6 אנשים נהרגו לאחר שגרונם שוסף על ידי חוטי עפיפונים בפסטיבל השנתי

שישה בני אדם, מתוכם שלושה ילדים קטנים, מתו לאחר מספר תאונות עפיפונים מחרידות כאשר חוט העפיפון נכרך סביב צווארם ושיסף את גרונם. האירוע הטרגי התרחש בפסטיבל העפיפונים השנתי בהודו

Adelaide,,australia, ,march,26,,2016:,adelaide,international,kite,festival
מיצג ראווה של עפיפונים | צילום: shutterstock

לא משחק ילדים: מאות אנשים במדינת ג'וגארט שבהודו יצאו למרפסות וגגות ביתיהם על מנת לחגוג את פסטיבל העפיפונים השנתי המתקיים באזור. הפסטיבל אשר נחשב למסורת גדולה ואהובה ברחבי המדינה, כולל מספר רב של משתתפים אשר מציגים לראווה את העפיפונים אשר בבעלותם.

כתבות נוספות

האירוע שהיה אמור להיות מהנה וחברותי, נגמר באסון לאחר שמספר רב של משתתפים השתמשו בחוטים "חדים כתער" על מנת לגרום לעפיפון שלהם לעוף גבוה ככל האפשר.

כל משפחה עולה לגג ביתה ומעיפה את העפיפון | צילום: shutterstock

כל הפגיעות שהסתיימו במוות התרחשו כאשר מחזיק העפיפון רכב על אופנוע וחוט האביזר השתרך סביב צווארו תוך כדי הרכיבה. רישאב בן ה-7 שכנע את הוריו לרכוש ביום הפסטיבל עפיפון חדש, אך בעת שעשה את דרכו אל המקום גרונו נחתך בידי חוט אחר. גם קירטי בת השנתיים וקיסמת בת ה-3 סבלו מאותו חוסר מזל ומצאו את מותן הטרגי במהירות.

לפי סוכנות הידיעות Press Trust of India, שירותי החירום מנו בסך הכל 130 בני אדם שנפצעו מחתכים מעפיפונים. 46 נוספים נפצעו לאחר שנפלו מגגות בזמן שהעיפו עפיפונים במהלך הפסטיבל.

לאחר האירוע, יותר מ-188 אנשים נעצרו על מכירת עפיפונים סיניים בעלי חוט לא חוקי המצופה באבקת זכוכית.

דוכן חוטים המתאימים לעפיפון | צילום: shutterstock

מפכ"ל המשטרה המקומית אמר שהם קיבלו כמעט 200 דיווחים על ספקים שמוכרים את המיתרים האסורים, אשר נקשרו כעת למספר רב של הרוגים ופצועים. "בהתאם להנחיותיו של ראש הממשלה בהאגוונט מאן, משטרת פנג'אב תנקוט צעדים נוקשים נגד מי שקונים או מוכרים חוטים להעפת עפיפונים סיניים", אמר.