מדענים חוששים לפתוח בקבוקי מכשפות שנמצאו בחופי מקסיקו - ויש להם סיבה טובה

בקבוקי מכשפות שנסחפו לחוף בטקסס עוררו סימני שאלה רבים. מדובר בממצא ידוע שמקורו באמונות טפלות מהמאה ה-17, אך החוקרים מסרבים לפתוח את הבקבוקים הללו מסיבה מדעית לחלוטין

Missionaransasnerr 2
בקבוק מכשפות שנמצא בחופי מפרץ מקסיקו | צילום: Youtube / MissionAransasNERR

רבים אינם מאמינים בכישוף ומבטלים בהינף יד כל חשש שנוגע לאמונות טפלות, עם זאת ישנם מקומות בהם מתייחסים לכישוף מאוד ברצינות. רק לאחרונה פרסמנו על מנהיג האופוזיציה בסיישל שהואשם בהחזקת פריטים המיועדים לכישוף וקשירת קשר לביצוע כישוף. אך באופן מפתיע ישנם גם אנשי מדע שנוקטים משנה זהירות בכל הנוגע לפריטים מכושפים.

כתבות נוספות:

ג'ייס טאנל, חוקר ימי במכון Harte במפרץ מקסיקו, נתקל בפריט מוזר שנחשף את החוף. זה היה בקבוק זכוכית משונה. טאנל ציפה למצוא בתוך הבקבוק פתק עם מסר מיבשת רחוקה, אך במקום זה הוא הופתע לגלות שמדובר בבקבוק מכשפות אותנטי. הממצא עורר את סקרנותו והוא שמר את הבקבוק. במשך השנים הוא מצא עוד ועוד בקבוקים מן הסוג הזה. נכון להיום הוא מחזיק ברשותו 8 בקבוקי מכשפות אך הוא לא פתח אף אחד מהם מתוך חשש הגיוני.

Missionaransasnerr 1
בקבוק מכשפות שנמצא בחופי מפרץ מקסיקו | צילום: Youtube / MissionAransasNERR

מקורם של בקבוקי המכשפות הוא במנהג עתיק שהחל במאות ה-16 וה-17. באותם שנים האמינו שבכוחם של בקבוקים אלו לנטרל לחשים מרושעים וכישופים אפלים. הבקבוקים הללו מכילים בדרך כלל פריטים בעלי יכולת מיסטית, כגון עשבי תיבול, ציפורניים, שיער ולפעמים אפילו נוזלי גוף. השילוב של אלה שימש כקסם הגנה רב עוצמה. בקבוקים מן הסוג הזה נמצאו לרוב בבריטניה כשהם משובצים בקירות או קבורים מתחת לאדמה. כיצד הגיעו בקבוקים כאלה לחופי טקסס? התשובה לשאלה הזאת נותרה עמומה.

טאנל בחר לנקוט משנה זהירות ולא לפתוח את הבקבוקים הללו. לא מדובר רק באמונה טפלה - ישנו גם חשש מעשי מפני סכנה ביולוגית. הבקבוקים הללו עלולים להכיל חומרים מסוכנים, בהתחשב בכך שהם כוללים לעיתים קרובות פריטים כמו שיער, ציפורניים ולפעמים אפילו שתן אנושי. פתיחתם עלולה לחשוף את טאנל והחוקרים האחרים לסיכונים ביולוגיים או לחומרים מזיקים אחרים. האמת, שזה הסבר מניח את הדעת.