משרד הבריאות בסינגפור אישר לאכילה 16 מיני חרקים חדשים

סוכנות המזון של סינגפור הכריזה השבוע על 16 מיני חרקים חדשים המותרים לאכילה. הרשימה שפורסמה כוללת סוגים שונים של צרצרים, חגבים, ארבה, תולעי קמח ותולעי משי

Closeup,sushi,set,with,grasshopper,edible,fried,insect.,foods,are
סינגפור אישרה 16 מיני חרקים חדשים לאכילה | צילום: Shutterstock

חובבי הקולינריה בסינגפור חיכו לבשורות הללו הרבה זמן. סוכנות המזון של סינגפור הכריזה השבוע על 16 מיני חרקים חדשים המותרים לאכילה.

ההודעה הזו מהווה, הלכה למעשה, אישור לייבוא חרקים שונים ולצריכתם כמאכל - גם לבני אדם וגם לבעלי חיים.

התהליך לאישור החרקים החל באוקטובר 2022 לאחר סבב התייעצויות שערכה סוכנות המזון עם בכירים בתעשיית המזון בסינגפור. לאחר בחינה מדוקדקת של נקבעה תוכנית לאשר את 16 מיני החרקים עד המחצית השנייה של 2023. לאחר עיכובים קלים, אושרה התוכנית ביום שני האחרון.

ההחלטה לאשר את החרקים הללו התקבלה לאחר הערכה יסודית. הסוכנות בחנה את הסיכונים והיתרונות הפוטנציאליים והגיעה למסקנה כי חרקים אלו עומדים בתקנים הדרושים למזון וכי אין חשש לצרוך אותם.

Singapore Insects
רשימת המינים המלאה | צילום: Singapore Food Agency

יחד עם זאת, ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO) כבר ציין בעבר את היתרונות של אכילת חרקים: הם עשירים בחומרים מזינים, דורשים הזנה מינימלית ומייצרים פחות גזי חממה בהשוואה לבעלי חיים אחרים.

אולי יעניין אותך גם: לא נעים: אכלו בשר דוב נא ואושפזו עם תולעת טפילית במוח

הרשימה המאושרת כוללת מגוון של צרצרים, תולעים, עש ודבורים. גם פקעות תולעי משי, אשר פופולריות במיוחד במדינות כמו סין ומלזיה, נכללות ברשימה. הפקעות הללו עשירות בחלבונים כמו סריקין ופיברואין.