התוכים בגן החיות לא הפסיקו לקלל - הפתרון של גן החיות היה גאוני

אחדים מן התוכים האפרורים האפריקנים בגן החיות למדו כמה קללות גסות במיוחד מן המבקרים. הנהלת גן החיות החליטה לשים קץ לבעיה, והיא עשתה מה שכל מורה בית ספר עושה לתלמידים שמהווים השפעה שלילית על חבריהם

Cute,gray,parrot,in,the,zoo.
אפרור אפריקני | צילום: Shutterstock

פארק חיות הבר לינקולנשייר נתקל בבעיה משונה: חמישה תוכים מסוג אפרור אפריקני (ג'אקו) נהגו להשתמש בשפה מאוד גסה. סטיב ניקולס, מנכ"ל הפארק, אמר בראיון ל-CNN כי אלו לא היו קללות רגילות, אלא ממש ניבולי פה בוטים.

אפרורים אפריקנים הם תוכים יצורים מאוד חברותיים ואינטליגנטים. הם נחשבים לאחת החיות בעלות האינטליגנציה הגבוהה ביותר, בדומה לדולפינים ושימפנזים. יש להם כושר חיקוי מצוין, והם מסוגלים ללמוד עד 700 מילים. לכן אין זה מפתיע שהם הצליחו ללמוד כמה מן הביטויים הגסים שנאמרו לעברם על ידי מבקרים נחמדים בגן החיות.

בשנת 2020 החליטה הנהלת גן החיות "לנקות" את כלוב התוכים ממילים גסות והתוכים המקללים בודדו משאר הלהקה. התוכים המקללים שולבו בכלוב חדש עם תוכים מנומסים יותר, בתקווה שבמהלך הזמן התוכים הסוררים יתחילו לחקות צלילים נחמדים יותר, כמו אוטו גלידה או רשרוש של מפתחות. החשש? שהיוצרות יתהפכו והתוכים המקללים יעשירו את אוצר המילים של חבריהם ויהפכו את הכלוב כולו לכלוב של מבוגרים בלבד.

אולי יעניין אותך גם: הגולשים הזהירו, אבל הוא החליט לאכול את תרנגול ההודו האפור בכל זאת

התוכנית החינוכית הזו עבדה על חלק מן התוכים, שלאחר זמן מה בבידוד ריככו את השפה שלהם. "הם עדיין מקללים לפעמים, ואז הם אפילו צוחקים".