מעורר השראה: אכל רק ביג מק ב-50 השנים האחרונות ושבר שיא עולמי

דונלד גורסקה, גבר בן 70 מוויסקונסין, נכנס השבוע רשמית לספר השיאים של גינס בתור מי שאכל הכי הרבה ביג מקים במהלך חייו. נכון לרגע כתיבת שורות אלה מספר הביג מקים שאכל עומד על 34,136

Guinness World Records
דונלד גורסקה | צילום: Guinness World Records

ב-17 במאי 1972 נכנס דונלד גורסקה לסניף של מקדונלד'ס, הזמין את מנת הדגל של הרשת, ארוחת ביג מק, והשאר – היסטוריה. ההמבורגר מצא חן בעיניו עד כדי כך, שהוא הבין שחייו הולכים להשתנות. "באותו רגע אמרתי לעצמי: 'אני כנראה הולך לאכול את זה לשארית חיי'. שמרתי את הקרטונים במושב האחורי והתחלתי לספור אותם מהיום הראשון", סיפר.

גורסקה הקפיד לערוך תיעוד מסודר של כל ביג מק שהוא אי פעם אכל. הוא שומר בקפדנות את כל האריזות מכל הארוחות, ויש לו גם קלסר מסודר ובו מתויקות כל הקבלות מכל הרכישות. על פי התיעודים שבידיו גורסקה אכל יותר מ-34 אלף המבורגרים של ביג מק במהלך חייו, והיד עוד נטויה.

בעבר הוא נהג לאכול עד 9 ביג מקים ביום, אך כיום הוא מסתפק בשניים בלבד. למרבה הפלא, גורסקה טוען שהוא לא חווה השפעות בריאותיות שליליות בעקבות הרגלי התזונה הייחודיים שלו. הוא מייחס זאת לעובדה שהוא נמנע מלאכול צ'יפס, ומסתפק בהמבורגר בלבד.

Guinness World Records 2
גורסקה הקפיד לשמור ולתייק את כל הקבלות שקיבל ממקדונלד'ס במהלך חייו | צילום: Guinness World Records

גורסקה ניסה לשבור את השגרה שלו בשנת 1984, כשאכל המבורגר וופר של בורגר קינג, המתחרה, אך מהר מאוד הוא הבין שהתשוקה האמיתית שלו הייתה ותמיד תהיה – ביג מק של מקדונלד'ס. "כשאני אוהב משהו, אני נשאר איתו כל הזמן".

אולי יעניין אותך גם:

בשנת 2004 הופיע בסרט הדוקומנטרי "Super Size Me" ("לאכול בגדול"), שם סיפר למורגן ספרלוק שאישתו ניסתה בעבר לבשל לו אוכל ביתי, עד שהוא הסביר לה שהוא מעדיף לאכול אך ורק מקדונלד'ס. הוא אמר לה שתגיד לו להפסיק רק אם הוא יעלה במשקל, מה שלא קרה על אף הדיאטה השנויה במחלוקת.