האם זו רוח רפאים? סרטון חדש שעלה לרשתות מבלבל את המומחים

גולש שיתף סרטון ממצלמת האבטחה בו נראית דמות מיסתורית שמופיעה ומתפוגגת. הנוכחות המצמררת שלה הובילה לתיאוריות שונות, אך אפילו המומחים לא מוצאים הסבר טכני לתופעה. צפו בסרטון

Screenshot 2023 12 18 At 17.04
תיעוד מצלמת האבטחה | צילום: Reddit: GabberFlasm

עדויות מצולמות של רוחות רפאים הן לא דבר חדש, אך בדרך כלל הן מופרכות במהירות כשמתברר שמדובר בעיוות דיגיטלי של המצלמה, או באשליה אופטית. אבל הסרטון הבא, שעלה בפורום העוסק ברוחות רפאים ותופעות על טבעיות ברשת החברתית רדיט, גרם גם לספקנים החריפים ביותר להודות שכנראה יש כאן משהו אחר.

כתבות נוספות:

משתמש בשםGabberFlasm פרסם בקבוצה סרטון מוזר שהטריף את כל הגולשים. "אמא שלי בדיוק שלחה לי את זה ממצלמת האבטחה שלה" הוא כתב. בסרטון המצורף נראה אחיו של הגולש פורק חפצים בתוך תא המטען של רכבו. לפתע מופיעה דמות מסתורית שמגיחה בין העצים. הגבר המצולם אינו מודע אליה. כשהיא מתקרבת לרכב היא מתכופפת ואז – מתפיידת ונעלמת.

הפוסט זה במהירות לתשומת לב. חברי הקבוצה מכירים היטב סרטונים כאלו, והם רגילים לזיופים, אך הפעם נראה היה שיש תמימות דעים בנוגע לאותנטיות של הסרטון. "אמיתי או מזויף, זה אחד הסרטונים הטובים ביותר שראיתי בשנים האחרונות. לא כדור טיפשי או בעיה טכנית ברורה מאליה" כתבה אחת הגולשות בתגובה לסרטון המשונה.

So uh.. My mom just sent this to me from her security camera.
byu/GabberFlasm inGhosts

ניתוח הסרטון מקרוב מגלה פרטים מסקרנים. גולש אחר ציין כי "אם אתה מסתכל מקרוב, הדמות צועדת מאחורי העץ הקדמי, אבל היא מקדימה את העצים המעוותים הקטנים יותר". GabberFlasm הגיב לו: "זה החלק המוזר בעיניי - הפרספקטיבה. הוא יצטרך לעמוד בחצר שלנו כדי להיות מול הענפים האלה". תובנה זו מציעה שהדמות לא הייתה רק אשליה אופטית, אלא משהו מהותי יותר.

אולי יעניין אותך גם: תשפטו בעצמכם: רוח רפאים של חייל נתפסה יושבת על ספסל צמוד לאנדרטת הקבורה שלה

גולש אחר, שהציג את עצמו כאמן לאפקטים ויזואליים, נתן את חוות דעתו המקצועית: "הדבר שהכי הדהים אותי זה התנועה. היא איטית מדי מכדי להיות אנושית, ויש בה את האפקט של הליכה במים. אם אתה משווה את זה לאח שלך באוטו אתה יכול להבחין בהבדל בנזילות. לאחר שהדמות צוללת ונמסה לכאורה באדמה, ניתן לראות גם סדרה של פיקסלים נשארת פעילה מעל המכונית. זה מצביע על כך שהמצלמה עדיין פירשה נתונים מאותו אזור, יהיה אשר יהיה. ייתכן שהמצלמה מצוידת בחיישן לראיית לילה, ויכול להיות שהיא פירשה והטילה משהו שניתן לקלוט רק בספקטרום אינפרא אדום. זה גורם לי להאמין שזה אכן עשוי להיות משהו מעולם אחר".

מהי הדמות המסתורית הזו? אשליה של אור, תקלה טכנולוגית או באמת משהו מעבר להבנתנו? ככל שהדיונים נמשכים דבר אחר ברור – האמת נמצאת אי שם, והיא מוזרה ומסתורית.