מחדל הגרלת הלוטו: אחרי שזכה במיליונים נאמר לו שהייתה טעות במספרים שפורסמו

גבר מארה״ב תובע את חברת ההגרלות לאחר שסירבה לעניק לו את כספי הפרס בשווי 340 מיליון דולר. הסיבה? טעות אנוש הביאה לכך שהמספרים הזוכים שהופיעו באתר לא היו המספרים הנכונים  

Man,marking,on,lottery,ticket,with,a,pen
אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

ג׳ון צ׳יקס מוושינגטון די. סי. היה בטוח שהפעם הוא הצליח. הוא קנה כרטיס לוטו של פאוורבול ומילא בו מספרים שהיו שילוב של ימי הולדת משפחתיים ומספרים אחרים בעלי משמעות אישית. יומיים לאחר מכן הוא נכנס לאתר הלוטו וגילה שהוא זכה ב-340 מיליון דולר.

כתבות נוספות

בראיון עם NBC הוא סיפר: ״קצת התרגשתי, אבל לא צעקתי, לא צרחתי. פשוט התקשרתי בנימוס לחבר. צילמתי את התוצאות כמו שהוא המליץ, וזהו. הלכתי לישון״.

עם זאת, כאשר ניסה לממש את הכרטיס שלו ולקבל את כספי הפרס, סירבו מנהלי פאוורבול להעניק לו את הפרס וטענו כי ״תביעת הפרס של העותר נדחתה מכיוון שהכרטיס לא תקף כמנצח על די מערכת ההגרלות כנדרש לפי התקנות״. יתרה מכך, צ׳יקס טוען שאחד העובדים אפילו ניסה לשדל אותו להיפטר מן הכרטיס ואמר לו לזרוק את הכרטיס לפח האשפה: ״הכרטיס הזה לא טוב, זרוק אותו לפח האשפה. אתה לא הולך לקבל תשלום״.

צ׳יקס כמובן לא השליך את הכרטיס לפח, אלא שמר אותו בכספת ופנה לעורך דין על מנת לתבוע את פאוורבול, איגוד הלוטו הלאומי ואת הזכיינית Taoti Enterprises. הזכיינית עצמה העידה שצוות בקרת האיכות של החברה ערך בדיקת טסט עם מספרי דמה, ופרסם אותם בטעות באתר הרשמי של החברה במקום בסביבת הפיתוח שחיקתה את האתר אך לא הייתה זמינה לצפייה על ידי הציבור.

אולי יעניין אותך גם: בנה במשך 8 שנים מגדל מגפרורים, אך לא ייכנס לשיאי גינס בגלל סיבה טיפשית

עוד הסבירה כי המספרים השגויים פורסמו יממה לפני שהוכרזו המספרים הנכונים, ורק יום לאחר ההכרזה גילה צוות הפיתוח את השגיאה ומיהר להוריד את המספרים.

עורך דינו של צ׳יקס, ריצ׳רד אוונס לא התרשם מן ההסבר. ״גם אם נעשתה טעות, השאלה הנשאלת היא מה אתם עושים בקשר לזה?״.

בית המשפט טרם הכריע בעניינו של צ׳יקס, אבל עורך דינו מקווה שהם יודו בטעות וישלמו את כספי הזכייה שמגיעים למרשו.