צירוף מקרים? ג'ירפה מיסתורית נוספת התגלתה בשמורה בנמיביה

הקרן לשימור ג'ירפות מדווחת כי נמצאה לראשונה בטבע ג'ירפה נטולת כתמים. רק לפני חודש דווח על ג'ירפה דומה בגן חיות בטנסי. מה עומד מאחורי התופעה המוזרה?

ג'ירפה בלי כתמים
הג'ירפה שנצפתה בנמיביה | צילום: Giraffe Conservation Foundation, Eckart Demasius

גורת ג'ירף מרושת עלתה לכותרת בחודש שעבר, כאשר נחשף כי היא הג'ירפה היחידה בעולם שנולדה ללא כתמים. מומחים טענו כי היא מדובר בג'ירפה יחידה מסוגה, אך לפני כמה ימים התגלתה ג'ירפה חסרת כתמים בשמורת טבע באפריקה. מדובר בג'ירפה הראשונה אי פעם שנמצאה ללא כתמים בטבע.

כתבות נוספות

הקרן לשימור ג'ירפות הודיעה כי הג'ירפה המיוחדת נמצאה מסתובבת בשמורת ציד בנמיביה. בהודעה שמסרה נכתב: "לפני שהתגלתה היו רק שני תיעודים של ג'ירפה חומה כזו: בגן חיות ביפן ב-1972 ולאחרונה בארה"ב".

ג'ירפות נולדות בגובה 6 מטר ועם סט ייחודי של כתמים. לא תמצאו שתי ג'ירפות עם דפוס כתמים זהה. אך ג'ירפה נטולת כתמים היא משהו אחר לגמרי, והחוקרים עדיין לא בטוחים מה גורם לתופעה. ג'וליאן פנסי, מנהל השימור של הקרן, ניסה להסביר: "היעדר כתמים עלול להיגרם ממוטציות גנטיות או גנוטיפ רצסיבי בגן אחד או יותר הקשורים לדפוס. אל ללא ניתוח גנטי מפורט אלה רק השערות".

A Rare Spotless Giraffe Born At Bright's Zoo Is Seen In Johnson City
הג'ירפה שנולדה בטנסי | צילום: רויטרס

הג'ירפה שנמצאה בנמיביה משתייכת לתת-מין שנקרא ג'ירף אנגולי, המהווה כמחצית מאוכלוסיית הג'ירפות של אפריקה. למרבה הצער, למרות שמה, לא תוכלו למצוא אותה באנגולה. מספר הג'ירפים האנגולים הוא פחות מ-20,000 ומוערך כי בשבי חיים כ-20 פרטים.

שבעה מתוך תשעה תתי מינים של הג'ירפות נמצאים ברשימה האדומה של האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע. רבים מהם נמצאים בסכנת הכחדה. הקרן לשימור ג'ירפות מעריכה כי יש 117,000 ג'ירפות באפריקה, כלומר ג'ירפה אחת על כל ארבעה פילים שיש