צפו ברגע ההיסטורי: ילד בן 13 הצליח לסיים את המשחק טטריס

וויליס גיבסון בן ה-13, הידוע ברשת גם בשם "Blue Scuti"  עשה היסטוריה והפך לאדם הראשון שהביס את המשחק טטריס. ההישג שלו מגיע כמעט 40 שנה מאז פורסם המשחק לראשונה

Blue Scuti
רגע הניצחון של וויליס גיבסון | צילום: צילום מסך מתוך היוטיוב של Blue Scuti

.המשחק טטריס לא נועד להסתיים באופן מסורתי כמו משחקי מחשב אחרים. הוא בנוי בצורה כזו שהמשחק נמשך כל עוד השחקן נשאר במשחק. אך למרות זאת, במשך עשרות שנים ניסו שחקני טטריס מקצועיים למשוך את קצה גבול היכולת של המשחק. כעת, לראשונה מאז נוצר המשחק, הצליח נער בן 13 לסיים את המשחק.

כתבות נוספות:

במשך שנים נחשב שלב 29 כשלב בלתי אפשרי. בשלב זה הצורות נופלות מהר יותר מהתנועה של שלט קונסולת NES (הנחשבת לקונסולה הרשמית של המשחק על פי קהילת טטריס). עם זאת, שנת 2011 הייתה שנת מפנה בהיסטוריה של המשחק, כאשר שחקן בשם ת'ור אקרלנד הציג לעולם טכניקת משחק חדשה המכונה "Hypertapping" בה השחקן אוחז בשלט הפוך, וטופח בשלט על האצבע במקום בדרך הלחיצה המסורתית. הטכניקה הזו איפשרה לו להיות שחקן הטטריס הראשון שהגיע לשלב 30.

Blue Scuti 2
"אני עומד לחטוף התקף לב" | צילום: צילום מסך מתוך היוטיוב של Blue Scuti

מאז הצליחו שחקנים נוספים לפתח ולשדרג את שיטות המשחק שלהם ולהגיע לשלבים גבוהים יותר ויותר. בשנת 2020 המציא שחקן בשם כריסטופר מרטינז את סגנון המשחק המתגלגל הכולל הקפצה של השלט מעלה ומטה. מאחר שמהירות הטטריס לא מתגברת מעבר לשלב 29, הצליחו השחקנים לעלות הרבה מעבר לשלב 100 בשנים האחרונות, אבל משהו מוזר מאוד קורה כשמגיעים לשלב 138.

בעקבות מגבלות הקוד של המשחק והחומרה הפרימיטיבית של קונסלת NES, לאחר שלב 138 הדרישות המוטלות על החומרה עולות על כל מה שהיא מסוגלת להתמודד. ערכת הצבעים של המשחק מתחילה להשתנות והמשחק מגיע לנקודה בה הוא פשוט קורס ונתקע.

אולי יעניין אותך גם: פיצח את הנוסחה להצלחה: זה הסכום שזכה בו אלוף העולם באקסל

נקודת השבירה הזו כבר שוחזרה בעבר כשנתנו לבינה מלאכותית לשחק במשחק, אך גיבסון הוא השחקן האנושי הראשון שהצליח להגיע לנקודה הזו בשלב 157. מדהים.