ההסבר מאחורי ״הביצים החייזריות״ שנמצאו באגם באוקלהומה

״ביצים חייזריות״ מסתוריות שנמצאו באגם באוקלהומה התבררו למעשה כמושבות של מיקרואורגניזמים מימיים מקומיים הידועים בשם בריוזואנים. למרות החזות המאיימת שלהם, יש להם תפקיד חשוב במערכת האקולוגית

Screenshot 2024 03 20 At 9.53.
״הביצים החייזריות״ שנמצאו באגם באוקלהומה | צילום: Oklahoma Department of Wildlife Conservation (ODWC)

מחלקת שימור חיות הבר של אוקלהומה העלתה לעמוד הפייסבוק שלה צילומים של כדורים מוזרים, שנראים כבעלי מרקם צפרדעי, שנמצאו תלויים על ענפים באגם מקגי. ״אם אתם יוצאים לשייט במקום כמו אגם מקגי, ייתכן ותתקלו בכדורים הללו התלויים על גפי עצים שקועים״, נכתב בעמוד הפייסבוק של המחלקה.

התגובות לפוסט נעו בין שעשוע לזעזוע. גולש אחד תהה אם מדובר בפלישת חייזרים. ״אני חי ליד המים האלה כבר למעלה מ-60 שנים, אבל כשראיתי אותם בקיץ האחרון חשבתי שחייזרים נחתו בכדור הארץ!״. גולש נוסף השווה את הביצים הללו לביצים של גודזילה.

Screenshot 2024 03 20 At 9.53.
לבריוזואנים תפקיד חשוב במערכת האקולוגית | צילום: Oklahoma Department of Wildlife Conservation (ODWC)

גולשת אחרת הביעה זעזוע: ״כל מה שאני יכולה לדמיין זה שאם הייתי נוגעת בזה, או זה היה נוגע בי בזמן שאני בתוך המים הייתי מתחרפנת״

אז מה עומד מאחורי הביצים המוזרות הללו? לא, אלו לא ביצי חייזרים. למעשה, מדובר במיקרואורגניזמים מימיים מקומיים הידועים בשם בריוזואנים, ולמרות המראה המאיים שלהם, יש להם תפקיד חשוב במערכת האקולוגית.

אולי יעניין אותך גם: הסרטון שאנחנו מתחרטים שראינו: "מה זו לעזאזל המפלצת הזאת בביוב שלי?"

הבריוזואנים יוצרים מושבות על ידי בניית שלדים חיצוניים דמויי אלמוגים ומתחברים לסלעים שקועים או ענפים במקורות מים. השדרה שלהם מורכבת מחומר שנקרא כיטין, שמתקשה כשהוא יבש כדי לשמור על האורגניזם עד להתייבשות. הם מסייעים לנקות את המים, כך שאל תתנו למראה המוזר שלהם להרתיע אתכם. הם לא מסוכנים כלל.