלסטיק. לאחר הבליעה בדקו החוקרים את מסלול החתיכה וחישבו את זמן היציאה שלקח לכל אחד מהם.

המסקנה הפשוטה הייתה שהחפץ יצא החוצה ללא הפרעה מיוחדת וללא שום פגיעה באיברים פנימיים, ולכן אין צורך להגיע בדחיפות לרופא או ללכת לחפש בצואת הילד.

חשוב לציין שהמחקר לא התחשב בכמה גורמים שונים כמו מחלות עיכול ובעיות בבליעה, לפרטים המדויקים לגבי מה לעשות במקרה של בליעת חפץ לחצו כאן

הבהרה חשובה

אנדי טאג ומשתפי הפעולה שלו רצו גם להעלות את המודעות לגבי כמה סוגים של חפצים שהם למעשה מסוכנים לילדים בבליעה. דברים כמו "סוללות כפתורים", הסוללות הקטנות העגולות בצורת רקיק שנמצאות לרוב בצעצועים אלקטרוניים.

אם הילד שלכם בולע מטבע זה לא נורא - אם מדובר בסוללות המצב שונה | צילום: shutterstock

"סוללות כפתורים יכולות למעשה להישרף דרך הוושט תוך כמה שעות", אומר אחד הרופאים בניסוי. " הם מאוד מאוד מסוכנים - מאוד שונים מלבלוע מטבע או ראש לגו."

המאמר תורגם מאתר NPR