הבינה המלאכותית יודעת לחזות בדיוק מתי תמותו וחברות הביטוח חוגגות על זה

צוות מדענים בינלאומי חשף לאחרונה את Life2vec, מערכת בינה מלאכותית בעלת יכולת מדהימה לחזור מתי תמותו. הפיתוח פורץ הדרך הזה מעורר שאלות אתיות נוספות הנוגעות למהפכת ה-AI

Dalle 2023 12 21 11.06.10 A
אילוסטרציה | צילום: DALL-E 3

מודל הבינה המלאכותית של Life2vec אומן על מערך נתונים עצום של מאגרי מידע הנוגעים לדמוגרפיה ובריאות בדנמרק. המאגרים מכילים מידע על למעלה מ-6 מיליון בני אדם, וכוללים פרמטרים כמו לידה, השכלה, הכנסה ומצב בריאותי. אימון המערכת על נתונים בקנה מידה זה מאפשרת לה לחזור תמותה בדיוק יוצא דופן.

כתבות נוספות:

המערכת נבדקה על מדגם בגילאי 35 עד 65 והתבקשה לזהות מי מביניהם הלך לעולמם בין השנים 2016 ל-2020. היא הצליחה לזהות בשיעור הצלחה של 78%.

פרופסור סונה למהאן יוגרסן, המוביל את המחקר באוניברסיטה הטכנית של דנמרק, הביע חשש מכך שתאגידים ינצלו לרעה את היכולת הטכנולוגית הזו. "אסור שהמודל שלנו ייפול לידיהן של חברות הביטוח משום שכל הרעיון מאחורי ביטוח עומד על חוסר הודאות לגבי מי יהיה חסר המזל שיפגע מתקרית כלשהי ויילך לעולמו".

אולי יעניין אותך גם: עיצבו דוגמנית AI ועכשיו חשבון האינסטגרם שלה מייצר 10,000 יורו בחודש

עם זאת, סביר להניח שדגמים דומים ל Life2vec כבר נמצאים בשימוש על ידי תאגידי ענק וחברות טכנולוגיה, שמעצבות בשקט בשקט את העתיד הביטוחי של כולנו, באמצעות מסדי הנתונים העצומים שלהן. שיהיה לנו בהצלחה.