השמיים במונגוליה הפכו לאדומים כמו דם ויש הסבר מוזר מאוד לתופעה

צילומים יוצאי דופן של "שמי דם" במונגוליה מעידים על תפעה שמימית יוצאת דופן ומטרידה במיוחד

Bileg 2
סערה סולרית מעל מונגוליה | צילום: x/ Bileg

תושבי מונגוליה שהרימו את מבטם בימים האחרונים צפו במחזה מוזר במיוחד:  גרמי השמיים נצבעו בצבע אדום עז. התופעה עוררה שאלות רבות בנוגע לשינוי הקיצוני שרבים מתארים כמו משהו מתוך סרט בלהות. אך מה ההסבר המדעי לתופעה?

כתבות נוספות:

הזוהר הצפוני ידוע בצבעיו הירוקים והסגלגלים, אך כיצד התרחשה תופעה נדירה כל כך רחוק מהקטבים, ולמה דווקא בצבע אדום? התשובה לתעלומה הזו נמצאת לא בכדור הארץ, אלא במעמקי החלל החיצון, שם השמש שלנו מעוררת סערה סולרית. כן זה משהו אמיתי.

Bileg 3
סערה סולרית מעל מונגוליה | צילום: x/ Bileg

השמיים האדומים מעל מונגוליה הם תוצאה דרמטית של סערת שמש רבת עוצמה. כשקרני הסופה פגעו בכדור הארץ הם שלחו חלקיקים סולאריים יחד עם מולקולות שכאשר הגיעו במגע עם מולקולות חמצן מעל העננים, היכן שהאוויר דליל. מופע האור האדום דומה לשלט ניאון ענק בשמיים והוא למעשה מופעל על ידי אנרגיית השמש בשילוב עם השדה המגנטי של כדור הארץ. החלקיקים הרבים של רוח השמש משפיעים על השדה המגנטי של המגנטוספירה ועל הזרמים החשמליים ביונוספירה, ועל השדה המגנטי במקומות רבים על פני כדור הארץ.

זו לא הפעם הראשונה שהשמיים הופכים לאדומים. בשנת 1859 התרחשה סערה סולרית באירוע שזכה לשם "אירוע קרינגטון". במהלכו הזוהר הצפוני הדרים עד ג'מייקה, וגרם לשיבושים רבים בקווי טלגרף ברחבי העולם.

אולי יעניין אתכם גם: סתיו קצין, שומעת? זו הסיבה שהביצות באוסטרליה הפכו לוורודות

יש מי שטוען ששמי הדם במונגוליה הם רק טיזר למה שצפוי לקרות ב-2024 כאשר מחזור השמש יגיע לשיאו. מי יודע אילו הפתעות צבעוניות נוספות צפויה השמש עוד להמטיר עלינו.