בת 70 מרוסיה נקנסה ב-40,000 רובל בגלל שקראה לזלנסקי חתיך ומצחיק

אישה רוסית נקנסה ב-40,000 רובל על 'הכפשת הצבא הרוסי' לאחר שכינתה את נשיא אוקראינה זלנסקי "צעיר יפה תואר". בת ה-70 גם טענה שלנשיא יש חוש הומור טוב, ונקנה בסכום השווה ל-1,800 שקלים

זלנסקי נואם בפני חברי הקונגרס
זלנסקי נואם בפני חברי הקונגרס, לפני כשנתיים | צילום: רויטרס

מצב השלטון ברוסיה אינו מסביר פנים לאוהבי הדמוקרטיה בשנים האחרונות, ואם יש משהו שמביע את זה באופן מושלם הוא המקרה המוזר שהתרחש השבוע במוסקבה.

כתבות נוספות

אולגה סלגינה בת 70 ממוסקבה, קיבלה קנס ששווה ערך לבערך 1,800 שקלים, לאחר שהואשמה ונמצאה אשמה על פי חוקי "צנזורת המלחמה" שהוכנסו במרץ האחרון.

הדיון בבית המשפט שהתרחש בבירת רוסיה מוסקבה, נמשך רק חמש דקות. בדיון סלגינה הואשמה בכך שחשבה שלנשיא זלנסקי יש "חוש הומור טוב".

את ה"מחמאות", לנשיא האוקראיני, אמרה אולגה במהלך שיחה עם חברתה במסעדה. היא והחברה דיברו על המצב הפוליטי בין המדינות כשלפתע אחת המלצריות החליטה להתערב בשיחה, המלצרית אמרה שהנשיא האוקראיני הוא מכוער ופריק, ואילו אולגה אמרה שלדעתה הוא בחור מצחיק והרבה אנשים צוחקים מהבדיחות שלו.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

שלושה ימים לאחר מכן פנה אל אולגה גבר בלבוש אזרחי, שאמר ששלושה אנשים דיווחו עליה למשטרה. בתחנת המשטרה נטען כי היא "שיבחה את זלנסקי", ועל כך השיבה שהתייחסה רק למראה החיצוני שלו, דבר הגרם לה להיות מואשמת גם בכך שהחמיאה למראה שלו.

נשיא רוסיה פוטין מבקר במרכז אימונים צבאי בעיר ריאזאן
נשיא רוסיה פוטין מבקר במרכז אימונים צבאי בעיר ריאזאן | צילום: רויטרס

התקשורת המקומית ברוסיה מספרת שאולגה נראתה במהלך משפטה מבולבלת ורק חיכתה שהסיפור יגמר. עורך דין שמתעסק בזכויות האדם ברוסיה החליט להתערב והוא מתכוון לייצג אותה בערעור על הקנס שקיבלה, אנחנו נאחל בהצלחה.