חגיגות יום הפאי: האם המספר פאי יצליח להיות מאסטר פוקימון?

ערוץ הסטרים "Pi Plays Pokémon Sapphire" ב-Twitch משדר כבר שנים את הניסיון האינסופי של המספר פאי לשחק פוקימון. האקראיות לכאורה של הספרות אמורה תיאורטית להביא את ה״שחקן״ לניצחון בשלב מסויים, אך למרות שהפוקימון שלו הגיע לרמה 80, עד כה לא נרשמה התקדמות משמעותית

Poke2g

המספר פאי π הוא כנראה אחד המספרים הפופולריים ביותר במתמטיקה. הוא מייצג את היחס שבין היקף המעגל לקוטר שלו. מדובר במספר אי רציונלי ויש לו אינסוף ספרות אחרי הנקודה העשרונית, אך נהוג לציין אותו בקצרה במספר 3.14. זו הסיבה שרבים ברחבי העולם מציינים את ה-14 במרץ כיום הפאי הבין לאומי.

כתבות נוספות

מאחר ופאי מכיל אינסוף ספרות, שנראות לכאורה אקראיות, יש מי שאומר שניתן למצוא קידודים של כל יצירות הספרות שנכתבו אי פעם, כולל התנ״ך, כל כתבי שייקספיר ואפילו את רשימת המכולת שלכם. הרבה נכתב ונאמר על המספר המיסטי הזה, בעל השם מעורר התיאבון, אך יש מי שלקח את זה צעד אחד קדימה.

"Pi Plays Pokémon Sapphire" הוא ערוץ Twitch פופולרי שהושק באוקטובר 2021 על ידי סטרימר אנונימי בעל הכינוי ההולם WinningSequence. הערוץ משדר בלייב כבר למעלה משנתיים רצופות ניסוי פילוסופי/מתמטי: האם המספר פאי יוכל לנצח במשחק של פוקימון?

כל ספרה ברצף של פאי מופתה בלחיצת כפתור מתאימה בקונסלת המשחק, מה שמאפשר הלכה למעשה למספר פאי לשלוט בפעולות השחקן בעולם הפוקימונים. לדוגמה, רצף המספרים: 3.14159 ילחץ על הכפתורים B, A, שמאלה, A, SELECT, ו-B. כפי שאתם יכולים לתאר לעצמכם, זוהי דרך מאוד מסורבלת לשחק את המשחק, אך מאחר והמספר פאי הוא אינסופי, המשחק יכול להימשך לנצח.

The,number,pi,written,with,chalk,on,the,blackboard,,with
המספר פאי | צילום: Shutterstock

הצופים המסורים של הסטרים עקבו במתח אחר ה״שחקן״ שהסתובב ברחבי עולם המשחק, נתקע בקירות, דיבר עם NPCs, ופתח וסגר את התפריט באופן אקראי. ואז, אחרי שלושה ימים מתישים ולא פחות מ-265,796 ספרות, המספר פאי עשה את מה שעושים רוב שחקני הפוקימון בדקות הראשונות של המשחק - הוא בחר פוקימון התחלתי שילווה אותו במסע.

אולי יעניין אותך גם: צפו ברגע ההיסטורי: ילד בן 13 הצליח לסיים את המשחק טטריס

המשחק ממשיך להתנהל עד היום, אך למרבה הצער אחרי שנים של משחק, המספר פאי לא רשם התקדמות משמעותית. הוא עדיין מסתובב באזור העיר הראשונה של המשחק, ויוצא ממנה רק מדי פעם לקרבות פוקימון קצרים. כתוצאה מהגריינד הזה הפוקימון שלו התפתח והגיע לרמה 80, הישג אליו מגיעים רוב השחקנים רק לקראת סוף המשחק. אך למרות ההישג המרשים הזה, פאי עדיין רחוק מלהגשים את החלום ולהפוך למאסטר פוקימון.