קראה לבת שלה על שם דמות מ"משחקי הכס" וסורבה לקבלת דרכון

הוריה של חאליסי הולוואי בת ה-6 רצו לקחת את בתם לחופשה בדיסנילנד, אך משרד הפנים סירב להנפיק לבתם דרכון. הסיבה? השם של חאליסי מהווה הפרה של קניין רוחני

משחקי הכס | צילום: HBO

לוסי, בת 39 מבריטניה, תמיד אהבה את "משחקי הכס". זו הסיבה שכאשר נולדה בתה החליטה לתת לה את השם חאליסי, על שם התואר המלוכה של אם הדרקונים, מגינת שבע הממלכות ומנתצת השלשלאות - דאינריז טארגאריין.

לכתבות נוספות

כעת, כשחאליסי הקטנה כבר בת 6, רצתה לוסי לקחת אותה לחופשה חלומית בדיסנילנד,  אך לרוע מזלה, בקשת הדרכון של אם הדרקונים נדחתה.

פקידי משרד הדרכונים הבריטי סירבו להנפיק את הדרכון לחאליסי, שכן מדובר בסמל מסחרי של האחים וורנר. הם הורו לה לפנות לאולפן הקולנוע האמריקאי כדי לקבל אישור להשתמש בו.

"הייתי הרוסה לחלוטין, כל כך ציפינו לחופשה הראשונה שלנו ביחד" סיפרה לוסי בריאיון. "לא הבנתי והרגשתי מתוסכלת. היא קיבלה תעודת לידה, אז איך זה שאף אחד לא התריע על כך קודם?"

Khaleesi 1
חאליסי ולוסי הולוואי | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

הסיפור הכה גלים בתקשורת המקומית וברשתות החברתיות. עורכי דינה של לוסי טענו שלמרות שהאחים וורנר מחזיקים בזכויות המסחריות של "משחקי הכס", הורים עדיין רשאים לקרוא לילדיהם על שמות הדמויות האהובות עליהם.

בסופו של דבר משרד הפנים הבריטי הודה כי נפלה טעות ועדכן כי הבקשה של לוסי נמצאת בטיפול. פקידי המשרד התקשרו ללוסי על מנת להתנצל על אי ההבנה. דובר משרד הפנים מסר בהצהרה: "אנחנו יכולים לאשר שהבקשה בטיפול ולהתנצל בפני המשפחה על העיכוב".

אולי יעניין אותך גם: מלזיה תאסור על הורים לקרוא לילדיהם בשם סקיבידי

דמותה של דאינריז טרגאריין (חאליסי) שגולמה על ידי אמיליה קלארק, הייתה אחת הדמויות האהובות בסדרת הטלוויזיה הפופולרית. הורים רבים שאבו השראה מדמותה מעוררת הערצה ובחרו לקרוא לבנותיהם בשם חאליסי, שמשמעותו מלכה בדות'ראקית. בשנת 2019 פורסם כי בארה"ב לבדה יש 560 ילדות שנקראו חאליסי ו- 163 שנקראו דאינריז.