אושפז לאחר שהחדיר צלופח לפי הטבעת, אבל שכח לספר לרופאים על הלימון

וייטנאם: גבר שהחדיר צלופח באורך 65 ס״מ לפי הטבעת שלו הגיע לבית החולים כשהוא סובל מכאבי בטן עזים. כאשר הרופאים ניסו להסיר את הצלופח הם מצאו לימון בעובי 4 ס״מ שחסם את הדרך 

Screenshot 2024 07 31 At 12.42
רופאים הסירו צלופח באורך 65 ס״מ ולימון לאחר שהוחדרו לפי הטבעת של המטופל | צילום: Viet Duc Hospital

גבר הודי בן 31 הגיע לטיפול רפואי בבית החולים וויט דוק בוייטנאם כשהוא סובל מכאבי בטן עזים במיוחד. הוא סיפר לרופאים כי הוא החדיר צלופח גדול לפי הטבעות שלו והוא מאמין שזו הסיבה לכאבים.

לכתבות נוספות

צילומי הרנטגן חשפו כי אכן ישנו צלופח ארוך המשתרע על פני בטנו של המטופל. ההליך הניתוחי בוצע בראשות ד״ר לה ניאט הווי, סגן מנהל המרכז לניתוחי המעי הגס. תחילה תכננו הרופאים לבצע במטופל אנדוסקופיה על מנת להסיר את הצלופח, אך במהלך ההליך הופתעו הרופאים לגלות לימון בעובי 4 ס״מ תקוע בפי הטבעת של המטופל. הלימון חסם את המסלול ולכן לא ניתן היה להמשיך לבצע את האנדוסקופיה.

Screenshot 2024 07 31 At 12.42
צילומי הרנטגן | צילום: Viet Duc Hospital

כתוצאה מכך נאלצו הרופאים לבצע ניתוח חירום להסרת הצלופח והלימון. הם עשו חתך בבטנו של המטופל ומצאו הצלופח. הצלופח, שאורכו היה 65 ס״מ והיקפו 10 ס״מ, היה בחיים. הוא ניסה להימלט מידם של הרופאים ונשך דרך פי הטבעת והמעי הגס של החולה במהלך ניסיון המנוסה שלו.

Screenshot 2024 07 31 At 12.42
הצלופח שהוסר מגופו של המטופל | צילום: Viet Duc Hospital

למרבה המזל, הרופאים הצליחו להוציא את הצלופח החלקלק מגופו של החולה ודחפו את הלימון החוצה דרך פי הטבעת. לאחר שהיו בטוחים כי אין בגופו של המטופל חפצים זרים אחרים, תפרו הרופאים את פי הטבעת ואת המעי הגס המנוקב של המטופל.

Screenshot 2024 07 31 At 12.42
רופאים הסירו צלופח באורך 65 ס״מ ולימון לאחר שהוחדרו לפי הטבעת של המטופל | צילום: Viet Duc Hospital

ד״ר הווי סיפר כי זו לא הפעם הראשונה שהוא מבצע ניתוחים להסרת עצמים זרים מפי טבעת של מטופלים. בין החפצים שהסיר במהלך שנותיו הרבות כרופא ניתן למנות בקבוקי שמן אתרים, כוסות זכוכית וצעצועי מין. עם זאת, זאת הפעם הראשונה שהוא נתקל ביצור חי.

אולי יעניין אותך גם: איך היא הגיעה לשם? רופאים הוציאו דלעת באורך 40 ס״מ מישבנו של חוואי הודי

״צלופחים הם בעלי חיים שיכולים לשרוד בלי חמצן לאורך זמן והם יכולים לנקב את מערכת העיכול״. הזהיר ד״ר הווי. ״אנשים בהחלט לא צריכים להחדיר בעלי חיים דרך פי הטבעת שלהם כדי ליצור תחושה חזקה, מכיוון שההשלכות עלולות להיות חמורות״.